تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مشخصات و قابلیت‌های ناوشکن سهند/چرا این ناو ایرانی غرق شد؟

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های ناو جنگی سهند خواهیم پرداخت.

معرفی ناوچه جنگی سهند

رویداد۲۴ حسین فلاحی: ای آر آی ان سهند (F-۷۴) از ناوهای ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.‌ ای آر آی ان سهند اف ۷۴ یکی از جدیدترین ناو‌های مدرن جنگی نیروی دریایی ایران به شمار می رود. این نوع ناو متعلق به کلاس موج است که در حال حاضر سه کشتی آن تکمیل شده، دو فروند در خدمت فعال و چهار فروند در حال ساخت است.

گفته می‌شود که طراحی، توسعه و ساخت  این کلاس کاملا بومی است که نشان‌دهنده تغییر قطعی نسبت به دهه‌های گذشته است، زمانی که ای آر آی ان به شدت به قطعات جنگی نیروی دریایی خارجی از جمله شوروی متکی بود.

این کلاس متشکل از ناو‌های جماران (F-۷۶)، دماوند (F-۷۷)، دنا و سهند (F-۷۴) با سه کشتی است. همه این ناو‌ها بر اساس استاندارد ۱۶۵۰ تنی طراحی شده اند که دارای طول کلی ۳۱۱.۶ فوت، عرض ۳۶.۵ فوت و آبخور (شناور) ۱۰.۷ فوت است.

توسعه ناوشکن سهند 

ای آر آی ان سهند در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و به طور رسمی طی مراسمی در ۱ دسامبر ۲۰۱۸ به بهره برداری رسید.

معرفی ناوچه جنگی سهند

طراحی و ویژگی‌های ناوشکن سهند

این ناو با کاهش هرچه بیشتر برآمدگی‌های بیرونی، از طراحی مدرن بهره می‌برد. یک اسلحه عرشه برجکی در موقعیت "A" بر فراز عرشه جلوی کشتی قرار گرفته است. روبنا دارای یک خط ممتد است که درست جلوتر از سکوی هلی کوپتر مستقر در عقب امتداد دارد. قیف دود یا دودکش کشتی از طراحی کم حاشیه و ادغام شده در روبنا است. دکل اصلی در پشت بخش پل قرار گرفته است.

معرفی ناوچه جنگی سهند

رادار و ارتباطات ناوشکن سهند

رادارها، ارتباطات و حسگر‌های مختلف در میان کشتی‌ها نصب شده اند. پد هلیکوپتر در محل سنتی خود در انتهای کشتی جنگی قرار دارد و قابلیت استقرار یک هلیکوپتر بل مدل ۲۱۴ یا مشابه آن را دارد. این هواپیما می‌تواند به عنوان یک وسیله حمل و نقل اولیه یا برای نقش جنگ ضد زیردریایی مورد استفاده قرار گیرد. خدمه کشتی حدود ۱۴۰ نفر است. این کشتی ها با پشتیبانی تامین مجدد،می‌توانند تا ۱۵۰ روز در دریا بمانند.

معرفی ناوچه جنگی سهند

موتور ناوشکن سهند

 ۴ عدد توربین با توان خروجی ۱۰۰۰۰ اسب بخار تا ۲ عدد شفت قدرت لازم را فراهم می کنند . همچنین ۴ ژنراتور با سوخت دیزلی وجود دارد که ۷۴۰ اسب بخار اضافی را تامین می‌کند. حداکثر سرعت تخمین زده می‌شود که به ۳۰ گره برسد که باعث می‌شود که ناو طبق استاندارد‌های مدرن ناوچه سریع باشد.

معرفی ناوچه جنگی سهند

تسلیحات ناوشکن سهند

این کشتی جنگی مجهز به تسلیحات بالستیک (پرتابه) و موشکی است: تفنگ عرشه یک توپ ۷۶ میلی متری سری فجر-۲۷ است. ۴ موشک زمین به هوا محراب و ۴ موشک ضد کشتی کروز نور یا ۸ موشک قادر روی آن نصب شده است.

همچنین برای دفاع ضد هوایی نزدیک، یک تفنگ فتح-۴۰، ۴۰ میلی متری و یک اسلحه شلیک سریع اورلیکن AA ۱ در ۲۰ میلی متر وجود دارد. ۲ پرتابگر اژدر سه گانه ۳۲۴ میلی متری را می‌توان در برابر تهدیدات سطحی و زیر دریا استفاده کرد. برای درگیری‌های بسیار نزدیک، ۲ مسلسل سنگین ۱۲.۷ میلی متری وجود دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کامیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
0
1
به نام ناو توجه کنید. متوجه همه چیز میشید. دقیقا سه روز بعد از رای به پزشکیان ناو سهند در اثر یک حادثه(تو گفتی ماهم باور کردیم) غرق شد.ناو سهند در اثر یک انفجار خرابکارانه سوراخ و غرق شد.این پله اوله. پانمغول ها برنامه های بیشتری دارن
نظرات شما