تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات پهپاد انتحاری هانتر ۲-اس امارات

در این مطلب به معرفی مشخصات و قابلیت‌های پهپاد انتحاری هانتر ۲-اس امارات خواهیم پرداخت.

مشخصات پهپاد انتحاری «هانتر 2-اس» امارات

رویداد۲۴ | حسین فلاحی: هانتر ۲-اس (Hunter 2-S) یک مهمات پرنده هوایی سرگردان است که توسط هالکون، ارائه‌دهنده سیستم‌های تسلیحات هدایت‌شونده و زیرمجموعه گروه دفاعی گروه EDGE مستقر در امارات متحده عربی ساخته شده است.

این هواپیمای بدون سرنشین خودران از هوش مصنوعی پیشرفته برای اجرای ماموریت‌های هماهنگ در یک گروه استفاده می‌کند و آن را به یک دارایی مهیب در سناریو‌های جنگ مدرن تبدیل می‌کند.

این پهپاد بخشی از سری پهپاد هانتر و شامل طیفی از مهمات پرسه زن با بال ثابت است که برای مأموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی، شناسایی و حمله هوایی طراحی شده است. این سری شامل هانتر ۲-اس جِی، هانتر ۵، هانتر ۱۰، هانتر-ان و هانتر ۲-اس است که هر کدام برای برآوردن نیاز‌های عملیاتی خاص طراحی شده اند.

طراحی و ویژگی‌های هانتر ۲-اس

طول پهپاد هانتر ۲-اس تا ۱.۵ متر و طول بال‌ها تا ۲.۲ متر است. حداکثر وزن برخاست این پهپاد تا ۱۳ کیلوگرم و ظرفیت حمل بار تا ۲ کیلوگرم است.

این پهپاد می‌تواند در مجموع ۴۵ دقیقه پرواز کند و دارای سرعت پرواز ۲۵ متر بر ثانیه است. این پهپاد دارای ارتفاع عملیاتی ۵۰۰ متر، برد ارتباطی تا ۵۰ کیلومتر و مجهز به موتور الکتریکی است.

مشخصات پهپاد انتحاری «هانتر 2-اس» امارات

 هانتر ۲-اس  را می‌توان از لانچر لوله  هانتر ۲-اس از ارتفاع تا ۴۵ درجه پرتاب کرد. حداکثر جرم پرتابگر پنج تن است. پرتابگر را می‌توان با یک وسیله نقلیه مسلح یا توپخانه ادغام کرد تا ۲۱ پهپاد را در ۶۰ ثانیه پرتاب کند. یک رابط قفل چرخشی استاندارد ISO ۲۰ فوت برای پرتابگر استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: مشخصات فنی سیستم توپخانه پالادین آمریکا


قابلیت کنترل و عملیات پهپاد هانتر ۲-اس

پهپاد  هانتر ۲-اس که به قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مجهز شده است، به‌طور مستقل به مناطق هدف می‌رود و تهدیدات احتمالی را اسکن می‌کند. پس از شناسایی یک هدف، خلبان از راه دور هدف را تعیین می‌کند و با استفاده از کنترلگر انسان، درگیری را آغاز می‌کند.

مشخصات پهپاد انتحاری «هانتر 2-اس» امارات

به گزارش رویداد۲۴ توانایی این پهپاد برای دنبال کردن برنامه‌های پرواز، هماهنگی با سایر پهپاد‌ها در یک گروه و خنثی کردن دقیق اهداف، آن را به یک دارایی ارزشمند برای نیرو‌های خط مقدم که در محیط‌های چالش برانگیز میدان نبرد عمل می‌کنند، تبدیل می‌کند.

هانتر ۲-اس، مکان یابی موثر، ردیابی و خنثی سازی دقیق اهداف نرم، خودرو‌های سبک و خودرو‌های زرهی را از فواصل امن امکان پذیر می‌کند.

هانتر ۲-اس و وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین THEMIS

میلرم رباتیکس، توسعه‌دهنده رباتیک و سیستم‌های خودمختار تحت گروه EDGE، فاش کرد که وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین THEMIS در سپتامبر ۲۰۲۳ با پهپاد انتحاری هانتر ۲-اس ادغام شده است.

هدف این ادغام افزایش قابلیت‌های خودمختاروسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین THEMIS است.

مشخصات پهپاد انتحاری «هانتر 2-اس» امارات

یگان‌ها می‌توانند پهپاد وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین THEMIS مجهز به هواپیما‌های بدون سرنشین  هانتر ۲-اس را به خطوط دشمن نزدیک‌تر کنند، که آن‌ها را قادر می‌سازد تا به سرعت با اهداف درگیر شوند.

خودرو‌های رزمی THEMIS که برای عملیات نظامی متنوع در محیط‌های چالش‌برانگیز یا غیرقابل دسترس طراحی شده‌اند، می‌توانند برای نقش‌هایی مانند شناسایی، نظارت، دستیابی به هدف، رله ارتباطی، پشتیبانی لجستیک، جستجو و نجات، آتش‌نشانی و تخلیه پزشکی سفارشی شوند.

سفارش هواپیما‌های بدون سرنشین هانتر ۲-اس

در فوریه ۲۰۲۳، هالکون قراردادی به ارزش ۱.۱ میلیارد درهم معادل ۲۹۹.۴ میلیون دلار برای تامین مهمات پرسه زن هانتر ۲-اس، هانتر ۵ و هانتر ۱۰ با نیرو‌های مسلح امارات منعقد کرد.

مشخصات پهپاد انتحاری «هانتر 2-اس» امارات

انواع مهمات پرسه زن سری هانتر

مهمات پرسه زن هانتر ۲-اس جِی برای شناسایی و خنثی سازی سیستم‌های جنگ الکترونیکی مهندسی شده است.

هانتر ۵ و هانتر ۱۰ مهمات سرگردانی هستند که قابلیت حمله هوایی علیه اهداف تعیین شده تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری از نقطه پرتاب را فراهم می‌کنند.

مشخصات پهپاد انتحاری «هانتر 2-اس» امارات

مهمات پرسه زن هانتر-ان برای عملیات دریایی تاکتیکی طراحی شده است و قابلیت حمله سریع را علیه اهداف دریایی تا فاصله ۳۰ کیلومتری از نقطه پرتاب خود ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی کلی هانتر ۲-اس

نوع پروژه: هواپیمای بدون سرنشین

توسعه دهنده: گروه EDGE

طول: ۱.۵ متر

طول بال ها: ۲.۲ متر

استقامت پروازی: ۴۵ دقیقه

سرعت کروز: ۲۵ متر بر ثانیه

محدوده ارتباطی: ۵۰ کیلومتر

ارتفاع عملیاتی: ۵۰۰ متر

حداکثر وزن برخاست: ۱۳ کیلوگرم

ظرفیت بار: ۲ کیلوگرم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما