تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات داگر؛ خودروی زرهی سبک ارتش فرانسه

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی زرهی سبک داگر خواهیم پرداخت.

خودروی زرهی سبک داگر

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: داگر (Dagger) یک خودروی زرهی سبک ۴×۴ است که توسط شرکت فرانسوی آرکوس دیفنس (رنالت تراکز دیفنس سابق) طراحی و تولید شده است.

این وسیله نقلیه که برای برآورده کردن الزامات ماموریت نیرو‌های مسلح فرانسه در سراسر جهان طراحی شده است، در حال حاضر با ارتش فرانسه و برخی ارتش‌ها در سراسر اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی عملیاتی است.

داگر یک نوع صادراتی از خودروی Petit Vehicule Protégé است که توسط پانهارد دیفنس برای ارتش فرانسه ساخته شده است. این خودرو برای حمل و نقل نیرو، ارتباط، نظارت و ماموریت‌های جستجو و نجات استفاده می‌شود.

انواع خودرو‌های زرهی سبک داگر

واحد زرهی خودروی سبک داگر در چهار نوع اصلی برای حمل و نقل پرسنل، فرماندهی، یک حامل سربازان و یک خودروی امنیتی داخلی موجود است. آرکوس همچنین در حال توسعه یک نسخه از داگر تحت پروژه رباتیک سازی خود است. نمونه اولیه وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین در می ۲۰۱۸ آزمایش شد. نوع انتقال نیرو می‌تواند وظایف یک آمبولانس، یک وسیله نقلیه پست فرماندهی و یک نفربر را انجام دهد. این خودرو از نیرو‌های پیاده نظام محافظت می‌کند و می‌تواند به سرعت مجروحان را از میدان نبرد خارج کند.

خودروی زرهی سبک داگر

یک نوع امنیت داخلی می‌تواند توسط سازمان‌های مجری قانون و نیرو‌های پلیس برای انجام ماموریت‌های گشت زنی و اجرای قانون استفاده شود. خودروی حمل و نقل پرسنل نیز برای عملیات امنیتی داخلی در نظر گرفته شده است و می‌تواند دو خدمه و شش نیروی پلیس را حمل کند. وسیله نقلیه کنترل فرماندهی قادر به انجام مأموریت‌های شناسایی، حمل و نقل سیستم و نظارت است.


بیشتر بخوانید: خوش‌تراش ترین خودروی زرهی ساخت ترکیه


طراحی و ویژگی‌های خودروی زرهی سبک داگر

خودروی زرهی سبک داگر بر اساس یک شاسی وسیله نقلیه تاکتیکی تقویت شده است که طرح محرک ۴×۴ چرخ را با پیکربندی تمام چرخ متحرک ادغام می‌کند. چیدمان معمولی آن طوری است که موتور در جلو، یک کابین خدمه در وسط و یک محفظه نیرو در عقب قرار دارد. این وسیله نقلیه قابلیت آفرود و زاویه حمله و خروج عالی را ارائه می‌دهد.

خودروی زرهی سبک داگر

بدنه با یک شیشه جلوی بزرگ در جلو، دو در در دو طرف و یک درب خروجی در عقب برای ورود و خروج آسان نیرو‌ها تعبیه شده است. حداکثر ظرفیت حمل مسافر برای وسیله نقلیه انتقال نیرو شش نفر است، در حالی که وسایل نقلیه امنیتی داخلی و رابط می‌توانند به ترتیب حداکثر پنج و چهار سرنشین را در خود جای دهند.

ویژگی‌های تسلیحات و محافظت از خود داگر

این خودروی سبک تاکتیکی دارای یک ایستگاه تسلیحاتی روی سقف است که می‌تواند با مسلسل ۱۲.۵ یا ۷.۶۲ میلی متری مسلح شود. داگر دارای یک دریچه سقفی برای موقعیت توپچی است. سایر تسلیحات شامل نارنجک انداز انفرادی گاز اشک آور و نارنجک انداز گاز اشک آور چند لوله‌ای است.

خودروی زرهی سبک داگر

خودروی داگر ۴×۴ با رعایت استاندارد‌های استانگ ۴۵۶۹ از خدمه و سربازان در برابر تهدیدات بالستیک، شلیک گلوله، ترکش، مین‌های ضد تانک و بمب‌های دست ساز محافظت می‌کند. سطح حفاظت داگر را می‌توان با نصب پارازیت‌ها و سیستم‌های حفاظت هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی بیشتر بهبود بخشید.

 موتور و عملکرد داگر

خودروی زرهی سبک  داگر ۴×۴ از یک موتور ۱۷۰ اسب بخاری متصل به سیستم گیربکس اتوماتیک نیرو می‌گیرد. قدرت مانور وسیله نقلیه را در هنگام سفر در شرایط آب و هوایی سخت افزایش می‌دهد.

این نیروگاه خودرو را قادر می‌سازد با حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند و حداکثر برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. خودروی داگر می‌تواند از موانع آبی با عمق ۰.۷ متر عبور کند.

خودروی زرهی سبک داگر

این خودرو با هواپیما‌های ترابری نظامی سی-۱۳۰ یا ای-۴۰۰ قابل حمل و نقل هوایی است و به راحتی می‌توان آن را در مکان‌های ماموریت مستقر کرد.

مشخصات فنی کلی داگر

نوع پروژه: خودروی زرهی سبک

توسعه دهنده: آرکوس دیفنس

وزن پایه: ۴۳۹۰ کیلوگرم

خدمه: دو

حداکثر سرعت جاده: ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت

برد: بیش از ۷۰۰ کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
پیشخوان