تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۹ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

معرفی خودروی زرهی کاپلان، شاهکار صنایع دفاعی ترکیه

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی شناسایی کاپلان خواهیم پرداخت.

معرفی خودروی زرهی کاپلان

رویداد۲۴ حسین فلاحی: کاپلان یک تانک مفهومی حامل سلاح زرهی سبک است که برای ماموریت‌های ضد زره، پشتیبانی آتش و شناسایی استفاده می‌شود.

این خودرو توسط شرکت FNSS Savunma Sistemleri تولید شده است. این خودرو در نمایشگاه بین المللی صنعت دفاعی که در استانبول ترکیه در ماه می ۲۰۱۳ برگزار شد، رونمایی شد.

ویژگی‌های طراحی کاپلان

خودروی شناسایی سبک کاپلان دارای یک صفحه شیشه‌ای با شیب مناسب است و در کناره‌های بدنه عمودی زره ​​اضافی نصب شده است. این یک وسیله نقلیه با سیلوئت کم است که با دوربین‌های دستگاه جفت شارژ دوربرد و مسافت یاب لیزری ادغام شده است تا در مأموریت‌های شناسایی و نظارت مورد استفاده قرار گیرد. بسته قدرت خودرو که در پشت پلت فرم قرار دارد، نشانه حرارتی و صدای کم را ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: مشخصات خودروی زرهی آناکوندا


حداکثر پنج خدمه را می‌توان در وسیله نقلیه جای داد و راننده و فرمانده در جلو در کنار هم قرار می‌گیرند. هشت پریسکوپ در بدنه جلویی سطح بالایی از آگاهی از موقعیت و میدان دید بالا را تضمین می‌کند.

معرفی خودروی زرهی کاپلان

نقاط ورود و خروج خودرو شامل درب در عقب، دو درب جانبی و دریچه‌های فرمان و راننده عریض در جلو می‌باشد.

این وسیله نقلیه همچنین دارای دوربین‌های حرارتی همه جانبه برای ارائه آگاهی از موقعیت به فرمانده و راننده در طول روز و شب است. معماری باز مدرن آن امکان ادغام زیرسیستم‌های الکترونیکی مختلف را فراهم می‌کند و امکان ارتقاء‌های آینده را با توجه به الزامات ماموریت فراهم می‌کند.

تسلیحات و حفاظت از خود کاپلان

خودروی شناسایی سبک کاپلان می‌تواند بر اساس نیاز مشتری به برجک‌های سرنشین دار و بدون سرنشین مجهز شود. تسلیحات نصب شده به این وسیله نقلیه شامل یک مسلسل سنگین کالیبر ۱۲.۷ میلی متر و برجک‌های ضد زره است که قادر به پرتاب انواع موشک‌ها است.

معرفی خودروی زرهی کاپلان

این خودرو در برابر مهمات مسلسل سنگین ۱۴.۵ میلی متری مقاوم است. کاپلان حفاظت بالستیک با استاندارد ناتو STANAG ۴۵۶۹ سطح ۴ مطابقت دارد، در حالی که حفاظت استاندارد مین مطابق با استاندارد STANAG ۴۵۶۹ سطح ۳a است.

موتور و سیستم تعلیق کاپلان

یک موتور دیزل چهار زمانه ۲۵ اسب بخار بر تن بر روی خودرو نصب شده است. مخزن سوخت استاندارد دارای ظرفیت ذخیره سازی ۳۰۰ لیتر است، در حالی که موتور به یک سیستم انتقال خودکار متصل می‌شود. کاپلان همچنین مجهز به سیستم فرمان از نوع هیدرواستاتیک است.

این خودرو دارای سیستم تعلیق از نوع میله پیچشی با پنج چرخ جاده دوگانه در دو طرف، چرخ دنده در جلو و چرخ در عقب و همچنین سه کمک فنر در هر طرف است.

تحرک کاپلان

این وسیله نقلیه می‌تواند با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت برای برد ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند. این خودرو دارای تحرک بیشتری است که به آن اجازه می‌دهد با جدیدترین تانک‌های جنگی هم در جاده و هم در شرایط متقابل کانتری همگام شود.

معرفی خودروی زرهی کاپلان

کاپلان توانایی بالا رفتن از موانع ۰.۷ متری را دارد و می‌تواند از سنگر‌های ۱.۵ متری عبور کند. این وسیله می‌تواند حداکثر عمق ۱.۱ متر را طی کند و می‌تواند به صورت اختیاری به قابلیت آبی خاکی مجهز شود. این وسیله نقلیه را می‌توان با هواپیمای C۱۳۰ و همچنین کشتی‌های باری راه آهن و دریایی حمل کرد.

مشخصات کلی کاپلان

نوع خودرو: خودروی جنگی زرهی

سازنده: FNSS Savunma Sistemleri

خدمه: پنج

وزن ناخالص وسیله نقلیه: ۹۰۰۰ کیلوگرم

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: ۷۰ کیلومتر در ساعت

دامنه عملیاتی: ۶۰۰ کیلومتر

ظرفیت سوخت: ۳۰۰ لیتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما