تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات نفربر زرهی باریس؛ غول نظامی ارتش قزاقستان

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های نفربر نسل جدید محافظت شده پیاده نظام باریس قزاقستان خواهیم پرداخت.

باریس؛ غول نظامی ارتش قزاقستان

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: باریس (Barys) یک خودروی زرهی ارتش قزاقستان است که توسط شرکت مهندسی پارامونت قزاقستان ساخته شده است. این خودروی نظامی سرمایه گذاری مشترک گروه پارامونت و مهندسی قزاقستان است. کلمه باریس در زبان محلی به معنای پلنگ برفی است.

تاریخچه باریس

این وسیله نقلیه برای اولین بار توسط شرکت مهندسی پارامونت در نمایشگاه بین المللی کادکس ۲۰۱۶ در آستانه، قزاقستان رونمایی شد. یک خودرو یک نسخه زمستانی از خودروی امبومبه ۸ است. نفربر زرهی باریس دارای قابلیت‌های چند منظوره از جمله ویژگی‌های تحرک پیشرفته است تا نیاز‌های بالستیک و حفاظت از سربازان در برابر مین را برآورده کند.

باریس؛ غول نظامی ارتش قزاقستان

آزمایشات زمستانی خودروی زرهی باریس در یک پلی گون آزمایش تانک نظامی در مرکز قزاقستان، در دسامبر ۲۰۱۷ آغاز شد. این خودرو در شرایط آب و هوایی نامساعد با دمای بین -۴۵ درجه و -۶۰ درجه سانتیگراد تحت فعالیت‌های آزمایشی شدید قرار گرفته است. قابلیت شلیک روز و شب خودرو نیز در طی ارزیابی‌ها مورد آزمایش قرار گرفت. نفربر زرهی باریس پس از طی مراحل آزمایش اواخر سال ۲۰۱۸ به نیرو‌های مسلح قزاقستان ملحق شد.

طراحی و ویژگی‌های نفربر زرهی باریس

این وسیله نقلیه بر اساس یک شاسی نظامی مقاوم در برابر مین، در نوع ۸×۸ ارائه می‌شود. باریس می‌تواند حداکثر ۱۱ عضو شامل یک راننده، دو خدمه و هشت سرباز پیاده را در خود جای دهد.

نفربر زرهی باریس ۸×۸  دارای یک تهویه مطبوع ۱۲ کیلوواتی با سیستم کنترل آب و هوا است که به نیرو‌های داخل اجازه می‌دهد تا در دما‌های شدید عملیات انجام دهند.

باریس؛ غول نظامی ارتش قزاقستان

این وسیله نقلیه برای حمل حداکثر بار ۶.۵ تن، از جمله پرسنل داخلی، طراحی شده است. وزن ناخالص آن ۲۸ تن است، در حالی که وزن محدود آن ۱۹ تن است.

تسلیحات و حفاظت از خود باریس

تسلیحات اصلی این وسیله نقلیه یک سیستم برجک کنترل از راه دور AU-۲۲۰M مجهز به یک توپ خودکار ۵۷ میلی متری، مسلسل ۷.۶۲ میلی متری، پرتابگر نارنجک دودزا و سیستم‌های هدف گیری است.

این برجک دارای سیستم کنترل آتش برای تشخیص و شناسایی هدف و همچنین هدف گیری و شلیک سلاح‌ها می‌باشد.

این وسیله نقلیه همچنین می‌تواند با یک برجک کنترل از راه دور تثبیت شده با یک توپ اتوماتیک ۳۰ میلی متری ۲A۴۲ و یک مسلسل PKT ۷.۶۲ میلی متری ادغام شود.

باریس؛ غول نظامی ارتش قزاقستان

 نفربر زرهی ۸x۸ باریس درجه بالایی از حفاظت را برای سرنشینان در برابر مین‌های زمینی، بمب ها، انشعابات و سایر مواد منفجره فراهم می‌کند. صندلی‌های ضد انفجار به گونه‌ای طراحی شده اند که در صورت انفجار به نیرو‌ها آسیب نرسد.

این خودروی زرهی با برخورداری از استانگ ۴۵۶۹ سطح ۴B در برابر انفجار مین مقاوم است. این خودرو می‌تواند در برابر انفجار ۱۰ کیلوگرمی تی ان تی در زیر بدنه و زیر چرخ‌ها مقاومت کند و در برابر یک انفجار جانبی ۵۰ کیلوگرمی تی ان تی دوام بیاورد.

ویژگی‌های حفاظت بالستیک خودرو با استاندارد‌های استانگ ۴۵۶۹ سطح ۳ مطابقت دارد. سیستم حفاظت هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی را می‌توان به صورت اختیاری نصب کرد.

موتور باریس ۸×۸

این خودرو از یک موتور توربو دیزل استفاده می‌کند که حداکثر توان خروجی آن ۵۵۰ اسب بخار است. موتور به یک سیستم گیربکس تمام اتوماتیک متصل می‌شود. منبع تغذیه آنبرد با یک سیستم الکتریکی اختیاری ۲۴ ولت و یک واحد برق کمکی تکمیل می‌شود.

باریس؛ غول نظامی ارتش قزاقستان

 تحرک باریس

ناو زرهی باریس ۸×۸ می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و حداکثر برد ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. این وسیله نقلیه می‌تواند از آب تا عمق ۹۰۰ میلی متر عبور کند و از موانع به ارتفاع ۶۰۰ میلی متر عبور کند.

باریس؛ غول نظامی ارتش قزاقستان

فاصله بین دو محور باریس  ۸×۸ در جلو و عقب به ترتیب ۲۳۰۰ میلی متر و ۲۵۵۰ میلی متر است. این وسیله نقلیه دارای فاصله ۴۵۰ میلی متری از سطح زمین است که به آن امکان می‌دهد تا از گودال‌های ۲۰۰۰ میلی متری عبور کند.  

نفربر باریس دارای ترمز‌های دیسکی پنوماتیک مجهز به سیستم ترمز ضد لغزش است. تحرک باریس با مجهز شدن به تایر‌های ۱۶.۰۰ R۲۰ افزایش یافته است.

مشخصات فنی کلی باریس

نوع: نفربر زرهی

ظرفیت: ۱۱

سازنده: مهندسی پارامونت قزاقستان

وزن: ۱۹۰۰۰ کیلوگرم

وزن رزمی: ۲۸۰۰۰ کیلوگرم

حمل بار: ۶۵۰۰ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۱۰۰ کیلومتر در ساعت

برد عملیاتی: ۸۰۰ کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
پیشخوان