آرشیو

همه معاونان احتمالی ترامپ | ترامپ در انتخابات آمریکا چه کسی را با خود همراه می‌کند؟

دونالد ترامپ کاندیدای جدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش رو است که در آبان‌ماه برگزار می‌شود. طبق عرف سیاسی آمریکا، هر کاندیدای ریاست‌جمهوری باید معاون خود را هم معرفی کند. حالا گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه ترامپ چه کسی را به عنوان معاون انتخاب خواهد کرد، بالا گرفته است. وب‌سایت گاردین همه کسانی که شانس معاونت ترامپ را دارند، فهرست کرده است.

حسن آقامیری، مشهورترین خطیب مذهبی اینترنتی

لایوهای اینستاگرامی سیدحسن آقامیری چه درباره عاشورا و مراسم‌های مذهبی و چه با سلبریتی‌های مختلف عموماً بسیار حاشیه‌ساز و البته جنجالی می‌شود. او حتی به خاطر حرف‌های انتقادی‌اش مجبور شده لباس روحانیت را از تن دربیاورد و خلع لباس شده است.

حاشیه‌های لغو دیدار قالیباف با پوتین و سفر به روسیه/ شأن ریاست مجلس چقدر است؟

برنامه‌ریزی برای سفر قالیباف به روسیه برای دیدار با پوتین مهمترین خبر سیاسی روز گذشته بود که بازتاب زیادی در افکار عمومی داشت. رویداد۲۴ در این گزارش به حاشیه‌های این موضوع و سابقه عدم رعایت شأن دیپلماتیک در موارد دیگر پرداخته است.

آخرین اخبار انتخاباتی اردوگاه اصولگرایان/ از سهیمه سعید محمد در کابینه سعید جلیلی تا طعنه انتخاباتی رستم قاسمی

رستم قاسمی سعید محمد و سعید جلیلی و محمود احمدی نژاد این هفته بیشترین اخبار مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دادند. علی لاریجانی نیز همچنان در سکوت فعالیت خود را پیش می‌برد. رویداد‌۲۴ آخرین تحرکات انتخاباتی اصولگرایان را در این گزارش بررسی کرده است.

افزایش تحرکات یا تداوم سرما؟/ خاتمی کنار کشید، جهانگیری تکذیب نکرد

در هفته نخست بهمن ماه، جریان اصلاح طلب بالاخره به ترکیب نهایی برای تشکیل نهاد اجماع‌ساز رسید. هرچند گام نخست برای انتخابات ۱۴۰۰ برداشته شد اما شرایط نشان می‌دهد وضعیت برای این جریان پیچیده‌تر تشکیل یک نهاد است. گزارش رویداد۲۴ را بخوانید تا بدانید شرایط جریان اصلاحات اکنون چگونه است.

دلواپسان نگرانند / چه کسانی آتش تنش میان ایران و آمریکا را شعله‌ور نگه داشته‌اند؟

به نظر می‌رسد با روی کار آمدن جو بایدن مسیر لغو تحریم‌های ایران با بازگشت این کشور به برجام هموار خواهد شد، اما همزمان جریان‌هایی در داخل و خارج آتش درگیری دو کشور در آب‌های جنوب را شعله ور نگه داشته‌اند. جریانی که از کاهش نرخ ارز و هر تحول مثبتی قبل از انتخابات ۱۴۰۰ می‌ترسند.

معرفی اعضای کابینه جو بایدن

جوبایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا پس از برد انتخابات در برابر دونالد ترامپ اعضای کابینه خود را انتخاب کرد.

خواب‌ها و خاطرات امام جمعه تهران/ واکنش‌ها به روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل مصباح یزدی

روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل آیت الله مصباح یزدی واکنش‌های زیادی در پی داشت. کارشناسان می‌گویند این خرافات اعتقادات مردم را ضعیف می‌کند و مردم می‌گویند کسی که چشمش را باز کرده باید به بیمارستان رساند، نه آنکه او را در گور گذاشت. رویداد۲۴ حاشیه‌های خرافه‌پردازی کاظم صدیقی را بررسی است.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ / از «نظامیان و نازایی» تا «اختلاف بر سر شعسا»

اصلاح طلبان در هفته جاری همچنان درگیر بحث درباره چگونگی فعالیت نهاد اجماع ساز برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بودند. البته چند اقدام حزبی دیگر مثل برگزاری جلسه ائتلاف زنان اصلاح طلب انجام شد. رویداد۲۴ در این گزارش مهمترین اخبار انتخاباتی اصلاح طلبان را جمع‌آوری کرده است.

شورای نگهبان به بهانه شایسته‌گزینی، حاکمیت ملت را مخدوش می‌کند/ مردم قیم نمی‌خواهند

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارت اخیر سخنگوی شورای نگهبان، گفت: این‌ها بهانه برای اعمال سلیقه سیاسی است تا هرکه را بخواهند از گردونه رقابت خارج کنند. این با اصل برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی در تناقض است.

اصولگرایان تحول‌خواه و بازگشت به قالیباف/ جدایی، اصولگرایان را به پاستور می‌رساند؟

به نظر می‌رسد در انتخابات ۱۴۰۰ تمایل تحول خواهان انقلابی به سمت قالیباف باشد. اما نکته مهمتر این است که نیرو‌های سیاسی-نظامی، بیشتر از هر زمان دیگری، برای حضور در انتخابات، آرایش انسجامی به خود گرفته‌اند، رفتاری که نشان از عمق اختلافات میان اصولگرایان دارد.

از اجماع تا تحریم/ آخرین تحولات اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

اردوگاه اصلاح طلبان در هفته نخست دیماه پر خبر بود و فعلا تشکیل نهاد اجماع‌ساز برای ایجاد وحدت رویه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در دستور کار آنهاست. گزارش رویداد۲۴ را بخوانید تا بدانید در این هفته بر اصلاح طلبان چه گذشت.

رفراندوم ؛ اصل فراموش شده جمهوری اسلامی/ موافقان و مخالفان برگزاری همه‌پرسی چه می‌گویند؟

پیشنهاد برگزاری رفراندوم بار دیگر عملا باعث اختلاف بین جناح‌های سیاسی شده است. یک طیف معتقد است اختیارات رییس جمهور کم است و طیف دیگر می‌گوید طرح دوباره چنین پیشنهادی در سال آخر دولت بیشتر جنبه فرافکنی برای عدم قبول مسئولیت دارد. رویداد۲۴ حاشیه‌های درخواست برگزاری رفراندوم را بررسی کرده است.

اصلاح قانون انتخابات دست چه کسانی را از پاستور کوتاه خواهد کرد؟

شش ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری قانونی در مجلس به تصویب رسیده که دست بسیاری از مقامات را از پاستور کوتاه خواهد کرد. این قانون افرادی را که در گذشته و حال اقامت یک کشور خارجی را داشته اند از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع می‌کند. به این ترتیب همه مقاماتی که دوران تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده اند فاقد صلاحیت برای ریاست جمهوری خواهند بود.
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین