آرشیو

پشت پرده ترور محسن فخری زاده / چقدر احتمال جنگ ایران و اسرائیل وجود دارد؟

محسن فخری زاده برجسته‌ترین چهره برنامه هسته‌ای و موشکی ایران در آبسرد دماوند ترور شد. تحلیل اطلاعات در مورد نحوه ترور، زمان بندی آن و نحوه انتشار خبر گویای برخی واقعیت‌هاست که نباید از نظر‌ها دور بماند. گزارش رویداد۲۴ از مواجهه رسانه‌های امنیتی و همچنین رسانه‌های خارج کشور و البته شخصیت‌های مختلف با این حادثه را بخوانید تا بدانید آیا ایران به سمت جنگ با اسرائیل پیش خواهد رفت یا انتقام را در زمان دیگری انجام می‌دهد.

لیستی با هدف «چگونه به قدرت نزدیک شویم»/ از فهرست انتخاباتی کارگزاران چه می‌فهمیم؟ +جدول

حزب کارگزاران سازندگی زودتر از سایر احزاب اصلاح طلب و اصولگرا لیست انتخاباتی خود را منتشر کرد. فهرستی پر از تنوع از دیپلمات گرفته تا اقتصاددان و تکنسین نیرو و متخصص محیط زیست که معلوم نیست کارگزاران قرار است برای انتخابات ۱۴۰۰ کدام ایده را دنبال کند.

گردان سایبری چیست و چگونه فعالیت می‌کند؟

ارتش سایبری یا گردان سایبری موضوعی است که این روزها با اعلام نظر سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله بسیار بازتاب یافته است. رویداد۲۴ در این گزارش توضیحاتی درباره فعالیت این گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی داده است.

افزایش تحرکات در اردوگاه اصولگرایان/ از تشکیل کمپین انتخاباتی سعید محمد تا درمان کرونا در دولت جهادی

رویداد۲۴ در این گزارش اخبار انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ را بررسی کرده؛ اخباری که مهمترین آن آغاز فعالیت کمپین انتخاباتی سعید محمد بود که در همین هفته از آن رونمایی شد.

ماجرای اصالت ایرانی جو بایدن چیست؟

خبر اصالت ایرانی جو بایدن در این روزها بسیار دست به دست می‌شود. رویداد24 نشان داده چنین گزارش‌هایی قبلا هم سابقه داشته و چهره‌هایی همچون باراک اوباما نیز ایرانی خوانده شده‌اند.

از زندگی و سابقه جو بایدن چه می‌دانید؟ (فیلم)

جو بایدن روز هفتم دسامبر 2020 به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا انتخاب شد. در این ویدئو، به جزییاتی از زندگی و فعالیت سیاسی جو بایدن پرداخته شده که قابل توجه است. بیوگرافی جو بایدن از تولد تا امروز را در این فیلم ببینید.

احتمال تقلب در انتخابات آمریکا چقدر است؟

تیم انتخاباتی دونالد ترامپ موضوع تقلب در انتخابات آمریکا را مطرح کرده است. ترامپ در سه ایالت شکایت‌هایی را تنظیم کرده و وکیل او احتمال اعاده دعوی ملی را هم رد نکرده است. در این گزارش احتمال بروز تقلب در انتخابات آمریکا را بررسی کرده‌ایم.

بده بستان شبکه اطلاعاتی ایران و جهان/ کشور‌های ثالث چطور در بازداشت اپوزیسیون‌های جمهوری اسلامی همکاری می‌کنند؟

خبر بازداشت حبیب اسیود رهبر گروه الاحوازیه در کشور ثالث و انتقال او به ایران در حالی مطرح شد که یادآور پروژه‌های اطلاعاتی کشور در خارج از مرز‌ها بود. شواهد نشان می‌دهد با وجود اختلافات میان کشورها، نهاد‌های اطلاعاتی آنها بده بستان‌هایی باهم دارند.

آیا کانال پشت پرده مذاکره ایران و آمریکا باز شده است؟

در آستانه انتخابات آمریکا، ترامپ در دو مورد مرتبط با هم نام ایران را به زبان آورده؛ تحریم و مذاکره ایران و آمریکا. او مدعی شده اولین تماسی که بعد از پیروزی احتمالی‌اش دریافت می‌کند از ایران است. برخی معتقدند اظهارات ترامپ را نه به شکل تحلیل که به عنوان فکت باید در نظر گرفت.

چه تضمینی وجود دارد که گزینه نظامی در انتخاب رهبر دخالت نکند؟/ یک سپاهی موفق هم نمی‌تواند مناسب رییس جمهوری باشد

رویداد۲۴ در گفت‌وگویی که با فیاض زاهد داشته، موضوع رییس جمهور نظامی و پیامدهای آن را بررسی کرده است. زاهد بیش از آنکه روی سخنش با اصاح طلبان باشد، اصولگرایان حامی گزینه نظامی را مورد خطاب قرار داده و پیامدهای انتخاب حضور یک نظامی در راس قدرت را به آنها گوشزد کرده است.

پیش‌بینی‌ها از انتخابات ۱۴۰۰ / آیا رییس جمهور بعدی ایران یک نظامی است؟

موضوع گزینه رییس جمهور نظامی در ایران در انتخابات ۱۴۰۰ برای رسانه‌های خارج از کشور جذابیت داشته است. در حالی که اصلاح طلبان شانس کمی برای پیروزی دارند، ظاهرا برخی رسانه‌های غربی پیش بینی کرده‌اند که یک گزینه نظامی شانس پیروزی بیشتری دارد.

اخبار انتخابات ۱۴۰۰ / از نامزد اجاره‌ای محمود احمدی نژاد تا رونمایی از جوان انقلابی جدید

چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، چهره‌هایی همچون محمود احمدی نژاد، حسین دهقان، عزت الله ضرغامی و حجت الاسلام قمی فعالیت خود را افزایش داده‌اند. رویداد۲۴ مجموعه تحرکات اصولگرایان در هفته جاری را بررسی کرده است.

پیشتازی چشمگیر بایدن در نظرسنجی‌ها/ ترامپ در انتخابات آمریکا شکست می‌خورد؟

در نظرسنجی‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد دموکرات‌ها با ۱۰ درصد اختلاف از رقیب خود پیشی گرفته است. با وجود اینکه برخی اهمیت نظرسنجی‌ها در آمریکا را با تجربه سال ۲۰۱۶ زیر سوال می‌برند، اما نتایجی که نظرسنجی اخیر نشان داده در ۹۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و از این جهت باید به آن توجه کرد.

سکوت قالیباف و رییسی و احمدی نژاد/ چرا ستاره‌های انتخاباتی اصولگرا برای شجریان پیام تسلیت صادر نکردند؟

درگذشت محمدرضا شجریان خبری بسیار مهم بود؛ اصلاح طلبان تلاش کردند او را نزدیک به دیدگاه‌های خود معرفی کنند و پیام‌های تسلیت غمناکی صادر کردند؛ چهره‌های سرشناس اصولگرا، اما پس از درگذشت شجریان خط و ربط خود را حفظ کنند و تسلیتی نگویند. رویداد۲۴ سکوت اصولگرایان را در بستر انتخابات ۱۴۰۰ بررسی کرده و نشان داده چرا سکوت آن‌ها به نفعشان بوده است.

همه سناریوهای پیش رو پس از ابتلای ترامپ به کرونا/ اگر رئیس‌جمهور آمریکا بمیرد چه خواهد شد؟

دونالد ترامپ ۷۴ ساله، ۳۲ روز مانده به انتخابات آمریکا به همراه همسرش به ویروس کرونا مبتلا شد. سن و وزن ترامپ او را در گروه افراد پر خطر مبتلا به کرونا قرار داده است. در حالی که ترامپ شب گذشته به بیمارستان منتقل شد سوالات و ابهامات بسیاری پیرامون چشم انداز این کشور در برگزاری انتخابات، مناظره‌های انتخاباتی و ...وجود دارد.

اولین مواجه مستقیم ترامپ و بایدن/ مناظره‌های انتخاباتی آمریکا دیدگاه رای‌دهندگان را تغییر می‌دهد؟

قرار است نخستین مناظره انتخاباتی در آمریکا با حضور تعداد محدودی از تماشاگران برگزار شود و نامزدها در ابتدای برنامه به یکدیگر دست ندهند. ناظران بر این باورند که این مناظره های انتخاباتی از آنچه مردم فکر می‌کنند اهمیت کمتری دارد. چرا که رای دهندگان مناظره‌ها را تماشا نمی‌کنند که ذهنیت خود را شکل دهند بلکه مناظره‌ها را می‌بینند که ریشه علایق خود را پیدا کنند.

حاشیه‌های انتقاد شریعتمداری از آیت الله سیستانی/ تفاوت مرجعیت شیعه در ایران و عراق در چیست؟

حسین شریعتمداری در یادداشتی سخنانی علیه آیت الله سیستانی مطرح کرد که بسیاری آن را اهانت به مرجعیت شیعه تلقی کردند. شریعتمداری عذرخواهی کرد اما این پرسش باقی است که تفاوت مرجعیت شیعه در عراق و ایران چیست که در ایران به راحتی مراجع اهانت می‌شود اما در عراق چنین اتفاقی نمی‌افتد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین