آرشیو

ناگفته‌های مذاکرات ایران و آمریکا در عمان/ فرزاد قاسمی کیست؟

روزنامه الجریده گزارشی از مذاکره ایران و آمریکا در عمان خبر می‌دهد؛ خبری که توسط روزنامه‌نگاری با نام «فرزاد قاسمی» تهیه شده است. سوال اینجاست که چقدر به این خبر و منتشر کننده آن می‌توان اعتماد کرد و انتشار آن در شرایط کنونی چه معنایی دارد؟

برای ریاست قالیباف به ما توصیه شده بود/ برای انتخاب مدرس خیابانی مسائل سیاسی وجود داشت

صالحی نماینده فریدن در مجلس یازدهم معتقد است که سفر‌های استانی قالیباف تبلیغاتی نیست و اگر در مدت زمان باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عملکرد خوبی داشته باشد، هیچ مشکلی ندارد که بخواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود.

ماجرای استاد دانشگاه شریف در زندان‌ها و دادگاه‌های آمریکا؛ «سیروس عسگری» مردی که قبول نکرد جاسوسی کند

سیروس عسگری استاد دانشگاه شریف که دو سال و نیم از عمر خود را به اتهاماتی واهی در آمریکا بازداشت بود در مصاحبه‌ای تفصیلی با یک رسانه آمریکایی داستان خود را شرح داده است. آنچه در این داستان جالب توجه است، تعریف این قربانی دولت آمریکا از سیستم قضایی این کشور است.

جزئیات جدیدی از ترور سردار سلیمانی/ چه کسانی می‌خواستند مانع ترامپ شوند؟

یک روزنامه‌نگار آمریکایی کتابی منتشر کرده و در آن جزییات مکالمات ترامپ و یکی از سناتور‌های جمهوری‌خواه درباره طرح ترور قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس ایران را بازگو کرده است. بر اساس اسناد منتشر شده لیندسی گراهام از عواقب ترور سلیمانی می‌ترسیده و قصد داشته مانع از اجرای این سیاست شود.

بدهی چیفتن در برابر نازنین زاغری/ آیا انگلیس جا پای آمریکا خواهد گذاشت؟

مساله بدهی‌های انگلیس به ایران بار دیگر در چند سال اخیر به صدر اخبار برگشته و همزمان تردید‌ها درباره احتمال معاوضه نازنین زاغری با این بدهی‌ها نیز مطرح شده است. دو طرف هرگونه ارتباط این دو موضوع را رد کرده اند و ایران برای محکم کاری پرونده جدیدی برای زاغری تشکیل داده و او را به دادسرا احضار کرده است.

بریتانیا و پذیرش بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران/ نازنین زاغری آزاد می‌شود؟

انگلیس برای نخستین بار پس از انقلاب ایران پذیرفته است که به ایران بدهی دارد و به دنبال مسیر‌های قانونی برای پرداخت این بدهی است. اکنون امیدواری‌هایی درباره احتمال آزادی نازنین زاغری، زندانی دوتابعیتی ایرانی-انگلیس که از سال ۱۳۹۵ در ایران در زندان به سر می‌برد ایجاد شده است.

مقابله چین، حمایت روسیه/ تشدید تلاش‌های ترامپ برای بی‌اعتبار کردن انتخابات آمریکا

محافل رسانه‌ای در آمریکا از تشدید تلاش‌های رئیس جمهور این کشور برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر می‌گویند. به گزارش سی‌ان‌ان، اگر این تقلب در انتخابات پیشین از طریق دخالت قدرت‌های خارجی انجام شد این بار این دونالد ترامپ است که با استفاده از قدرت اجرایی خود به دنبال تاثیرگذاری و تغییر روند رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

دوئل اینترنتی آقامیری و پناهیان/ نتیجه تلخ رقابت در فضای برابر!

این روزها که خطبه‌های مذهبی ماه محرم طرفدار دارد، افکار عمومی دو نوع خطبه را در مقابل هم قرار می‌دهند؛ آنها سخنرانی‌های سید حسن آقامیری را با سخنرانی‌های حجت الاسلام علیرضا پناهیان مقایسه می‌کنند و از خود می‌پرسند چگونه مخاطبان پناهیان با این همه حمایت رسمی و غیررسمی و داشتن تریبون‌های مختلف، اینقدر پایین است.

محمود احمدی نژاد و دوراهی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/ اصولگرایان در برابر یار قدیمی مقاومت می‌کنند؟

محمود احمدی نژاد در حالی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 آماده می‌شود که از یکسو عده‌ای او را متهم به خیانت می‌کنند و می‌گویند او نباید در انتخابات شرکت کند و از سوی دیگر عده‌ای معتقدند او تنها گزینه رای‌آور انتخابات است و نمی‌توان به سادگی از او گذشت.

دیپلمات و انتخابات ۱۴۰۰/ محمدجواد ظریف گزینه مناسبی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری است؟

کمتر از یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده است و نام‌های زیادی برای کاندیداتوری مطرح شده است؛ یکی از نام‌ها محمدجواد ظریف است. رویداد۲۴ در مصاحبه‌ای با نصرت الله تاجیک بررسی کرده که آیا ظریف گزینه مناسبی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری است یا خیر.

حفره پرناشدنی میان دولت و شهرداری/ دود اختلاف روحانی و حناچی چگونه به چشم مردم می‌رود؟

پیروز حناچی مدت‌هاست به جلسات هیات دولت دعوت نمی‌شود. روز گذشته محسن هاشمی توییت کرده که تلاش خود را برای ترمیم این رابطه بیشتر خواهد کرد. رویداد۲۴ در این گزارش به دلایل اختلاف روحانی و حناچی پرداخته و نشان داده احتمال حل آن تا پایان دولت روحانی بسیار پایین است.

فراکسیون انقلاب، آخرین وزن‌کشی در بهارستان/ مدعیان در شورای مرکزی نیستند

مجلس یازدهم مجلس تک‌فراکسیونی است و فراکسیون انقلاب اسلامی تنها فراکسیون تصمیم‌گیر مجلس یازدهم است و سایر فراکسیون‌ها فرعی به شمار می‌روند. اینکه ریاست این فراکسیون به کدام گروه می‌رسد، از موضوعات کنونی نمایندگان است. چهار گروه برای قدرت بیشتر در این فراکسیون تلاش می‌کنند؛ گزارش رویداد۲۴ را بخوانید تا اطلاعات بیشتری از تنها فراکسیون مجلس یازدهم به دست بیاورید.

چین و روسیه در انتظار انقضای تحریم‌های تسلیحاتی‌/ چرا آمریکا از ابتدا مکانیزم ماشه را فعال نکرد؟

دولت ترامپ هفته گذشته از فعالسازی مکانیزم ماشه علیه ایران خبر داد، این در حالی است که دیگر اعضای برجام معتقدند واشنگتن دیگر عضو این توافق نیست و به همین خاطر حق استفاده از این گزینه را ندارد. حال سوال اینجاست که چرا آمریکا در چنین شرایطی دست به یک اقدام حقوقی غلط زده است؟ امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با رویداد‌۲۴ چهار فرضیه در چرایی زمان بندی غلط آمریکا در به کارگیری مکانیزم ماشه را شرح داده است.

در جستجوی نامزد انتخابات در عصر تحریم/ گزینه اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

چند ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 باقی مانده است. اصلاح طلبان هنوز در تردید شرکت در انتخابات هستند. عملکرد دولت منتخب اصلاح طلبان آنقدر ضعیف بوده که تمام استراتژی‌های آنها برای چگونگی حضور در انتخابات را بر هم ریخته است.

سیاستمدار کودتا/ الیوت آبرامز با چه هدفی جانشین بریان هوک شد؟ (فیلم)

در ماه‌های مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بریان هوک نماینده ویژه کاخ سفید در امور ایران برکنار شد و الیوت آبرامز به جای او منصوب شد. آبرامز، تئوریسن سیاست‌های آمریکا در ونزوئلاست و به گفته خودش همچنان روی برنامه براندازی مادورو و جایگزینی خوان گوایدو کار می‌کند. الیوت آبرامز با حفظ سمت مسئول میز ونزوئلا در آمریکا، مسئولیت امور ایران را نیز پذیرفته است. آبرامز در السالوادور، گواتمالا، نیکاراگوئه و پاناما سیاست‌های مشابه آنچه در ونزوئلا اجرا کرده را انجام داده و محور سیاست‌های او در این کشورها انجام کودتا بوده است. حالا آبرامز با این سابقه مسئولیت میز ایران شده است.

فریادهای خشم و اعتراض در بیروت/ طرح مارشال در لبنان اجرا می‌شود؟

بیروت به صحنه اعتراض مردم خشمگین و غمگین لبنان بدل شده است. معترضان می‌گویند تا محاکمه مقصران اصلی انفجار بندر بیروت خیابان‌های این کشور را ترک نمی‌کنند. یک شهروند لبنان در جریان این اعتراضات گفت: از میادین و خیابان‌ها بیرون نمی‌رویم، این میادین برای ما هستند یا حکومت کنار می‌رود یا ما از خیابان‌ها بیرون نمی‌رویم. پارلمان و دولت را ساقط می‌کنیم، دولت پاک می‌خواهیم، مردم به کمک نیاز دارند و آن‌ها سمت‌های خود را ترک نمی‌کنند.

ابراهیم در برزخ! / تردید‌ها و امید‌های جدی‌ترین نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

در گعده‌ها اصولگرایان و در رسانه‌های آن‌ها بحث‌های زیادی درباره احتمال حضور سید ابراهیم رییسی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌شود. برخی اصولگرایان معتقدند او باید در قوه قضاییه بماند و فعالیت خود را ادامه دهد و گروهی دیگر معتقدند او در جایگاه ریاست جمهوری بیشتر اثرگذار است. آن‌ها می‌گویند رییسی تنها گزینه‌اس است که می‌تواند اجماع اصولگرایان را برای خود ایجاد کند. رویداد۲۴ در این گزارش بررسی کرده اگر رییسی چنین تصمیمی بگیرد، با چه شرایطی روبروست.

ارشاد کریمی پیمانکار نطنز یا بمب‌گذار سایت‌های هسته‌ای ایران؟ (فیلم)

انفجارهای مختلف در چند اخیر بسیار مشکوک است؛ برخی معتقدند این انفجارها اتفاقی است اما برخی خبر داده‌اند که دلیل انفجارها خرابکاری عمدی بوده است. نام ارشاد کریمی پیمانکار ساخت آزمایشگاه نطنز به عنوان متهم اصلی مطرح شده است.
پربازدید ها
پرطرفدارها
پربحث ترین عناوین