آرشیو

روش‌های پیشگیری از سرطان ریه

سرطان ریه بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان و دومین سرطان شایع در بین مردان و زنان است.

فواید و مضرات گوشت شتر

شتر بخش مهمی از رژیم غذایی خاورمیانه و آفریقاست و دلیل خوبی هم دارد. نه تنها شتر در این مناطق به وفور یافت می‌شود، بلکه گوشت آن نیز فواید فوق العاده‌ای برای سلامتی دارد.

علائم هشداردهنده حمله قلبی در زنان

این مقاله علائم و نشانه‌های حمله قلبی در زنان، انواع حمله قلبی و اینکه چرا زنان در مقایسه با مردان در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی هستند، را بررسی می‌کند.

علت نفس‌تنگی در خواب

تنگی نفس می‌تواند نشانه بسیاری از بیماری‌ها باشد. در برخی موارد، تنگی نفس ممکن است در شب نیز اتفاق بیفتد.

بهترین خوراکی‌ها در سه ماه اول بارداری

در طول سه ماهه اول بارداری، تغذیه صحیح بسیار برای سلامتی مادر و جنین حیاتی است. در این مرحله، جنین در حال رشد سریع است و نیاز به تمام مواد غذایی ضروری دارد تا به درستی تشکیل شود.

بهترین درمان شکستگی پا

بسته به اینکه چقدر شکستگی پای شما جدی باشد درمان های متفاوتی به شما توصیه می شود. در این مقاله در باره بهترین درمان شکستگی پا می خوانید.  

مکمل‌های قبل از بارداری

مصرف مکمل برای زنان پیش از بارداری اهمیت ویژه‌ای در حفظ رشد و سلامت جنین و مادر دارد. در این مطلب به مکمل‌های قبل از بارداری می‌پردازیم.

بهترین زمان مصرف فولیک اسید در بارداری

بسیاری از زنان باردار ممکن است ندانند که در چه زمانی باید اسیدفولیک را مصرف کنند. زیرا مصرف اسید فولیک در زمان مناسب برای حمایت از رشد جنین و کودک پس از تولد بسیار مهم است.

انواع ویروس HPV کدام است؟

عفونت HPV در سراسر جهان بسیار شایع است. اکثر بزرگسالان فعال جنسی در برخی از مراحل زندگی خود به عفونت HPV مبتلا می‌شوند، اگرچه ممکن است از عفونت خود بی اطلاع باشند.

داروهای ضدافسردگی سه حلقه‌ای چیست ؟

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCAs) که مردم به آن ها ضد افسردگی های حلقوی نیز می گویند، نوع قدیمی‌تری از داروهای ضد افسردگی هستند که پزشکان برای درمان افسردگی تجویز می‌کنند.

بهترین زمان مصرف متفورمین

متفورمین یک عامل ضد دیابت تایید شده توسط FDA است که سطح قند خون بالا را در بیماران دیابتی نوع ۲ مدیریت می کند. در این مقاله درباره بهترین زمان مصرف متفورمین می‌خوانیم.

درمان زخم پای دیابتی

گردش خون ضعیف یکی دیگر از علل اصلی زخم پای افراد دیابتی است. افراد مبتلا به دیابت ممکن است به بیماری شریان محیطی (PAD) مبتلا شوند که باعث باریک شدن شریان‌ها می‌شود. کاهش جریان خون، بهبود زخم پای دیابتی را دشوار می‌کند.

علت زخم سقف دهان چیست؟

زخم‌های دهان بسته به علت ممکن است متفاوت به نظر برسند. زخم‌های دهان ممکن است به رنگ‌های متفاوتی نسبت به بافت اطرافشان ظاهر شوند، از جمله سفید، زرد، قرمز یا بنفش. اگر زخم‌های دهانی بدون دلیل دارید که عود می‌کند یا برای مدت طولانی ادامه می‌یابد، بهتر است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

بیماری‌های پوستی زیربغل چیست؟

برخی از بیماری های پوستی زیر بغل می‌توانند چند ساعت طول بکشند و در صورت برداشتن ماده تحریک کننده ناپدید شوند. برخی موارد دیگر با یک بیماری مزمن مانند پسوریازیس ممکن است برای سال‌های طولانی طول شما را درگیر خود کنند.