آرشیو

سریال «خانه‌به‌دوش» ۲۰ ساله شد | چرا بعد از ۲۰ سال هنوز سریال‌های عطاران را می‌بینیم؟ و چرا تلویزیون نتوانست موفقیت او را تکرار کند؟

از بین شبکه‌های خردوریز صداوسیما، شبکه ای‌فیلم محبوب‌ترین شبکه است چرا که با اتکا به ذخیره تاریخی این سازمان، سریال‌های قدیمی را پخش می‌کند. حالا و در ماه رمضانی که گذشت این شبکه دوباره اقدام به پخش سریال «خانه‌به‌دوش» کرد؛ سریالی که بیست سال پیش سریال‌های ماه رمضان را برای همیشه دگرگون کرد.

ایده‌هایی که جهان را تغییر دادند | چگونه فهمیدیم زمین دور خورشید می‌چرخد؟

ایده‌های زیادی هستند که ما آن را بدیهی می‌دانیم اما آن‌ها زندگی ما را دگرگون کرده‌اند. قبل از آن زندگی جور دیگری بوده؛ جوری که حالا نمی‌توانیم تصورش کنیم. در مجموعه «ایده‌هایی که زندگی ما را تغییر دادند» این ایده‌ها را به زبان ساده‌ای برای شما روایت می‌کنیم.

اگر روند این باشد، طی چند ماه آینده باید منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشیم | دیگر در کشور قشر متوسط نداریم

یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان می‌گوید: آقای رئیسی در شروع کار دولت گفت ما اقتصاد مملکت را شرطی نخواهیم کرد، حال، دولت چه بخواهد قبول بکند و چه نخواهد قبول کند، باید بگویم قطعاً اقتصاد ما شرطی است.

با سگ‌‌های ولگرد چه کنیم؟ | یک نماینده: باید همه سگ‌های ولگرد را بدون مسامحه کشت | یک کارشناس: کشتار سگ‌ها منجر به افزایش جمعیت آن‌ها می‌شود

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد معتقد است که باید همه سگ‌های ولگرد سراسر کشور را براساس قانون و بدون مسامحه کشت، چون مطالبه توده‌های مردم است. از طرفی، بنفشه شجاع، یکی از حامیان حقوق حیوانات که در این حوزه کار اجرایی می‌کند، می‌گوید: اگر برای سگ‌های ولگرد کار اصولی که برخی کشورها انجام دادند، صورت بگیرد با معضل خاصی روبرو نخواهیم شد.

وضعیت فعلی جامعه شبیه اواخر دوره قارجار است | با این شرایط، جامعه به سمت بدترین نقطه افسردگی می‌رود | امیدوارم حل مسئله، بدون خشونت باشد

اردشیر گراوند، جامعه‌شناس در تحلیل وضعیت اجتماعی ایران می‌گوید جامعه در حال حرکت به سوی بدترین شکل افسردگی است و در صورتی که سیاست‌های حاکمیت به نفع اصلاحات تعدیل نشود، فروپاشی جامعه آسیب‌های جدی به آینده ایران خواهد زد.

توصیه‌های یک کارشناس امنیتی به غرب | با کارت قومیت‌گرایی در ایران بازی نکنید

یک کارشناس حوزه منطقه خاورمیانه در موسسه امریکن‌اینترپرایز به کشورهای غربی توصیه کرده است با کارت گروه‌های قومیت‌گرای تجزیه‌طلب در ایران بازی نکنند چرا که مردم ایران به کشورشان خیانت نخواهند کرد.

سلطان بی‌جایگزین قلب‌ها | چگونه فردین به نماد فرهنگ عامه ایرانیان تبدیل شد؟

۱۸ فروردین سالروز درگذشت محمدعلی فردین، مشهورترین بازیگر سینمای بدنهٔ قبل از انقلاب است که در سال‌های بعد از انقلاب فرصت تداوم نیافت. به بهانه درگذشت فردین نگاهی کرده‌ایم به مهم‌ترین فیلم‌هایی که او بازی کرد؛ فیلم‌هایی که بسیار دیده شدند و فیلم‌هایی از نگاه‌ها دور ماندند.

در مجلس دوازدهم حتماً تلاش خواهیم کرد در کشور نخبه‌پروری شود | اگر تلاش‌های ما نبود، قطعاً نخبگان بیشتری از کشور فرار می‌کردند

محمدرضا احمدی، نماینده رشت می‌گوید: ما در مجلس یازدهم هم، بکارگیری نخبگان را در دستور کار قرار دادیم و اگر تحرکات ما نبود، قطعاً شاهد فرار بیشتر نخبگان از کشور می‌بودیم.

به مصلحت نیست به صورت علنی وارد جنگ با اسرائیل شویم | گروه‌های نیابتی ما جواب اسرائیل را می‌دهند

حسین جلالی رئیس پیشین دفتر آیت‌الله مصباح یزدی به رویداد۲۴ می‌گوید اسرائیل می‌خواهد ایران را وارد درگیری مستقیم کند ولی ایران به روش سابق و از طریق نیروهای نیابتی خود پاسخ اسرائیل را خواهد داد.

شبح یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه | احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران چقدر قوی است؟

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل عصر پنج‌شنبه و در پی حمله‌ای که چهار روز قبل از آن به کنسولگری ایران در خاک سوریه شده بود، اعلام کرد که اسرائیل به «هرکسی که به ما آسیب برساند یا قصد آسیب رساندن به ما را داشته باشد» ضربه خواهد زد.

روز‌های سیاه در انتظار بازار ارز ایران

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: خوشبینی یا بدبینی نسبت به حل مشکل تحریم‌ها و البته مکمل آن بحث FATF، بر وضعیت روانی و با فاصله زمانی تاثیر خود را بر بازار ارز می‌گذارد. نتیجه انتخابات آمریکا، از این منظر که حزب جمهوری خواه و به خصوص شخص ترامپ بانی لغو قرارداد برجام بود، می‌تواند بر قیمت ارز در ایران تاثیر بگذارد.

باید نشست ویژه برگزار می‌کردیم، چون حمله اسرائیل در تعطیلات نوروزی مجلس بود، نتوانستیم برگزار کنیم | نمایندگان منفعل نبودند و جنایت اسرائیل را تقبیح کردند

محسن پیرهادی، عضو هیات رییسه مجلس می‌گوید: این بحث که در برخی رسانه‌ها و از سوی برخی چهره‌های رسانه‌ای و صاحب‌نظر که حمله به کنسولگری ایران را به معنای حمله به خاک ایران تلقی و تعبیر می‌کنند، تحلیل و تعبیری درستی نیست. اقدام رژیم صهیونیستی اقدامی شنیع و دور از هر اصل در حقوق بین‌الملل است، اما نباید آن را با حمله به خاک کشورمان ایران یکسان دانست.

کشتار هدف‌مند مردمان گرسنه | آشپزخانه مرکزی جهان چیست و چرا اسرائیل امدادرسانان آن را در غزه را هدف قرار داد؟

اسرائیل کارکنان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی دنیا» را هدف قرار داده و ۷ امدادرسان را کشته است. خیریه می‌گوید شلیک به داوطلبان آنها «عامدانه» بوده است. کمک‌های انسان‌دوستانه برای رساندن غذا به مردم غزه قطع شده است.

چرا دولت از گران‌شدن دلار سود می‌برد؟ | گروه‌های ذی‌نفعی هستند که جلوی ارزان‌شدن دلار را می‌گیرند

محمد‌قلی یوسفی‌پور، استاد دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به سئوال رویداد۲۴ که ریشه گرانی مداوم دلار چیست، می‌گوید بازار بورس وابسته به افزایش قیمت دلار است، یعنی دلار پایین بیاید، بورس ایران ورشکسته شده و درآمد دولت کم می‌شود و گروه‌های ذی‌نفعی که به دولت هم وابستگی دارند، دچار ضرر زیادی خواهند شد.

جبهه پایداری عنان خودش را در اختیار چند چهره تندرو و جنجالی نخواهد گذاشت | به تندروها در مجلس آینده فرصت میان‌داری داده نخواهد شد

عباس سلیمی نمین، تحلیل سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به نگرانی‌ها از بابت قدرت گرفتن چهره‌های تندرو در مجلس آینده، می‌گوید این چهره‌ها قدرت میان‌داری ندارند و رفتار آن‌ها در مجلس مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.
آخرین اخبار
پربازدید ها