آرشیو

دوگانه اصولگرایان به خاطر امیر تتلو؛ اعدام می‌شود یا نمی‌شود؟

بازگشت تتلو یک سوال بزرگ را به وجود آورده است؛ هر کدام از اتهامات «سب النبی، توهین مستقیم به مقامات ارشد جمهوری اسلامی، سوءاستفاده گسترده از زنان و دختران زیر سن قانونی، ایجاد سایت قمار و تبلیغ علیه نظام» برای سنگین‌ترین مجازات‌ها یا حتی اعدام کافی است. اما آیا تتلو اعدام می‌شود یا به خاطر پیشینه او در انتخابات ریاست جمهوری مورد رافت قرار می‌گیرد؟

هنری کسینجر کیست؟

هنری کسینجر به دلیل فعالیت‌های مهم و پررنگی که از خود بر جای گذاشته است، با قضاوت‌هایی متناقض روبه رو است. به طوریکه از سوی چهره‌هایی از اهالی سیاست و داوطلبان مباحث حقوق بشر حتی یک متهم به جنایت جنگی خوانده می‌شود. با اینحال او حتی موفق به کسب جایزه نوبل نیز شده است.

شهاب‌الدین حائری شیرازی کیست؟

شهاب الدین حائری شیرازی به یکی از مهمترین آقازاده‌های مسئولان نظام تبدیل شده که علیه راه پدر شوریده است. تا این لحظه همچون تمام نمونه‌های مشابه، با حائری هم مماشات شده است؛ چنانچه ابتدای کار با مهدی خزعلی فرزند آیت‌الله خزعلی هم مماشات می‌شد. فعلا حکم حبس تعریزی سه ساله (که البته این مجازات تبدیل خواهد شد) و مسدود کردن کانال تلگرامی او، برای ساکت کردنش کافی تشخیص داده شده اما آیا او با همین تهدید، سکوت خواهد کرد یا مصمم‌تر از این حرف‌هاست؟

حسن روحانی در انتخابات ۱۴۰۲ چه نقشی ایفا خواهد کرد؟

سخنان روحانی در جمع استانداران و وزرای دولتش به مذاق برخی مخاطبان خیلی خوش آمد و اینگونه تحلیل کردند که او همچنان می‌تواند در انتخابات مختلف نقش‌آفرینی کند؛ انتخابات مجلس دوازدهم و انتخابات خبرگان ششم. اما واکنش‌ها به حضور روحانی چیست؟ رویداد۲۴ در گزارشی بررسی کرده که واکنش حاکمیت، جریان‌های سیاسی و مردم نسبت به نامزدی حسن روحانی چه خواهد بود؟

پرویز ثابتی کیست؟

مستند پرویز ثابتی مقام ارشد ساواک به تازگی از شبکه «من و تو» پخش شده است. پیش از آن نیز پردیس فرزند پرویز ثابتی، بعد از ۴۴ سال تصویری از پدرش به اشتراگ گذاشته بود، اما چرا این مقام امنیتی بعد از اینهمه سال از تاریکی بیرون آمده است؟ او چه برنامه‌ای دارد؟

خیرت ویلدرس کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟

دومینوی پیروزی پوپولیست‌ها در جهان به هلند رسیده و یک نمونه افراطی از جریان راست ضد مسلمان در انتخابات این کشور به پیروزی رسیده است. خیرت ویلدرس آخرین نمونه فاشیست‌های جهان است که این بار در قلب اروپا برخاسته است. رویداد۲۴ در این گزارش وضعیت ویلدرس در هلند را بررسی کرده است.

دیپلمات آمریکایی که به پیامبر اسلام توهین کرد، کیست؟

در اوج جنگ اسرائیل و فلسطین ویدئویی از یک فرد آمریکایی منتشر شده که یک فروشنده غذای عرب را با اظهارات توهین‌آمیزی مورد آزار قرار می‌دهد. کاربران عربی این ویدئو را چنان بازنشر کردند که هویت فرد توهین‌کننده بالاخره مشخص شد. او یک دیپلمات سابق آمریکایی بوده که در دولت‌های مختلف در حوزه اسرائیل و فلسطین و غرب آسیا فعالیت می‌کرده است.

خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین کیست؟

خاویر میلی معروف به مرد اره‌ای پیروز انتخابات آرژانتین شده و رئیس جمهور منتخب این کشور است. تصاویر شادی بعد از اعلام خبر پیروزی او در شبکه‌های اجتماعی جهان بازتاب گسترده‌ای داشته و بسیاری معتقدند رفتار او به پوپولیست‌هایی مثل دونالد ترامپ بی شباهت نیست. رویداد۲۴ این گزارش سوابق عجیب میلی را بررسی کرده است.

سیدمجید حسینی کیست؟

سفر سیدمجید حسینی به کانادا و انتشار فیلم‌ او سوار بر لکسوس، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. این فیلم به همراه فیلم‌های قدیمی حسینی که می‌گفت «زندگی‌اش پیوندی با کانادا نخورده» یا «اینها برای این به کانادا می‌روند چون یک جامعه ناامن در ایران درست می‌کنند و خودشان برای امنیت به کانادا می‌روند» دست به دست می‌شد. اما سیدمجید حسینی کیست و اینهمه تناقض از کجا می‌آید؟

مجلس خبرگان ابراهیم رئیسی را قدرتمندترین رئیس جمهور تاریخ ایران خواهد کرد؟

ثبت نام انختابات مجلس خبرگان در حالی انجام شد که وضعیت موجود حاکی از این است که با عدم حضور برخی از چهره‌های قدیمی‌تر ، ابراهیم رئیسی احتمالا قدرت اول آن خواهد بود و ریاست خبرگان را به دست خواهد گرفت. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، با توجه به دیگر ارتباطات رئیسی، او قدرتمندترین رئیس جمهور تاریخ ایران خواهد شد که نهادهای دیگری را هم تحت کنترل خود خواهد داشت.

چرا حمید رسایی علیه قالیباف افشاگری کرد؟

در غیبت جریان اصلاح‌طلب و فقدان رقیب، در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم دعوای درونی اصولگرایان بیش از هر زمان دیگری عیان‌تر شده و افشاگری‌ها علیه یکدیگر اوج گرفته است؛ نمونه آن فیلمی که حمید رسایی درباره قالیباف منتشر کرد. اما سوال این است که اختلاف اصلی بر سر چیست و چرا اصولگرایان به وحدت نمی‌رسند. میثم سعادت در گزارشی این مسئله واکاوی کرده است.

منصوره معصومی با کدام پشتوانه می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست؟

این هفته منصوره معصومی اصل از نیروهای ارزشی اصولگرا که به عنوان مهمان صداسیما حضور داشت، در سخنانی شاذ گفته بود «مملکلت مال حزب‌اللهی‌هاست»؛ این سخنان اگرچه واکنش‌های زیادی را در پی داشت، اما حقایقی را هم با خود همراه داشت؛ از جمله اینکه او سخنی را گفت که ظاهرا از مدت‌ها قبل اجرای آن در دستور کار است! رویداد۲۴ در گزارشی این سخنان و دلایل بیان را واکاوی کرده و نشان داده بیان چنین اظهاراتی بدون پشتوانه نیست.

ده نکته از دیدار معلمان با منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس

ویدئوی دیدار معلمان با منادی سفیدان همچنان فراموش نشده و با گذشت دو روز از ماجرا انتقادات به این نماینده مجلس پایان نیافته است. رویداد۲۴ نکاتی درباره این فیلم نوشته که به نظر می‌رسد در مواجهه با این ماجرا مغفول مانده بودند.

چرا قالیباف به مدیریت پادگانی مجلس متهم شد؟

بحث یکی از نمایندگان با قالیباف بر سر «دیکتاتوری رئیس مجلس» بازتاب زیادی داشت. سال گذشته نیز قالیباف توسط نمایندگان به «اداره پادگانی مجلس» متهم شده بود. رویداد۲۴ در گزارشی انتقادهای مهمی که از قالیباف شده را بررسی کرده است. مهمترین انتقادات شامل این بوده که قالیباف جلوی استیضاح‌ها را می‌گیرد؛ میکروفن نمایندگان را به خاطر انتقاد می‌بندد و در عجیب‌ترین اقدام، جلوی خروج نمایندگان از مجلس را می‌گیرد!

خبرنگارانی که توسط اسرائیل کشته شدند +جدول

جمعه کاروانی از خبرنگاران چندین رسانه در جنوب لبنان مورد هدف موشک‌های اسرائیلی قرار گرفتند. در اثر این حمله یکی از خبرنگارات رویترز جانش را از دست داده و شش خبرنگار دیگر به شدت زخمی شدند. تاریخ نشان داده اسرائیل ید طولایی در حمله به رسانه‌ها و خبرنگاران دارد.

ابهامات سفر احمدی نژاد به گواتمالا

سفر احمدی نژاد به گواتمالا با حاشیه‌های بسیار بالاخره انجام شد. او آنقدر در فرودگاه ماند و عکس یادگاری گرفت تا سرانجام مجوز خروجش صادر شد. این سفر اما ابهامات زیادی داشت و دلیل اصلی آن (بهجز شرکت در کنفرانس مدیریت آب که ربطی به تخصص احمدی‌نژاد ندارد) هم مشخص نبود. رویداد24 در این گزارش ابهامات این سفر و آزادی عمل احمدی‌نژاد را بررسی کرده است.

آیا ابراهیم رئیسی آیت الله است؟

جایگاه علمی طلاب حوزه‌های علمیه و سمت‌های منبعث از این جایگاه‌ها به طور تاریخی در ایران مورد توجه بوده‌اند. اطلاق این سمت‌ها به مقامات جمهوری اسلامی بعد از انقلاب عمدتا چالش‌برانگیز بوده است چراکه در بسیاری از این موارد عناوینی همچون «آیت‌الله» واقعی نیست و به خاطر سمت سیاسی فرد به او اطلاق شده است. یکی از همین موارد ابراهیم رئیسی است.

نعمت احمدی حقوقدان که بود؟

نعمت احمدی حقوقدان مشهور و از وکلای پرونده‌های مهم سیاسی در سال‌های اخیر درگذشت. در این مقاله درباره مهم‌ترین فعالیت‌های او می‌خوانید.

گروه واگنر روسیه چیست؟

گروه واگنر اخیراً به عنوان در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است. دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه مزدوران روسی واگنر از روز جمعه رسما به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شدند.

زندانیان ایرانی در آمریکا که قرار است با دوتابعیتی‌ها مبادله شوند، چه کسانی هستند؟

المانیتوردر گزارشی اسامی پنج ایرانی که قرار است با زندانیان آمریکایی مبادله شوند را افشا کرده است. این رسانه گفته دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل فهرست ۵ ایرانی که چهار تای آن‌ها به اتهام دور زدن تحریم‌ها و پنجمی به اتهام فعالیت به عنوان کارگزار ثبت نشده ایران زندانی بوده اند، افشا کرده است.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین