لامبورگینی الکتریکی وارد بازار میشود
درحالی که فراری و مکلارن محصول جدید الکتریکی خود را عرضه کرده اما حرفی از ورود آنها به خط تولید نزدهاند، لامبورگینی محصول جدید الکتریکی خود را به زودی وارد بازار میکند.
رویداد۲۴ برخلاف فراری و مک لارن که وارد بازی الکتریکیها شدهاند و به ترتیب لافراری و P1 را به دوستداران خودرو عرضه کردهاند، لامبورگینی روش متفاوتی را در پیش گرفته است.
البته آنها نیز نیمنگاهی به خودروهای الکتریکی شده داشته و کانسپت آستریون هیبرید و مدل فوقالعاده و الکتریکی Terzo Millennio را معرفی کردهاند؛ اما این خودروها در حد یک محصول مفهومی باقی ماندهاند و ایتالیاییها هنوز هم علاقهای به وارد کردن آنها به خط مونتاژ ندارند.
اما با تمامی این تفاسیر اولین محصول تولید انبوه و الکتریکی شده لامبورگینی که اوروس پلاگین هیبریدی نام دارد در 18 ماه آینده وارد بازار خواهد شد. این سوپر شاسیبلند احتمالاً از قوای محرکه پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid که قدرت 680 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری دارد سود خواهد برد.
البته حتی اگر بازار هم به لامبورگینی موضوعاتی را دیکته کند اما این برند هنوز هم یک سوپرکار کاملاً الکتریکی، حداقل در دوره کنونی نخواهد ساخت. این اطلاعات توسط مائوریزیو رجیانی، مدیر فنی ارشد لامبورگینی تأیید شده است. او در مصاحبه با اتونیوز به چندین ویژگی کلیدی و اجباری محصولات این برند افسانهای اشاره کرده است.
رجیانی گفته است: هدف ما تولید یک خودروی سوپر اسپورت است و قوای محرکه الکتریکی از نظر انرژی و قدرت نمیتواند نیازهای ما را برآورده کند. یک خودروی سوپر اسپورت دارای روح است. این خودرو باید بر پایه شتاب گیری و احساسی که به راننده میدهددرککردنی باشد.
علاوه بر مشکل احتمالی هندلینگ که به خاطر وزن بیشتر مجموعه باتری ایجاد میشود، یک لامبورگینی الکتریکی ظاهراً باید سه دور نوربرگ رینگ را بدون خالی شدن کامل باتری طی کند. همچنین صدای پیشرانه نیز یک مشکل بزرگ دیگر بوده و رجیانی میگوید یکی از خصیصههای محصولات لامبورگینی همین صداست.
علیرغم انکار ظاهری تولید یک لامبورگینی الکتریکی، دپارتمان تحقیق و توسعه این خودروساز همکاری نزدیکی با MIT به منظور تولید باتریهایی دارد که نهایتاً میتوانند وارد محصولات الکتریکی آتی این برند شوند.
رجیانی میگوید تست این باتریها سال آینده آغاز خواهد شد و بعد از آن میتوان درباره تولید چنین خودرویی فکر کرد.
اما با تمامی این تفاسیر اولین محصول تولید انبوه و الکتریکی شده لامبورگینی که اوروس پلاگین هیبریدی نام دارد در 18 ماه آینده وارد بازار خواهد شد. این سوپر شاسیبلند احتمالاً از قوای محرکه پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid که قدرت 680 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری دارد سود خواهد برد.
البته حتی اگر بازار هم به لامبورگینی موضوعاتی را دیکته کند اما این برند هنوز هم یک سوپرکار کاملاً الکتریکی، حداقل در دوره کنونی نخواهد ساخت. این اطلاعات توسط مائوریزیو رجیانی، مدیر فنی ارشد لامبورگینی تأیید شده است. او در مصاحبه با اتونیوز به چندین ویژگی کلیدی و اجباری محصولات این برند افسانهای اشاره کرده است.
رجیانی گفته است: هدف ما تولید یک خودروی سوپر اسپورت است و قوای محرکه الکتریکی از نظر انرژی و قدرت نمیتواند نیازهای ما را برآورده کند. یک خودروی سوپر اسپورت دارای روح است. این خودرو باید بر پایه شتاب گیری و احساسی که به راننده میدهددرککردنی باشد.
علاوه بر مشکل احتمالی هندلینگ که به خاطر وزن بیشتر مجموعه باتری ایجاد میشود، یک لامبورگینی الکتریکی ظاهراً باید سه دور نوربرگ رینگ را بدون خالی شدن کامل باتری طی کند. همچنین صدای پیشرانه نیز یک مشکل بزرگ دیگر بوده و رجیانی میگوید یکی از خصیصههای محصولات لامبورگینی همین صداست.
علیرغم انکار ظاهری تولید یک لامبورگینی الکتریکی، دپارتمان تحقیق و توسعه این خودروساز همکاری نزدیکی با MIT به منظور تولید باتریهایی دارد که نهایتاً میتوانند وارد محصولات الکتریکی آتی این برند شوند.
رجیانی میگوید تست این باتریها سال آینده آغاز خواهد شد و بعد از آن میتوان درباره تولید چنین خودرویی فکر کرد.