تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین دئودورانت‌ها کدامند؟

همه ما عرق می‌کنیم و این موضوع به‌ویژه در تابستان بسیار بیش‌تر و آزاردهنده می‌شود و اگر به فکر یک ضدتعریق خوب نباشیم ممکن است بوی بدنمان خود و دیگران را کلافه و ناراحت کند.

بهترین دئودورانت‌ها کدامند؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: عرق‌کردن برای بدن ضروریست و سبب تنظیم دمای بدن ما می‌شود درواقع اگر بدن عرق نکند بدن نمی‌تواند تنفس کند و خود را شاداب و خنک کند. ازسوی دیگر عرق‌کردن به دلیل بویی که برجای می‌گذارد اصلا خوشایند نیست.

به گزارش رویداد۲۴ همه ما تجربه ردشدن از کنار افرادی که بوی عرق می‌دهند را داریم و می‌دانیم این وضعیت تا چه اندازه آزاردهنده است و البته ازسوی دیگر تجربه عبور از کنار افراد خوش‌بو و حس خوشایند آن را هم داریم. این مسئله با گرم‌شدن هوا و عرق‌کردن بیش‌تر افزایش پیدا می‌کند، اما چه باید کرد؟ آیا برای آن راه‌کاری وجود دارد؟

توجه داشته باشید بیش‌از هر چیز و پیش از آن‌که اصلا بخواهیم در مورد دئودورانت و هرگونه محصول ضدعرق دیگری بحث کنیم باید بدانید توجه به بهداشت فردی و استفاده از تن‌پوش‌های نخی در فصل تابستان اهمیتی فرای هر دئودورانت دیگری دارد. در این فصل باید هر روز دوش بگیرید و بهداشتتان را بیش‌از هر زمان دیگری رعایت کنید.

دنیای امروز دنیایی نیست که برای عرق‌نکردن راه‌کاری نداشته باشد. شما برای رفع بوی عرق بدنتان چه می‌کنید؟ آیا از محصولات ویژه‌ای استفاده می‌کنید؟ به‌راستی یک دئودورانت و ضدتعریق خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دئوورانت چیست؟

شاید همه ما از دئودورانت و مام استفاده می‌کنیم، اما دقیقا نمی‌دانیم به چه معناست. اگر به بو حساس باشید و این‌که بوی خوبی بدهید برایتان مهم باشد دئودورانت یک محصول حیاتی برای کاهش بوی بدن برای شماست به‌ویژه در فصل تابستان که بدن بیش‌تر عرق می‌کند.

همان‌گونه‌که می‌دانید امروزه در بازار انواع و اقسام دئودورانت‌ها در بو‌ها و اشکال گوناگون مانند رولی، کرمی، اسپری ضد عرق زنانه و مردانه و… وجود دارند. دئودورانت‌ها به لحاظ فنی تنها سبب خنثی کردن بوی بد ناشی از تجمع باکتری بروی پوست می‌شوند و اجازه نمی‌دهند بدن شما با عرق‌کردن بوی بدی از خود متصاعد کند.

بهترین دئودورانت‌ها کدامند؟

ویژگی‌های بهترین دئودورانت ضد تعریق

ماندگاری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دئودورانت خوب ماندگاری آن است. دقت داشته باشید یک محصول ضد عرق قوی یا دئودورانت خوب نباید دو بار در روز مصرف شود. بسیاری از محصولات ضد تعریق یا دئودورانت ادعا می‌کنند که ۲۴ تا ۴۸ ساعت ماندگاری دارند.

از سوی دیگر برخی از برند‌ها وجود دارند که ماندگاری بسیار زیادتری دارند و استفاده دو تا سه بار در هفته از آن‌ها برای عرق بدن کافیست. باید بدانید به‌هرروی این مواد هر اندازه هم بگویند گیاهی هستند، اما باز هم برای بدن زیان‌بارند بنابراین هر اندازه بتوان از آن‌ها کم‌تر استفاده کرد بهتر است.

نکته دیگر این‌که فکر نکنید اگر هر روز از محصول خود استفاده کنید زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسید. حتماً به نحوه و میزان مصرفی که بر روی اطلاعات کالا درج شده دقت کنید.

مبارزه با عرق بدن و بوی آن

حتما شما هم با محصولاتی روبه‌رو شده‌اید که اگرچه دئودورانت و مام و اسپری هستند و برای جلوگیری از بوی عرق استفاده می‌شوند، اما استفاده کردن و یا نکردنشان چندان تفاوتی ندارد درواقع نمی‌توانند با بوی بد و رطوبت ناشی از عرق مبارزه کنند.

اگر محصولی را خریداری کردید و در طول استفاده متوجه شدید که همچنان دچار تعریق شده و از رفع بوی بد هم خبری نیست به معنای این است که محصول شما بی‌کیفیت بوده و اثربخشی مناسبی ندارد. چه بسا در طولانی مدت نیز موجب آسیب به غدد تعریق شما نیز بشود؛ بنابراین استفاده از آن را متوقف کرده و به دنبال کالای با کیفیت‌تری باشید.

بسته‌بندی و استفاده آسان

بسته‌بندی در هر محصولی درواقع ویترین آن است اگر محصولی ویترین خوبی نداشته باشد نمی‌تواند خود را به خوبی معرفی کند.

یک محصول خوب باید دارای طراحی شیک و کاربری آسان باشد. بیش‌تر مصرف‌کنندگان ادعا می‌کنند که استفاده از اسپری ضد عرق زیر بغل و محصولات رولی ساده‌تر است.


بیشتر بخوانید:  راز خوش‌بو بودن در تابستان


باقی نگذاشتن لک

چه کسی دوست دارد هنگامی‌که دستش را بالا می‌گیرد لک اسپری و مام ببیند؟ پس برجای نگذاشتن رد یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک دئودورانت خوب است.

بهترین ضد عرق زیربغل و دئودورانت روشن هستند و لکی روی لباس شما باقی نمی‌گذارند. این نکته مهمیست، زیرا اگر لک و ردی به جای بگذارند مشکلات شما دوبرابر می‌شود. بهتر است از نوع خشک خریداری کنید و یا آن‌هایی که زود پس از مصرف جذب پوست شده و به لباس شما لک پس نمی‌دهند.

خشک شدن سریع

دئودورانت‌هایی که به آهستگی خشک می‌شوند می‌توانند غلیظ و ناراحت‌کننده باشند و روی لباس باقی بمانند.

بهترین دئودورانت‌ها کدامند؟

عطر و بوی مناسب 

دئودورانت باید بوی دلپذیر و جذابی داشته باشد. زیرا یکی از ویژگی‌های مهم دئودورانت‌ها داشتن بوی خوش است؛ بنابراین برندی را در نظر بگیرید که تنوع خوبی در رایحه داشته باشد. از انتخاب عطر‌های تند دوری کنید، زیرا ممکن است هم برای خودتان و هم دیگران آزاردهنده باشد. یک اسپری ضد عرق ایرانی زیر بغل بدون عطر باید عاری از هرگونه عطر و حاوی خوشبوکننده‌های طبیعی باشد.

پوست را تحریک نکند

دئودورانت‌ها حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند در افرادی که دارای پوست حساسی هستند ایجاد خارش کند. همچنین اگر بلافاصله بعد از اصلاح استفاده شوند می‌توانند سبب سوزش شوند. این نکته نیز بسیار اهمیت دارد تا جایی که می‌توانید از دئودورانت یا ضد تعریق بلافاصله پس از اصلاح استفاده نکنید.

توجه داشته باشید حتا بهترین برند‌ها هم ممکن است با پوست شما سازگار نباشد و در شما حساسیت به‌وجود آورد بنابراین اگر پس از استفاده از آن‌ها احساس خارش کردید باید در فکر عوض‌کردن دئودورانت خود باشید و از محصول دیگری استفاده کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما