تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می دهد؛

مشخصات پاتریوت ۲

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های خودروی زرهی رزمی پاتریوت ۲ خواهیم پرداخت.

مشخصات پاتریوت II

رویداد۲۴ حسین فلاحی: پاتریوت ۲ یک خودروی زرهی رزمی جدید ساخت شرکت ایکسکالیبور آرمی چک (بخشی از چکسلواکی گروپ) است. این خودرو یک نوع ارتقا یافته از خودروی چند ماموریتی تاکتیکی زرهی متوسط ​​پاتریوت ۴×۴ است.

خودروی پاتریوت ۲ توسط ایکسکالیبور آرمی و با همکاری اچ کچیسکی -پوزنان و تاترا دیفنس ساخته شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی فناوری‌های دفاعی و امنیتی ۲۰۱۹ که در برنو، جمهوری چک، در ماه می ۲۰۱۹ برگزار شد، رونمایی شد.

خودروی زرهی رزمی پاتریوت ۲، ۴×۴ نیز در نمایشگاه MSPO ۲۰۱۹ که در شهر کیلچه، لهستان، در سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شد، به نمایش گذاشته شد.

این خودروی زرهی می‌تواند توسط نیرو‌های مسلح و امنیتی برای انجام وظایف شناسایی و گشت زنی، ماموریت‌های جنگ نامتقارن و برای حمل سیستم‌های تسلیحاتی برای واحد‌های موتوری سبک مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی و ویژگی‌های  پاتریوت ۲

خودروی متحرک محافظت شده  پاتریوت ۲ بر اساس شاسی تاترا فورس ۴×۴ ساخته شده است. طراحی مدولار آن می‌تواند با تجهیزات و سیستم‌های شناسایی، فرماندهی و کنترل، شیمیایی، تخلیه پزشکی، بازیابی، کارگاه و تجهیزات ارتباطی ادغام شود.

پاتریوت ۲ دارای ۶.۲۵ مترطول، ۲.۵۵ مترعرض و ۲.۸ متر ارتفاع است. حداکثر وزن جنگی این وسیله نقلیه ۱۷ تن است.

مشخصات پاتریوت II

این وسیله نقلیه متحرک محافظت شده می‌تواند یک راننده، یک فرمانده و شش سرباز را در خود جای دهد. این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع برای اطمینان از عملکرد مناسب در دما‌های شدید است.

کابین خدمه جلو پاتریوت ۲ مجهز به شیشه جلو دو تکه است. خدمه می‌توانند از طریق دری که در دو طرف بدنه قرار دارد وارد و خارج شوند، در حالی که محفظه نیرو‌ها دارای یک در در هر طرف و یک در بزرگ تک در بدنه عقب است. این خودرو دارای یک کیت ماموریت است که می‌تواند با توجه به نیاز مشتری تغییر کند.

تسلیحات پاتریوت ۲

این خودروی زرهی مجهز به یک ایستگاه تسلیحات کنترل از راه دور مجهز به یک توپ ۲۰ میلی متری خودکار است. طراحی آن امکان حمل یک برجک سرنشین دار با مسلسل‌های کالیبر ۱۴.۵ میلی متری یا یک ایستگاه سلاح از راه دور با توپ‌های تا کالیبر ۲۰ میلی متری یا نارنجک انداز را فراهم می‌کند. پاتریوت ۲ همچنین می‌تواند به موشک‌های هدایت شونده ضد تانک یا خمپاره مسلح شود.

مشخصات پاتریوت ۲

قابلیت بقای پاتریوت ۲

خودروی کلاس محافظت شده در برابر مین تا سطح ۴، حفاظت بالستیک استانگ و حفاظت مین سطح ۳ را ارائه می‌دهد. صندلی‌های ضد انفجار و پایین بدنه آن برای کاهش اثرات احتمالی انفجار در زیر زمین طراحی شده اند.

مشخصات پاتریوت ۲

کابین و محفظه موتور نیز مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار هستند. پاتریوت ۲ مجهز به سیستم فیلتراسیون هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی برای محافظت بیشتر در برابر سلاح‌های کشتار جمعی است.

موتور و تحرک پاتریوت ۲

پاتریوت ۲، قدرت خود را از یک موتور هوا خنک سازگار با استاندارد یورو ۳ تاترا T۳C-۹۲۸-۹۰ می گیرد که به یک سیستم گیربکس اتوماتیک متصل شده است. این موتور حداکثر توان خروجی ۳۰۰ کیلووات را تولید می‌کند.

این خودرو همچنین با موتور Cummins ISLe ۹، ۳۷۰ با قدرت ۲۱۰ کیلو وات در دسترس است. پاتریوت ۲ می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر برد ۷۰۰ کیلومتر دست یابد.

مشخصات پاتریوت ۲

سیستم تعلیق چرخ مستقل نصب شده بر روی خودرو، فنر‌های هوا و کمک فنر‌های تلسکوپی را یکپارچه می‌کند. خودروی چهار چرخ متحرک قابلیت حرکت و عبور از موانع را در شرایط زمین ناهموار ارائه می‌دهد.

این وسیله نقلیه می‌تواند از موانع عمودی به ارتفاع ۰.۵ متر و تا ۰.۹ مترعرض عبور کند. همچنین پاتریوت ۲ بدون آماده سازی می‌تواند عمق ۱.۲ متری را طی کند. شیب و شیب جانبی خودرو به ترتیب ۴۵ درجه و ۳۲ درجه است. پاتریوت ۲ به راحتی توسط هواپیما‌های ترابری نظامی قابل حمل است.

مشخصات  فنی کلی پاتریوت ۲

نوع پروژه: وسیله نقلیه زرهی رزمی

توسعه دهنده: شرکت ایکسکالیبور آرمی

خدمه: دو

نیروها: شش

سرعت: ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت

برد عملیاتی:  ۷۰۰ کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما