تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان+ عکس

شگفتی حیات وحش برای خیلی‌ها جالب است. در این مطلب به معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان می پردازیم.

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

رویداد۲۴| سیما صابری: حیوانات بانمک جهان اغلب چهره‌های دوست‌داشتنی، چشم‌های بزرگ و ویژگی‌های ظریفی در صورتشان دارند که می‌توانند واقعاً احساسات ما را برانگیزند. در واقع، دانشمندان معتقدند که وقتی مجموعه‌ای از ویژگی‌های صورت و بدن را که معمولاً در نوزادان انسان دیده می‌شود، می‌بینیم، احساس می کنیم با حیوانی دوست داشتنی مواجه هستم.

پس جای تعجب ندارد که عکس‌ها و ویدئوهای حیوانات زیبا و بانمک در سال ۲۰۲۴ بر فضای تبلیغات برندها غالب شده است و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شود. بیایید به مواردی از بانمک‌ترین حیوانات جهان بپردازیم. این لیست بیشتر بر اساس غریزه است تا دلایل علمی قوی، اما حتی اگر سلیقه شخصی شما را شامل نشود، امیدوارم باز هم بتوانید با دیدن آن‌ها احساس خوبی را تجربه کنید.

روباه فِنِک

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

این روباه بومی صحراهای شمال آفریقا و کوچک‌ترین گونه روباه روی کره زمین است که ویژگی برجسته‌اش آن گوش‌های بزرگ زیبا است و آن را خیلی بانمک می‌کند.

این نوع روباه  در لانه‌هایی که عمیقاً در شن دفن شده‌اند زندگی می‌کنند و فقط برای شکار در شب بیرون می‌آیند تا از گرمای روز در امان باشند. گوش‌هایش نیز در گرما به خنک نگه داشتن روباه فِنِک کمک می‌کنند.

پنگوئن آدلی

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

پنگوئن آدلی که در قطب جنوب یافت می‌شود، به طرز شگفت‌آوری بانمک است. اما آن‌ها همچنین یکی از شکارچیان سرسخت تمام پنگوئن‌ها نیز هستند. این پرندگان می‌توانند بسیار تهاجمی باشند و به چالش‌هایی از سوی شکارچیان بسیار بزرگ‌تر (و انسان‌ها) که بیش از حد نزدیک شوند پاسخ دهند. آن‌ها همچنین شناگران عالی هستند و می‌توانند هنگام شکار با سرعت ۱۴ کیلومتر در ساعت (۹.۳ مایل در ساعت) در آب حرکت کنند.

گربه زنگاری

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

گربه زنگاری یکی از کوچک‌ترین گونه‌های گربه در جهان و یکی از بانمک‌ترین گربه ها است. مانند آن لحظه در فیلم شرک 2 که گربه بوتز جذابیت خود را نشان می‌دهد، بسیار سخت است که در برابر این گربه زیبا مقاومت کرد. به طور متوسط، گربه زنگاری حدود 1 کیلوگرم وزن دارد و 50 سانتی‌متر طول دارد. یعنی کوچک‌تر از بیشتر گربه‌های خانگی است.

این گربه به طرز باور نکردنی سخت پیدا می‌شود و ترجیح می‌دهد در جنگل‌های متراکم هند، سریلانکا و مناطق کوچکی از نپال پنهان شود. در سال‌های اخیر، تعداد آن‌ها به دلیل از دست دادن زیستگاه‌شان کاهش یافته است.

پاندای غول‌پیکر چین

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

پاندا غول‌پیکر که در مرکز چین یافت می‌شود، نه تنها نماد تلاش‌های موفق حفاظت از حیات وحش است بلکه به دلیل بانمکی فوق‌العاده‌اش نیز مشهور است. بدن بزرگ و دوست‌داشتنی و طبیعت دست و پا چلفتی آن‌ها باعث می‌شود که عاشق‌شان شویم.

این پانداها با وجود اینکه به عنوان یک خرس طبقه‌بندی شده است، رژیم غذایی پاندای غول‌پیکر عمدتاً شامل بامبو می‌شود. آن‌ها می‌توانند بیش از ۳۵ کیلوگرم بامبو را در روز بخورند. این رژیم غذایی به این معنی است که آن‌ها اغلب مدفوع می‌کنند؛ حتی تا ۴۰بار در روز!

پاندای غول پیکر همچنین استاد صعود است، که بخشی از آن به دلیل داشتن یک "شست کاذب" در هر پنجه است که در واقع یک استخوان مچ بزرگ شده است.

کوئوکا

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

اگرچه کوئوکاها شبیه جوندگان هستند و فقط در جزیره روتنست، واقع در سواحل غربی استرالیا یافت می‌شوند اما به کانگوروها و والابی‌ها نزدیک‌تر هستند. این پستاندار شب‌زی بانمک بچه‌های خود را در کیسه‌هایی مانند خویشاوندان بزرگتر خود حمل می‌کند.

آن‌ها به اندازه یک گربه خانگی هستند و توانایی زیادی در بالا رفتن از درختان برای تغذیه از برگ‌های مورد علاقه خود دارند.

تعجبی ندارد که این حیوان بانمک به عنوان خوشحال‌ترین حیوان روی کره زمین شناخته می‌شود که عمدتاً به خاطر لبخند دائمی‌شان و شخصیت دوستانه‌شان است.

گالاگو

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

گالاگوها که به نام "بچه‌های بوته‌ای" نیز شناخته می‌شوند که به دلیل صدای گریه شبیه به نوزاد انسان، همه‌چیزخوارانی هستند که میوه و حشرات را می‌خورند و بیشتر وقت خود را در درختان می‌گذرانند. چشمان بزرگ آن‌ها به دیدن در تاریکی کمک می‌کند و عامل بانمکی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

گالاگوها می‌توانند گوش‌های خود را حرکت دهند تا طعمه را پیدا کنند و بیش از پنج متر بپرند.

بادپر شکری

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

بادپر شکری یا شوگر گلایدر گونه‌ای از پوزوم‌ها هستند که همان‌طور که از نامشان پیداست، می‌توانند برای فاصله‌های نسبتاً طولانی، سر بخورند. آن‌ها همچنین غذای شیرین مانند شیره درخت و شهد گل را دوست دارند و ترجیح می‌دهند در بالای درختان و دور از خطرات روزی زمین زندگی کنند.

چشمان بزرگ آن‌ها را بانمک‌تر می‌کند، اما همچنین کاربردی دارد. به عنوان حیوانات شب‌زی، این چشمان بزرگ به آن‌ها کمک می‌کند تا در نور کم جهت‌یابی کنند. آنان همچنین موجودات اجتماعی بسیار زیادی هستند و اغلب در کلونی‌هایی با تا ۴۰ عضو دیگر زندگی می‌کنند.

پاندای قرمز

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

با وجود نامشان، پانداهای قرمز با پانداهای غول‌پیکر مرتبط نیستند اما همان‌قدر بانمک هستند. با این حال، عجیب است که پاندا قرمز در واقع ۵۰ سال قبل از پاندا غول‌پیکر کشف شده است.

با دم‌های بزرگ و قرمز و صورت‌های شیرین، شباهت زیادی به خرس عروسکی دارند. با این حال، پیدا کردن آن‌ها می‌تواند دشوار باشد: آن‌ها عمدتاً موجودات شب‌زی هستند و بیشتر قلمرو خود را در شب سپری می‌کنند.

پانداهای قرمز در مناطق کوهستانی آسیا زندگی می‌کنند، در درختان پنهان می‌شوند و نیمی از زندگی خود را در خواب می‌گذرانند. آن‌ها مانند پانداهای غول‌پیکر بامبو می‌خورند اما رژیم غذایی متنوع‌تری دارند که شامل میوه، آجیل و تخم مرغ نیز هست.

سمندر مکزیکی

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

درست است که اکثر حیوانات این لیست پستانداران خزدار هستند، اما دوزیستی وجود دارد که باید نامش در بین حیوانات بانمک ثبت شود. اکسولوتل نوعی سمندر است که تمام زندگی خود را زیر آب می‌گذراند، با وجود داشتن چهار پا که برای زندگی در خشکی مناسب است.

اکسولوتل‌ها با چشمان بانمک، آبشش‌های پرپشت و یک لبخند ملایم، بسیار بانمک هستند. توانایی آن‌ها در بازسازی اعضای بدن، هرچند که به خودی خود بانمک نیست، به جذابیت آن‌ها افزوده است.

 پیکا

معرفی ۱۰ تا از بانمک‌ترین حیوانات جهان

پیکای دوست‌داشتنی یک خویشاوند کوچکتر خرگوش است و در کوه‌های سنگی آمریکای شمالی یافت می‌شود. بدن‌های پشمالو و صورت‌های گرد آن‌ها به طرز غیرقابل انکاری بانمک است.

نه تنها آن‌ها یکی از بانمک‌ترین حیوانات جهان هستند، بلکه بسیار شیطان نیز هستند. برخی پیکاها با سختی غذا جمع می‌کنند اما برخی از آن‌ها که بی‌پروا هستند از همسایگان خود دزدی می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، عکس دیدنی
نظرات شما
پیشخوان