تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

معرفی علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی آموز و پرورش در دولت با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. برخی با تکیه بر سابقه قائم مقامی او ستاد مبارزه با مواد مخدر از این انتخاب مکدر هستند و برخی دیگر بر سبقه مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی در کارنامه او این انتخاب را مناسب می‌دانند. درباره زندگی، سوابق و تحصیلات کاظمی چه می‌دانیم؟

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

رویداد۲۴| در میان اسامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان برای ترکیب کابینه چهاردهم نام مسعود کاظمی برای وزارت آموزش و پرورش به چشم می‌خورد. متولد ۱۳۴۴ و مثل بسیاری دیگر از وزرای دولت قبل و فعلی زاده مشهد.

بیوگرافی علیرضا کاظمی

مرتبط‌ترین مسئولیت‌ها و سوابق کاظمی در حوزه آموزش و پرورش به دوران سرپرستی این وزارتخانه توسط کاظمی در شهریور ۱۴۰۰ باز می‌گردد. او که تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است، ۴ شهریور سال ۱۴۰۰ توسط ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور وقت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا ۸ آذر سال ۱۴۰۰ یعنی تا زمان مراسم معارفه رضا مراد صحرائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، این سمت را عهده‌دار بود.

کاظمی در مراسم معارفه صحرائی به عنوان وزیر آموزش و پرورش (۸ آذر ۱۴۰۰) گفته بود: «در دوره‌ای سخت و دشوار مسئولیت آموزش و پرورش را قبول کردم و «بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی»؛ «پیگیری مطالبات فرهنگیان» و «ارائه برنامه ۶۰ روزه» سه استراتژی مهم در دوران سرپرستی‌ام بود. نگاه ما در این دوران سخت این بود که آموزش و پرورش را با رویکردی آرام، مدیریت کنیم تا از این دوران دشوار گذرکنیم، لذا حوزه‌های مختلف را وارد تلاطم‌های مدیریتی نکردیم و بدون ورود به حوزه تغییرات سیاسی کار را در استان‌ها با آرامش پیگیری کردیم.»

او همچنین مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی بوده است. خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داده است که معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی از دیگر سوابق اجرایی کاظمی است.


بیشتر بخوانید:

امین حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری پزشکیان کیست؟

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


کاظمی همچنین در دوران مسئولیتش در معاونت پرورشی و فرهنگی نسبت به بودجه اندک این معاونت نقد داشت و در سخنانی گفته بود: تقویت حجاب و عفاف، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ده‌ها موضوع دیگر را از ما انتظار دارند، اما با کدام منابع انسانی و مالی؟

علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

سوابق علیرضا کاظمی

سوابق آموزشی و تحصیلی کاظمی نیز به شرح زیر است:

تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حوزه علمیه مشهد از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۸ به مدت ۵ سال و اخذ لیسانس اللهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی و تحصیل تا سطح رسائل و مکاسب در حوزه علمیه مشهد.

ورود به دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ و اخذ درجه کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی.

اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد.

پذیرش در دوره دکتری مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی و اتمام دوره آموزشی و قبولی در آزمون جامع و آزمون تافل و در حال گذراندن پایان‌نامه

با این وجود سابقه حضور او در سمت قائم مقامی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر باعث شده تا برخی چهره‌ها و کاربران فضای مجازی به این انتخاب انتقاد داشته باشند.

کاظمی همچنین برادر محمد کاظمی، رئیس اطلاعات سپاه است.

عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای درباره این موضوع در توئیتر نوشته است: از یک منبع مطلع شنیدم که پس از تعیین دکتر علیرضا کاظمی بعنوان وزیر پیشنهادی آ. پ، سردار محمد کاظمی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه با دکتر پزشکیان تماس می‌گیرد و می‌گوید، مخالفم که برادرم وزیر شود و دکتر پزشکیان می‌گوید، ایشان فرد شایسته‌ای است و بخاطر اینکه برادر شماست انتخاب نشده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان