تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

حسین سیمایی صراف گزینه پیشنهادی وزارت علوم کیست؟

حسین سیمایی، وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت علوم کیست و چه سوابق اجرایی و دانشگاهی را در کارنامه خود دارد؟

حسین سیمایی؛ وزیر پیشنهادی علوم کیست؟

رویداد۲۴| بعد از چند دوره متوالی در دولت‌های مختلف که وزرای علوم دانش اموختگان علوم فنی و مهندسی، پزشکی و حتی فارغ التحصیل باغبانی – در دولت سیزدهم- بودند حالا مسعود پزشکیان یک فارغ التحصیل علوم انسانی را برای تصدی وزارت علوم در دولت چهاردهم معرفی کرده است. گزینه‌ای که تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را توام با یکدیگر پشت سر گذاشته و حالا در صورت رای اعتماد از مجلس سکانداری وزارت علوم را در دست میگیرد.

بیوگرافی حسین سیمایی

حسین سیمایی صراف متولد اول مهر ماه سال ۱۳۴۷ در مشهد است. او در سال ۱۳۶۲ تحصیلات حوزوی را آغاز کرده است و راهی حوزه علمیه مشهد شده است، سطح عالی حوزوی را در حوزه علمیه قم سپری کرده و دوره خارج فقه و اصول را از سال ۱۳۷۰ در محضر آیت الله تبریزی و آیت الله وحید خراسانی پشت سر گذاشته است و دروس کلام را در کلاس‌های آیت الله فلسفی فراگرفته است.

وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی داشته و مدرک کارشناسی حقوق اش را از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده است.

سیمایی از سال‌های ابتدایی تدریس آغاز کرده است، و سابقه تدریس ادبیات عرب، فقه و اصول را داراست. همچنین از سال ۱۳۷۲ در دانشگاه‌های تهران و قم به تدریس پرداخته و از سال ۱۳۷۶ به عضویت هیئت علمی گروه حقوق خصوصی دانشگاه قم درآمده و در دانشگاه شهید بهشتی و گروه حقوق موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی سابقه تدریس دارد. او سوابق پژوهشی متعددی داشته و تالیفاتی از ایشان به انتشار رسیده است.


بیشتر بخوانید:

ستار هاشمی کیست؟ + سوابق سیاسی

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


 سیمایی صراف در سال ۱۳۹۸ دوران ریاست جمهوری حسن روحانی در دولت دوازدهم با حکم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب شد.

حسین سیمایی صراف در سمت‌های دبیر هیات دولت، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهور، مدیرکل دفتر حقوقی وزرات علوم، عضو شورای مرکزی بورس دانشجویان، رییس ستاد مستندسازی وزرات علوم، عضو اصلی هیئت مرکزی تجدیدنظر تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم، جانشین وزیر علوم در کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، عضو شورای ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی، عضو کمیسیون حقوق مدنی معاونت حقوقی قوه قضائیه، عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس، عضو مبلغین معاونت بین الملل بعثه حج مقام معظم رهبری فعالیت کرده است.

حسین سیمایی؛ وزیر پیشنهادی علوم کیست؟

کارنامه علمی و پژوهشی وزیر پیشنهادی علوم

سیمایی هم اکنون دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و دروس مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌کند. وی همچنین وکیل پایه یک دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران نیز است.

او دارای ۳ کتاب و بیش از ۳۰ مقاله علمی – پژوهشی در زمینه‌های فقه و حقوق است. وی در کنفرانس‌های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور داشته و نیز در آن‌ها مشارکت علمی یا مدیریت داشته است. وی همچنین راهنمایی و مشاوره ده‌ها پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را برعهده داشته است.

سیمایی در سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه انتخاب شد و در چهاردمین دوره کتاب سال حوزه (حوزه‌های علمیه) حائز رتبه اول، در بیست و سومین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
0
عجب رزومه ای! وزیر علوم باید استاد تمام باشه. پژوهشگر باشه. این کیه دیگه!
فاتحه دانشگاه ها رو بخونید.
ناشناس
|
Colombia
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
1
" ...سابقه تدریس ادبیات عرب، فقه و اصول را داراست..."( وزیر علوم؟ ! )
نظرات شما
پیشخوان