تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

احمد میدری کیست؟

نام میدری یک بار دیگر مطرح شده است. این بار برای نشستن بر صندلی وزارت رفاه! جایی که میدری در دولت روحانی، صندلی معاونت آن را در اختیار داشت.

احمد میدری کیست؟

رویداد۲۴| میثم سعادت: روزی که اسم مسعود پزشکیان به عنوان نامزد جدی جریان اصلاح طلب مطرح شد، یک نام دیگر هم در کنار او قرار گرفت که یکی از تدوینگران برنامه‌های اقتصادی پزشکیان به شمار می‌رفت. احمد میدری! حالا که صحبت از انتخاب اعضای کابینه مطرح شده است، اسم میدری یک بار دیگر مطرح شده است. این بار برای نشستن بر صندلی وزارت رفاه! جایی که میدری در دولت روحانی، صندلی معاونت آن را در اختیار داشت. احمد میدری به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مجلس ارائه شده است. 

بیوگرافی احمد میدری

احمد میدری متولد سال ۱۳۴۲ در آبادان و دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته اقتصاد است. او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است و فعالیت به عنوان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم و نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره ششم از حوزه انتخابیه آبادان و همچنین فعالیت به عنوان پژوهشگر در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت‌های پنجم و ششم در کارنامه سوابق او وجود دارد.

او در مجلش ششم از نمایندگان نزدیک به فراکسیون مشارکت بود. او برای نمایندگی مجلس هفتم رد صلاحیت شد و در نطقی، به تندی از عملکرد شورای نگهبان انتقاد کرد و گفت درباره ردصلاحیتم عنوان کردند که به رهبر نامه نوشتی و هم‌چنین نطقی کردی که نشان می‌دهد التزام به ولایت فقیه نداری. ما که از نهاد‌های زیر مجموعه رهبری انتقاد کردیم نه تنها نباید ردصلاحیت شویم، بلکه کسانی باید ردصلاحیت شوند که هرگز در این مجلس حاضر به انتقاد از هیچ نهادی نبودند.

احمد میدری کیست؟

با این حال میدری در سال‌های بعد تغییر رویکرد داد و حالا در مجموعه‌ای تعریف می‌شود که در ادبیات سیاسی ایران به آن‌ها روزنه گشا گفته می‌شود. افرادی که برخلاف مشی نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس ششم، این بار اعتقاد دارند باید از هر روزنه‌ای برای اثرگذاری در فضای سیاسی کشور استفاده کرد. او همچنین یکی از اقتصاد دان‌های نهاد‌ها و نزدیک به جریان‌های چپ در دولت حسن روحانی بود که در مسئولیت معاون وزیر رفاه در دولت حضور داشت. او در یکی از سخنرانی‌های خود در زمان شیوع کرونا گفته بود دسترسی فقرا به اینترنت، تبلت و تلفن همراه کاری است که باید با تلاش صورت گیرد. آنچه جامعه امروز را ساخته، نظام آموزشی بوده است و اگر بخواهد نابرابری در کشور کاهش یابد، باید سیستم آموزشی عادلانه‌تری داشته باشیم و باید از این فرصت استفاده کنیم تا محتوای آموزشی را از دست شرکت‌های تجاری در ایران در بیاوریم و آن را امری عمومی کنیم.


بیشتر بخوانید: 

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


با پایان کار دولت روحانی، میدری در کنار چهره‌هایی مثل علی ربیعی، که او نیز از چهره‌های نزدیک به مسعود پزشکیان به شمار می‌آید، دست به فعالیت‌های اجتماعی و برگزاری نشست و سمینار با موضوع فقر و نابرابری در ایران زد. او همچنین مدیر اندیشکده فقر و نابرابری است که در این زمینه تحقیق و فعالیت می‌کند.

وزیر چپ در وزارت رفاه؟

میدری محتمل‌ترین گزینه برای نشستن روی صندلی وزارت رفاه است. اما او برای حضور در این مسئولیت، با چالش‌های جدی مواجه است. وزارت رفاه و به خصوص شرکت‌های متنوع ثروتمند، برای نمایندگان مجلس محل توزیع رانت است و با توجه به سابقه اصلاح طلبی و مجلس ششمی میدری، شاید کار سختی برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان داشته باشد. از طرفی گفته می‌شود محمد کبیری از چهره‌های جوان اصلاح طلب نیز رقیب جدی میدری برای پذیرش مسئولیت وزارت رفاه است. باید دید در روز‌های آینده کدام نام از اتاق فکر‌های نزدیک به مسعود پزشکیان بیرون می‌آید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان