تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

محمد اتابک کیست؟ + سوابق سیاسی

سید محمد اتابک با سابقه معاون صنایع معدنی بنیاد مستضعفان، رئیس انجمن سیمان، مدیرعامل سیمان تهران و عضو اتاق بازرگانی به عنوان وزیر صمت به مجلس دوازدهم معرفی شد. درباره این وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان چه می دانیم؟

محمد اتابک کیست؟ + سوابق سیاسی

رویداد۲۴| مسعود پزشکیان، رییس دولت چهاردهم در میان اسامی لیست وزرای پیشنهادی خود به مجلس دوازدهم، سید محمد اتابک را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی کرده است.

اتابک دارای مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است و مدیرعالمی و نایب رییسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رییسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله: سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر را در کارنامه کاری خود دارد.

او همچنین مجری طرح عظیم نواب، بیمارستان‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد مختلف در کشور بوده است.

اتابک پیش از این مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود. این هلدینگ مالک ۶ شرکت سیمانی از جمله تهران، ایلام و هگمتان، ۴ فولادی مانند کاوه جنوب کیش ، یک شرکت آلومینیومی، دو شرکت معدنی و آهک، ۷ شرکت خدمات مهندسی و... است. علاوه بر این او به عنوان معاون  اقتصادی بنیاد مستضعفان و جانشین محمدعلی یزدانجو  نیز فعالیت کرده است.

گفته می شود که وی از حمایت چهره هایی نظیر عارف معاون اول رئیس جمهور و خوانساری، رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران برخوردار بوده و با پشتیبانی عارف به عنوان گزینه نهایی مطرح است.

موافقان و مخالفان اتابک

به گزارش رویداد۲۴ موافقان و حامیان او برای تصدی وزارت صمت می گویند سوابقی چون رئیس هیأت مدیره انجمن سیمان، رئیس هیأت مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و... می‌تواند دید جامع و توان و تجربه مدیریتی کاملی برای هدایت این وزارتخانه مهم اقتصادی را در اختیار وی قرار دهد.


بیشتر بخوانید: 

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


برخی رسانه‌های نزدیک به اعضا اتاق بازرگانی درباره او نوشته اند که «اتابک با داشتن سابقه مدیریت در پروژه‌های زیرساختی بزرگ و همچنین فعالیت در صنایع مختلف از جمله فولاد و معدن، به عنوان گزینه‌ای مطرح شده که می‌تواند چالش‌های مرتبط با وزارت صمت را مدیریت کند. انتصاب او به این سمت از سوی دولت جدید با هدف تقویت بخش صنعت و معدن کشور صورت گرفته است».

در مقابل مخالفان او به سن بالای اتابک و بیماری ریوی او را برای مدیریت وزارتخانه عظیمی همچون صمت مانع می خوانند. تابناک با کنایه به این مسائل او را بخشی از «باشگاه پیرمردان دولت چهاردهم» خوانده و مدعی شده است:«علاوه بر سن بالا، بیماری ریوی نیز دارد و قطعا با چنین مشکلات شخصی و فردی نمی تواند از پس مشکلات و موضوعات ریز و درشت صنعت، معدن و تجارت بر آید».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان