تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

ستار هاشمی کیست؟ + سوابق سیاسی

ستار هاشمی امروز به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات به مجلس معرفی شد. در این طملب درباره سوابق پیشینه ستار هاشمی بخوانید.

ستار هاشمی کیست؟

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: نام ستار هاشمی امروز به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری در اختیار مجلس قرار گرفت و بسیاری او را وزیر آینده این وزارت‌خانه می‌دانند.

به گزارش رویداد۲۴ در ابتدای کاندیداتوری مسعود پزشکیان و با حمایت‌های همه‌جانبه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در زمان حسن روحانی بسیاری گمان می‌کردند در دولت پزشکیان قرار است بار دیگر او را در منصب این وزارت‌خانه ببینیم چیزی که گویا به شکل دیگری رقم خورد و ستار هاشمی برای کرسی وزارت ارتباطات معرفی شد. 

هنگامی‌که گزینه آذری جهرمی منتفی شد حرف و حدیث‌ها بر سر ستار هاشمی به‌عنوان وزیر احتمالی وزارت ارتباطات بالا گرفت و بسیاری او را وزیر آینده این وزارت‌خانه در دولت مسعود پزشکیان می‌دانند.

ستار هاشمی کیست؟

ستار هاشمی کیست؟

ستار هاشمی در سال ۱۳۵۵ در شهر یاسوج به دنیا آمد.

تحصیلات ستار هاشمی

ستار هاشمی مهندس کامپیوتر است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته سخت‌افزار از دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت کرده است.

او پس از کارشناسی به تهران آمد و در دانشگاه علم و صنعت هوش مصنوعی خواند و این رشته را در مقطع دکتری در این دانشگاه و دانشگاه موناش استرالیا ادامه داد و در آن فارغ‌التحصیل شد. با این پیشینه علمی می‌توان او را متخصص در زمینه و رشته هوش مصنوعی دانست.

او امروز استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است و از سال ۹۲ عضو هیئت علمی این دانشگاه است.

ستار هاشمی کیست؟

پیشینه اجرایی ستار هاشمی

ستار هاشمی در سال ۹۳ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و دو سال بعد یعنی در سال ۸۵ معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت شد.

او در دولت حسن روحانی و وزارت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات منصوب شد.


بیشتر بخوانید: 

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


فعالیت ستار هاشمی در سازمان ثبت اسناد و املاک

ستار هاشمی با پایان دولت سیزدهم به سازمان ثبت اسناد کشور رفت و سمت معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبت را به عهده گرفت.

از آن‌جا که تحصیلات او در زمینه هوش مصنوعیست به مسائل نگاهی فناورانه دارد و این نگاه را با خود به سازمان ثبت هم برد و تلاش کرد در این سازمان کاری کند تا سیستم سنتی کم‌کم برچیده شود. یکی از کارهای او در این سازمان در مورد سند الکترونیکی ملکی بود. ثبت امضای دیجیتال یکی دیگر از اقدامات ستار هاشمی سازمان ثبت اسناد و املاک بود.

ستار هاشمی کیست؟

ستار هاشمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

با به صحنه‌نیامدن آذری جهرمی یکی از گزینه‌های اصلی پزشکیان برای تصدی‌گری وزارت ارتباطات ستار هاشمی بود. ستار هاشمی امروز به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات به مجلس معرفی شد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان