تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

زهرا بهروز آذر کیست؟ + پیشینه سیاسی

زهرا بهروز آذر، معاون امور زنان و خانواده دولت مسعود پزشکیان در نخستین اظهارنظر‌های خود مورد نقد شدید روزنامه کیهان قرار گرفته است. درباره بهروز آذر چه می‌دانیم و او چه سوابق تحصیلی و اجرایی دارد؟

زهرا بهروز آذر کیست؟ + پیشینه سیاسی

رویداد۲۴ | زهره بهروز آذر که کمتر از یک ماه پیش توسط مسعود پزشکیان به عنوان معاون رییس جمهور در حوزه خانواده و زنان منصوب شده بود رد نخستین اظهارنظر خود را واکنش تند روزنامه کیهان مواجه شده است.

بهروز آذر اخیرا گفته است که «در طرح نور نوری مشاهده نشده است». کیهان نیز در جواب نوشته است که «بله از کسانی که فاقد بصیرت هستند نباید انتظار دیدن داشت. بی‌تردید حجاب نور است، و همه اسبابی که مردم را به این نور دعوت و دلالت می‌کند نورانی است».

بهروز آذر متولد سال ۱۳۶۰ او دارای مدرک دکتری در رشته توسعه کارآفرینی از دانشگاه تهران که در زمان مدیریت پیروز حناچی بر شهرداری تهران، سرپرست اداره کل امور زنان شهرداری تهران و پیش‌تر، رئیس مرکز آمار و رصد شهری تهران بود.


بیشتر بخوانید:  شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور کیست؟


او در انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰، در فهرست اصلاح‌طلبان و موردحمایت آن‌ها بود. بهروزآذر در زمان حضورش در شهرداری تهران به عنوان مدیرکل امور زنان، از برنامه‌هایی حمایت کرد که بیشتر دربارهٔ تقویت خانواده بود. شناسایی مکان‌های ناامن شهر برای زنان و ابلاغ دستورالعمل ارتقای امنیت بانوان در شهر به مناطق ۲۲ گانه از دیگر برنامه‌هایی بودند که او در حوزه زنان پیش برد.

به گزارش رویداد۲۴ بهروزآذر و دیگر نمایندگان معاونت زنان ستاد مسعود پزشکیان در ایام انتخابات عدالت جنسیتی را به عنوان یکی از کلان‌ترین و جامع‌ترین برنامه‌های کارگروه معاونت زنان عنوان کردند.

زهرا بهروز آذر کیست؟ + پیشینه سیاسی

قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بهروز آذر از طرف معاونت زنان ستاد مسعود پزشکیان در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره عدم مشارکت در دور اول انتخابات به ویژه از سوی زنان گفت: «خیلی مواقع زنان متوجه می‌شوند حقوق اولیه آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برخورد‌هایی که در این مدت با زنان شده آن‌ها را رنج داده و ناراحت هستند، آن‌ها این دلخوری خودشان را با نیامدن پای صندوق‌های رای نشان دادند، ما در ستاد آقای پزشکیان این صدای زنان را شنیدیم، امیدوارم بقیه هم شنیده باشند. شاید واژه مناسبی نباشد، اما واقعیت این است که افراد سرشناس با انتخابات قهر کردند و احساس می‌کنند در مقاطعی تنها ماندند».

بهروزآذر بیان کرد: «در روز‌های سخت سال ۱۴۰۱ که کسی صدای جامعه زنان نبود آقای پزشکیان کسی بود که در مجلس ایستاد و بدون هیچ ترسی صدای زنان شد، حالا ما داریم صدای او را می‌شنویم».

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
0
0
عمه منه
نظرات شما
پیشخوان