تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی کیست؟

پنام غلامرضا نوری قزلجه که در سال‌های مجلس یازدهم به عنوان یکی از معدود صدا‌هایی منتقد عملکرد این مجلس شنیده می‌شد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در کابینه مسعود پزشکیان قید شده است. درباره او چه می‌دانیم و چه عملکردی در سال‌های حضور در مجلس داشته است.

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی کیست؟

رویداد۲۴| وزارت جهادکشاورزی در دولت چهاردهم یک شباهت مهم با این وزارتخانه در دولت سیزدهم پیدا کرده است؛ همانطور که وزیر پیشنهادی رییس دولت سیزدهم برای این وزارتخانه از کمیسین کشاورزی مجلس انتخاب شد- محمدجواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم بود- حالا نیز مسعود پزشکیان یکی از اعضاء این کمیسیون در مجلس دوازدهم را به عنوان وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه معرفی کرده است.

بیوگرافی غلامرضا نوری قزلجه

نوری قزلجه متولد ۱۳۴۹ در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بستان‌آباد است و از همین حوزه انتخابیه به نمایندگی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است. نوری قزلجه دارای فوق لیسانس مهندسی کشاورزی و دانشجوی دکترای سیاست و توسعه کشاورزی است. او در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس حضور داشته است. وی در موضوعات مختلفی از جمله توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعالیت کرده است. همچنین، او در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می‌کند.

او در دهه هفتاد به استخدام وزارت جهاد کشاورزی درآمد و سابقه ۳۰ سال خدمت در این وزارتخانه را در مقاطع مدارج مختلف از کارشناسی تا مدیریت شهرستان را در کارنامه دارد، وی همچنین در دوره‌ای به عنوان قائم مقام و مشاور وزیر نیز سابقه کار در مجموعه جهاد کشاورزی را دارد.


بیشتر بخوانید:

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


در دوران حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس نیز همواره مداقع سرسخت بخش کشاورزی و منافع کشاورزان بود. پیش از این نیز نوری قزلجه معاون اجرایی علی لاریجانی بود و به همین دلیل از او به عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی نام برده می‌شد. او در دوره‌ای نیز به عنوان معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کرد.

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی کیست؟

انتخاب او به عنوان وزیر جاد کشاورزی با توجه به سوابق تحصیلی، خدمتی و تجربی‌اش کاملا مرتبط با بخش کشاورزی با اقبال عمومی مواجه شده است.

ماجرای ردصلاحیت برای انتخابات مجلس دوازدهم

نوری قزلجه که در مجلس یازدهم ریاست فراکسیون مستقلین را برعهده داشت از معدود چهره‌های مخالف طرح صیانت بود که به عضویت کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در آمد. طرح موسوم به محدود کردن اینترنت و شبکه‌های فضای مجازی.

او در این دوران با فشار بر کمیسیون و گفتگو‌های مختلف نقش مهمی در افشای جزئیات عجیب این طرح داشت که بر اساس اصل ۸۵ خارج از صحن و در داخل کمیسیون ویژه در حال بررسی بود.

این عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت در همان زمان در گفت و گویی درباره این طرح گفت که «ایران کره‌شمالی نیست که مردم را به خیابان‌ها بریزید و از جلو نظام بدهید، خیلی دوست داریم که صاحب اصلی طرح صیانت پیدا شود و بگوید دنبال چه چیزی است، نباید به نام ساماندهی متعرض حق و حقوق مردم شویم و روی اعصاب و روان جامعه راه برویم».

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی کیست؟

نوری قزلجه در جریان انتخابات مجلس دوازدهم رد صلاحیت شد. او ه دلیل رد صلاحیتش را اینگونه شرح داد: یکی از دلایل رد صلاحیت بنده موضع گیری در مقابل طرح صیانت بود، ما همچنان نیز مقابل جریان خالص سازی و هر جریانی که در مقابل حقوق اساسی مردم و آزادی مردم باشد، خواهیم ایستاد.

بعد از پیگیری‌ها او برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان