تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۸ نظر

واکنش‌ها به اولین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور

اولین مصاحبه تلویزیونی پزشکیان بازتاب گسترده‌ای داشت؛ از رضایت خاطر حامیان تا حاشیه‌سازی مخالفان

واکنش‌ها به اولین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور؛ می‌داند جایش کجاست

رویداد ۲۴| اولین مصاحبه تلویزیونی رئیسی جمهور همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. پاسخ‌های پزشکیان تا حد زیادی رضایت مخاطلبان را به همراه داشته است. عمده تحلیل‌ها حول این محور است که رئیس جمهور به جایگاه خود، وظایف خود، وعده‌های خود واقف است و می‌داند چطور نباید در بازی جریان رقیب و تندرو‌ها افتد. البته برخی هم مثل رسایی و رائفی‌پور فرصت را برای حاشیه سازی از دست نداده و به رئیس جمهور تاختند.

در ادامه نگاهی داریم به برخی واکنش‌های توییتری به مصاحبه دیشب پزشکیان:

محمد فاضلی، جامعه شناس نوشت: به گمانم پزشکیان فهمیده که برخی سؤالات تکراری می‌پرسند؛ راه‌حل فروش‌ها راه‌حل تکراری می‌فروشند؛ و عاقبت، نتایج نامطلوب قبلی تکرار می‌شود؛ پس باید مسائل را بازتعریف کند، راه‌حل‌ها را عطف به بازتعریف مسائل، بسازد؛ و در دام مسیر طی شده نیفتد. پیچیدگی را هم درک کرده است.

محمود صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مجلس دهم شورای اسلامی نوشت: اولین حضور رسانه‌ای پزشکیان⁩ بسیار امیدبخش بود؛ او نشان داد به سرعت بر اوضاع جاری اشراف پیدا کرده و به تعبیر حدیث مورد استنادش «می داند کجاست». حرف هایش عملیاتی‌تر شده و بی آنکه از میراث گذشته شکوه کند، نگاهش رو به آینده است.

صادق زیباکلام نوشت: بسیاری نخستین گفتگوی آقای پزشکیان با مردم را نامید کننده و بدون ارائه راه حل و"چه باید کرد؟ "ی می‌خوانند.
من برعکس نمره بالایی باو میدهم. همینکه واقعیت‌ها را بامردم در میان گذاشت وطبق معمول مشکلات را بر گردن مسئولین قبلی، آمریکا، استکبار و دشمنان انقلاب نریخت، روزنه امیدی ایجاد نمود.

رضا نصری، تحلیلگر نوشت: بدون اغراق، صداقت و یکرنگی و تواضع دکتر پزشکیان را در میان هیچ رئیس دولتی در هیچ کشوری ندیده‌ام. در این جهان پر آشوب که سیاست با دروغ، ظلم، بی اخلاقی و ماکیاولیسم پیوند خورده، شخصیت و منش او سرمایه بزرگی برای کشور و جامعه است.

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی نوشت: دکتر پزشکیان، شب گذشته و با صراحت، سیستم آموزشی و کنکور در عصر پهلوی را نسبت به دوره کنونی، عادلانه‌تر دانست. همین صداقت، صراحت و انصاف پزشکیان، عامل محبوبیت گسترده او در جامعه است.

علی احمدنیا فعال رسانه‌ای نوشت: اولین گفتگوی رئیس جمهور با مردم، چون با زبان دل بود بر دل نشست.

حمید رسایی، نماینده نزدیک به جلیلی نوشت: تنها نکته قابل تأمل گفتگوی امشب آقای پزشکیان، قراردادن قاب عکس روی قرآن و نهج‌البلاغه درنیمه اول گفتگو بود!
ایام انتخابات یادتان هست، چه قیامتی کردند که جلیلی زیر مونیتور دفترش، کتاب دائرةالمعارف هاشمی را گذاشته. عجب دنیایی است وقتی خدا آن سرزنش‌های بی‌مورد را اینطور برمیگرداند.

علی اکبر رائفی‌پور نوشت: #پزشکیان مرا به یاد بایدن می‌اندازد!
تمرکز ندارد، هیچ چیز را گردن نمی‌گیرد
دائم فرافکنی می‌کند، فراموش کار است، سخنان خودش را نقض می‌کند، دائم از عبارت‌های «نمی شود» و «امکان ندارد» استفاده می‌نماید.
با افتخار می‌گوید و حتی بر روی برگه‌ای که به مردم نشان می‌دهد نوشته «برنامه ندارم» تا یادش نرود بگوید برنامه ندارد!
وقتی با این سوال مواجه می‌شود که بدون برنامه چه می‌خواهی بکنی؟
می‌گوید: برنامه هفتم توسعه هست همان را اجرا می‌کنم
جلیلی می‌گوید برنامه هفتم رشد ۸ درصدی را تعیین کرده.
پاسخ پزشکیان مرا مبهوت کرد بلافاصله گفت برنامه هفتم علمی نیست!
من امشب واقعا دلم به حال ایران و انقلاب سوخت!
چرا اینقدر دستمان از سیاستمدار طراز خالی است؟
این چه مناظره‌ای بود؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
خطاب به رایفی پور تو هم مارا یاد ترامپ میاندازی دیوانه ای که زنحیر،پاره کرده
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
مجال طرح سوالات‌اساسی ودقیق برای رئیس جمهور فراهم نشد اما از اینکه از رسیدن به قله ولوکوموتیر پیشرفت وسایر شعارها ووعده های بی اساس ودروغپردازی وفریب اثری نبود جای امیدواری است انتقادات رسایی هم خیلی سست وبی اساس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
از کوزه همان برون تراود که در اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
چون یک عالمه شیخ سخنران وسرزبون دار وبه روز داریم ویک عالمه استاددانشگاه کت وشلواری وعالم علم اقتصاد ،یهو شورای نگهبان خواب نما میشه وپزشکیان را از تو لپ لپ درمیاره ،درسته جراح قلبه ،باهوشه ،یا وفاداربوده ،یا نماینده بوده ولی میگی توسیاست وباغ نیست حرفهاش به درد انشا ویا مکالمه دوستانه دورهمی میخوره از مشکلات کشور واینکه باید عدالت برقرار بشه ولی هیچ راه حلی وجود نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
رائفی پور را از زمانی شناختم که یکی از دانش آموزانم خواست سخنرانیش را در کلاس در مورد علائم ظهور ببینیم او زمین و زمان را به هم می بافت تا فلان شخصیت اسرائیلی را همان دجال معرفی کند چند روز و ماه دیگر یکی دیگر را منطبق می کند ...او تبحر بسیار در اینگونه بافندگی‌ها دارد ...از تحلیل خبری نیست فقط بافتن ها با شور و حرارت و ایجاد تحریک
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
0
0
ای وای وصدافسوس برایران متمدن وبزرگی که نظریه پردازش رائفی پوروحسن عباسی وحسین شریعتمداری باشند.دراینکه بیان رئیس جمهورقوی نیست شکی نیست ولی همینکه برعکس دشمنانش دروغگووریاکارنیست،کافیست.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
0
0
دعا میکنم برای هر کسی که در پی حل مشکلات کشور در هر جایگاهی و از هر جناحی می باشد
مشتی عباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
""چرا اینقدر دستمان از سیاستمدار طراز خالی است؟""
علی اکبر اینقده ناراحت نباش ملت تا تو رو داره غم نداره!!!!!!
نظرات شما