تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران : گرفتن ۱۰ یورو از مسافران در فرودگاه، اخاذی است | دست در جیب مردم می‌برند

دریافت ۱۰ یورو از مسافران پروازهای خارجی با اعتراض انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران مواجه شد. این اقدام قبلا به تصویب مجلس رسیده بود و دلیل آن این گونه اعلام شده است: توسعه و نگهداری فرودگاه‌های کشور . پروازهای زیارتی از این قانون مستثنی شده اند.

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران : گرفتن ۱۰ یورو از مسافران در فرودگاه، اخاذی است | دست در جیب مردم می‌برند

رویداد24| متن قانون اینگونه است:  "به منظور تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های بین المللی، از مسافران پروازهای خارجی معادل ده (۱۰) یورو به ازای هر مسافر به نرخ ای‌تی‌اس(ets) که به صورت جداگانه در بلیت درج و از مسافرین أخذ می‌شود، دریافت و به حساب مربوط در خزانه داری کل واریز نمایند. پروازهای با مقاصد زیارتی از این حکم مستثنی می‌باشد".

حرمت الله رفیعی تاکید کرد: آقایان یکروز هزینه بلیت هواپیما را گران می‌کنند و علاوه بر آن از مسافران عوارض خروج از کشور می‌گیرند و حالا به مردم می‌گویند بابت تسهیلاتی که در فرودگاه‌ها به مردم می‌دهند و وظیفه آن‌ها است باید ۱۰ یورو هم اضافه برای رفتن به سفر خارجی بپردازند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعتراض به تاثیر این تصمیم بر گرانتر شدن سفر در کشور اعلام کرد: در هیچ کشور جهان اول و دوم و سوم گرفتن عوارض خروج از کشور و اخذ پول از گردشگران خروجی به بهانه توسعه و نگهداری فرودگاه‌ها مرسوم نیست. ضمن آن که در همین تصمیم هم تبعیض‌آمیز برخورد شده است و به مردم گفته‌اند مثلا برای سفر به فلان کشور نیاز به پرداخت ۱۰ یورو اضافه ندارید.

وی گفت: با گزارش‌های غلط اعلام می‌شود که سالانه ۶ میلیون گردشگر خروجی از ایران داریم. در حالی که بیش از ۵۰ درصد این جمعیت به عشق زیارت ائمه اطهار به عراق سفر می‌کنند. فقط در اربعین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به عراق سفر کرده‌اند. اگر در طول سال را هم حساب کنید حدود ۴ میلیون گردشگر و مسافر خروجی کشور سهم کشور عراق است. یعنی در جامعه حدود ۹۰ میلیون نفری ایران فقط آن دو میلیون شهروندی که به کشورهای دیگر سفر می‌کنند باید تاوان بدهند و علاوه بر عوارض خروج از کشور باید ۱۰ یورو اضافه هم بابت سفرشان به خارج از کشورهای معاف از پرداخت این مبلغ به فرودگاه‌ها بپردازند؟ 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسافرتی ، فرودگاه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Sweden
|
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
0
یکی به این بابا بگه؛ همه فرودگاههای اروپا و آمریکا هم عوارض میگیرند.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
0
باید خرج یه عده مفت خور از یه جایی تامین بشه.
نظرات شما