تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳

پیام تسلیت رئیس جمهور و رئیس مجلس در پی شهادت سید هاشم صفی‌الدین

مسعود پزشکیان رئیسی جمهور و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پیام‌هایی، شهادت رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رئیس جمهور و رئیس مجلس در پی شهادت سید هاشم صفی‌الدین

رویداد۲۴| مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری با صدور پیامی شهادت سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان را به محضر مقام معظم رهبری، ملت‌های سرافراز لبنان و فلسطین، هم‌رزمانش در جبهه مقاومت، خاندان بزرگوارش و همه آزادگان جهان تسلیت گفت.

رئیس جمهوری در این پیام تصریح کرد: این بزرگ‌مرد عرصه جهاد و شهادت با الهام از مکتب عاشورا، شجاعانه همه زندگی خود را وقف دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تقویت جبهه مقاومت نمود و آثار درخشانی از مجاهدت و مقاومت در راه اسلام و مبارزه با ظلم و ستم برجا گذاشت که برای همیشه درخشان و الهام‌بخش باقی خواهد ماند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیل‌اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا
شهادت عالم وارسته و مجاهد خستگی‌ناپذیر جناب آقای سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، اگرچه برای محور مقاومت، ملت لبنان و همه انسان‌های آزاده جهان خسرانی بزرگ است، اما قطعاً فصل جدیدی از مقاومت و مجاهدت علیه اشغالگران صهیونیست را رقم خواهد زد.
این بزرگ‌مرد عرصه جهاد و شهادت با الهام از مکتب عاشورا، شجاعانه همه زندگی خود را وقف دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و تقویت جبهه مقاومت نمود و آثار درخشانی از مجاهدت و مقاومت در راه اسلام و مبارزه با ظلم و ستم برجا گذاشت که برای همیشه درخشان و الهام‌بخش باقی خواهد ماند.
دشمن صهیونیستی پس از به شهادت رساندن دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله، به زعم خود با ترور ناجوانمردانه این مجاهد بزرگ کوشید در رهبری و هدایت این جنبش وقفه جدی ایجادکند، اما بحمدالله شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد و خون شهدا تداوم بخش این حرکت و نهضت خواهد بود. امروز می‌بینیم که حزب‌الله مستحکم‌تر و مقاوم‌تر از قبل است و قدرتمندانه‌تر اهدافش را دنبال می‌کند و ضرباتی سخت بر پیکر اشغالگران وارد می‌کند.
اینجانب شهادت این عالم مجاهد را محضر مقام معظم رهبری، ملت‌های سرافراز لبنان و فلسطین، هم‌رزمانش در جبهه مقاومت، خاندان بزرگوارش و همه آزادگان جهان تسلیت می‌گویم. بی‌شک تا زمانی که ظلم و جنایت و اشغالگری علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان ادامه داشته باشد، مقاومت و جهاد علیه متجاوزان صهیونیست و حامیان آن روزبه‌روز تقویت خواهد شد.
مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

قالیباف: ملت ایران تا پیروزی نهایی جبهه مقاومت در کنار مبارزان خواهد بود
رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت سیدهاشم صفی‌الدین گفت: ملت ایران تا تحقق پیروزی نهایی جبهه مقاومت در کنار مبارزان و مجاهدان خواهد بود.
متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سیدهاشم صفی الدین به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
در امتداد مسیر ایثار و شهادت مجاهدین صدیق، نستوه و با بصیرت و رشادت، مجاهدی دلاور رهسپار آسمان گردید.
حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدهاشم صفی الدین عضو باسابقه و رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان و یاور مقتدر رزمندگان جبهه مقاومت، سرافرازانه به کاروان شهیدان پیوست.
این شهید گرانقدر، همچون شهید بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین آقای سید حسن نصرالله، نماد وحدت و مبارزه و دفاع از حریم مقدس اسلام و حمایت از غزه و فلسطین و لبنان بود که ثابت‌قدم در نبرد با متجاوزان ایستاد و جان خود را فدای آرمان خویش کرد.
رژیم غاصب و درنده‌خوی صهیونیستی که عاجز و درمانده از رویارویی با رزمندگان و مجاهدان و ناتوان از خدشه به سازمان مستحکم جبهه مقاومت قرار گرفته است، جنایتکارانه به کشتار جمعی مردم بی‌دفاع در لبنان و غزه روی آورده و این‌بار در جنایتی رذیلانه با بمباران لبنان عزیز، این چهره جاویدان مقاومت را به شهادت رسانید.
شهادت، رسم و سیره دیرین مجاهدان راه خدا است و بدون شک نصرت و ظفر الهی تحقق خواهد یافت.
ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت این مجاهد و مبارز حزب‌الله لبنان سرافراز و جبهه مقاومت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم، رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم شریف لبنان و فلسطین، رزمندگان، فرماندهان و تمامی آزادی‌خواهان حق و عدالت، خانواده شهدای سرافراز این حادثه و اظهار همدردی با آنان، خاطرنشان می‌گردد ملت بزرگوار ایران تا تحقق پیروزی نهایی جبهه مقاومت در کنار مبارزان و مجاهدان خواهد بود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان