تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با رویداد24:

نیمی از فیلم آدم باش حذف شده است

سینمای ایران این روزها شاهد حضور هنرمندان جوانی است که از ایده ها و تفکرات نو در کنار تجربیات گذشته استفاده می کنند و به نتیجه قابل قبولی می رسند، تجربه نشان داده است که اکثر این حضورها با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبرو شده است؛ غزل عبدی بازیگر نسل جوان که با نقش آفرینی در فیلم سینمایی "آدم باش" و "رسوایی2" به شهرت رسید از هنرمندانی است که با اهداف و تفکرات تازه ای وارد دنیای هنر شده است.
رویداد24- سیدمحمدصادق سیادت: سینمای ایران این روزها شاهد حضور هنرمندان جوانی است که از ایده ها و تفکرات نو در کنار تجربیات گذشته استفاده می کنند و به نتیجه قابل قبولی می رسند، تجربه نشان داده است که اکثر این حضورها با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبرو شده است؛ غزل عبدی بازیگر نسل جوان که با نقش آفرینی در فیلم سینمایی "آدم باش" و "رسوایی2" به شهرت رسید از هنرمندانی است که با اهداف و تفکرات تازه ای وارد دنیای هنر شده است.

رویداد24 گفتگویی را با این هنرمند ترتیب داده است که در ادامه از نظرتان می گذرد:

هرکسی که در سینما و تلویزیون فعالیت میکند داستانی از ورودش به این حوزه دارد؛ داستان شما چیست؟
من از کودکی به بازیگری علاقه داشتم و هنگامی که بزرگتر شدم، فکر میکردم برای وارد شدن به این عرصه بسیار زود است به همین جهت هنر گرافیک را انتخاب کردم اما یک مقدار که جلوتر آمدم و زمان گذشت دیدم که همچنان آن علاقه در من وجود دارد و به شدت کارگردانی را در کنار بازیگری دوست داشته و دارم، بسیار تمایل پیدا کردم تا به این عرصه ورود پیدا کنم اما شرایط سخت بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتم تا در ابتدا کارگردانی بخوانم، فیلم بسازم و با توجه به کارگردانی کردن و فیلم ساختن ورودی هم به حوزه بازیگری اتفاق افتد؛ به همین دلیل دانشجوی فیلم سازی و کارگردانی شدم و در همان پروسه دریافتم که احتیاج به تجربی بودن اطلاعات دارم، به همین منظور تصمیم گرفتم تا به عنوان منشی صحنه در دوره های ساهت یک فیلم فعالیت داشته باشم.

یک مقدار به صورت جدی تر و حرفه ای ترکه وارد سینما شدم، در همین زمان یک سری نقش ها برای بازیگری پیشنهاد شد و اتفاقات خوبی رخ داد که خوشبختانه از رخ دادن آنها خوشحال هستم.

در فضای مجازی شایعی بیان شده بود که شما و تعدای از بازیگران جدید سریال آدم باش به وسیله دوستی با خانم نیوشا ضیغمی وارد دنیای بازیگری شدید؛ این حرف صحت داره؟
خیر، من این شایعه را به کلی تکذیب میکنم؛ من اگر بخواهم بگویم از طریق چه کسی وارد این دنیا شده ام، تنها آن فرد میتواند خدا باشد، چراکه به شدت هوای من را دارد و من با توکل براو، تلاش هرچه بیشتر و با پشتکار و با قدرت به جلو حرکت میکنم و انشالله اتفاقات خوبی می افتد.

رابطه ی دوستی من با خانم ضیغمی سر فیلم آدم باش شکل  گرفت، ایشون به شدت بازیگر توانمند و دوستی خوب هستند اما من بواسطه ایشون وارد دنیای بازیگری نشده ام چراکه قبل از فیلم آدم باش در یک تله فیلم و چند فیلم سینمایی نقش داشته و بازی کرده بودم.

شما گفتید که از دوران کودکی و نوجوانی به بازیگری علاقه داشتید، آیا در دوران دبیرستان و مدرسه کار تئاتر و بازیگری میکردید؟
بله؛ در دوران مدرسه همیشه در فعالیت های هنری چه تئاتر، چه گروه سرود حضور داشتم، جالب ترین خاطره آن دوران هم استفاده از لباس های مادرم برای ایفای نقش فرح در تئاتر های مدرسه بود؛ در گروه سرود مدرسه هم همیشه حضور داشتم.

قبل از اینکه جلوی دوربین ظاهر شوید، پشت دوربین فعالیت کردید؛ چه مقدار تصوری که از جلوی دوربین داشتید پس از اینکه تجربه کردید، واقعیت داشت و چه اندازه با آن تصور متفاوت بود؟
در واقع هر کسی یک تفکری راجع به سینما و فیلم هایی که تلویزیون پخش میکند داره؛ من فکر نمیکردم جلوی دوربین رفتن تا این اندازه سخت باشد، پس از آن احترام بچه های پشت صحنه برای من به عنوان بازیگر خیلی بیشتر شد به این دلیل که میدانستم به چه شکلی همه عوامل دست به دست هم میدهند تا من به عنوان بازیگر بتوانم به بهترین شکل جلو دوربین حاضر شوم.

البته خلاف این موضوع هم پیش می آید؛ به این معناکه یک سری از انسان ها جایی که باید باشند نیستند اما در نهایت من فکر میکنم هنگامی که به کاری علاقه داشتی باشی هرچقدر سختی های آن را ببینی باز برای بهتر شدن آن تلاش می کنی؛ و از آنجا که من دوست دارم تا اتفاق درستی را برای خودم رقم بزنم بی شک تلاش خودرا نیز افزایش خواهم داد.

بازیگری دنیای سخت دارد؛ شما با این دنیای سخت کنار آمدید؟
من عاشق کار های سخت هستم چراکه فکرمیکنم توانش را دارم و ازآنجا که هر کار و حرفه ای برای خودش سختی های بخصوصی دارد، من معتقدم همان عشق به کار، اعتماد به خود و کاری که دارم انجام میدهم، اگر این ها باشد در هرکاری و حرفه ای میتوانم خوش بدرخشم.

تو یکی از گفتگو هاتون گفتید تنها شغل من بازیگری است؛ با توجه به اینکه بیشتر بازیگر های ما در ایران دو شغله هستند؛ فکر نمیکنید با توجه به شرایط نابسامان هنر و وجود رابطه های زیاد به جای ضابطه ها، بهتر نیست همانند دیگر بازیگرها شغل دومی داشته باشید؟
روابط که بسیار است، در هر حرفه ای هم وجود دارد اما در بازیگری به شکل دیگری خودرا نشان می دهد؛  من شغل دوم خود را کارگردانی انتخاب کردم و طی سال های اخیر چندین فیلم کوتاه ساخته ام و امسال به امید خدا تصمیم بر ساخت یک فیلم سینمایی خوب را دارم.

دوست دارم در رشته ای که تحصیل کرده ام و نسبت به آن عشق و علاقه دارم فعالیت کنم، من رسالتم برای خودم این است که نتیجه زندگی ام را خوب به پایان برسانم، به همین دلیل زیاد از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن را نمیپسندم.

در راه بازیگری و کارگردانی چه کسانی را الگوی خود قرار داده اید؟
قطعا هر انسانی از افراد موفق حرفه خودش الگو برداری میکند؛ من هم برای پیشکسوتان احترام بسیاری قائل هستم و سعی خواهم کرد بتوانم نکات مثبتی را از پیشکسوتان جذب کارهای خود کنم؛ به هرحال کارهای خوب در کشور ما زیاد ساخته شده است و بازیگران بسیار خوبی هم در کشور نقش آفرینی کرده اند؛ به این دلیل که افراد زیادی در این لیست وجود دارند و همگی برایم عزیز و محترمند متاسفانه نمیتوانم نام ببرم.

از الان به گزیده کار بودن فکر میکنید؟
مسلما هر بازیگری در کارنامه هنری اش یک سری کارهایی دارد که در آینده آنها را دوست ندارد؛ من ترجیح میدهم که راجع به گزیده کار بودن اینگونه بگویم که امیدوارم اتفاق خوبی برای فیلم های ما رخ دهد که خوشبختانه کماکان این اتفاقات به علت حضور فیلمسازان جوانی که تفکرات نو و تازه ای را داردند در حال رخ دادن است، این تفکرات جدید نمی آید تا گذشته و تجربیات مارا در دنیای هنر از بین ببرد بلکه می آید تا در موازات آنها اتفاقات بهتری را رقم بزند؛ بنابراین اینگونه می توان گفت که انشالله کارهای گزیده تولید بشود تا من بتوانم در آنها ایفای نقش کنم.

از آدم باش برایمان بگویید، چه شد که در این فیلم به ایفای نقش پرداختید؟
من در این فیلم نقش شادی که یک دختر ترک زبان بود را داشتم که در قسمت هایی از این فیلم باید با لهجه ی آذری صحبت می کرد، فکر میکردم نقش بسیار خوبی است و علاوه برآن آقای جوانمند نیز کارنامه ی خوبی در این حرفه داشتند به همین دلیل من دوست داشتم تا با این فرد کار کنم.

البته باید به این نکته اشاره کرد، شادی که در این فیلم دیده شد با شادی که من در فیلمنامه داشتم بنابر دلایل زیادی از جمله طولانی بودن مدت فیلم کاملا متفاوت است.

ترکی صحبت کردن برایتان سخت بود؟
من اصالتا آذری و ترک زبان هستم و چون وطن پرست هم هستم زیاد برایم سخت نبود، اما برای اولین بار بود که به زبان ترکی صحبت میکردم؛ البته برای به نتیجه رسیدن بسیار تمرین کردم.

یکی از مجری های سرشناس تلویزیون از فیلم آدم باش به شدت انتقاد کردند و گفتند هنگامی که برای تماشای این فیلم به سالن سینما رفته بودند، در اواسط فیلم مردم سالن را ترک می کردند؛ به نظر شما دلیل این امر چه چیزی می تواند باشد؟
از خانم مجری بعید است که تا این حد با شدت انقاد کرده و گفته اند مردم سینما را خالی کردند؛ من در اینجا از ایشون یک سوال دارم، آیا شما برای اولین بار بود که دیدید مردم سینمارا ترک کردند؟

من شاهد بهترین فیلم هایی بوده ام که از نظر خودم فیلم های هنری بسیار خوبی بود؛ بازیگر خوب کار میکند، فیلم نامه بسیار خوب است اما مردم سینمارا خالی می کنند؛ بنظرمن این امر بسیار سلیقه ای است، چرا بخش عظیمی از استقبال مردم از یک فیلم  به سلیقه مخاطب باز می گردد، اما خوب به هرحالدر مقابل فیلم های بسیار خوبی که در ایران ساخته می شود، بی شک فیلم های بدی هم ساخته می شود.

البته باید این راهم بگویم که من خودم هنگامی که فیلم را دیدم به شدت سوپرایز شدم، نمیدانستم شادی، کجای قصه است، من عکس های پشت صحنه ای دارم که در فیلم اصلا وجود نداشت، به این معنا که سکانس ضبط شده است اما در فیلم نبود؛ در نهایت تنها می توان گفت نصف فیلم وجود نداشت؛ من بسیار از این قضیه ناراحت بودم اما این امر برای همه پیش می آید و انتقادی نسبت به هیچ یک از عوامل ندارم.

بنظر من نکته مهم این است که در روند کارهایمان پیشرفت را احساس کنیم و سعی کنیم تا فیلم جدیدمان بهتر از قبلی باشد؛ درکارهایمان یک مقدار دید بزرگتری داشته باشیم، یک مقدار پشت آن دانش بیشتری وجود داشته باشد و سعی کنیم تا یک اتفاق خوب برای تمام عوامل پشت صحنه و جلوی دوربین باشد.

نقد هایی که به فیلم آدم باش شد را درست می دانید یا غلط؟
من خودم به شدت بابت حذف سکانس ها ناراحت بودم؛ در نهایت میتوان گفت بازیگران آنگونه که کارگردان ازآنها خواست ایفای نقش کردند اما اینکه چرا یک مقدار از آن حذف شد به صلاح ایشان باز می گردد و نه تنها من بلکه هیچ فرد دیگری نمی تواند از ایشان توضیح این کار را بخواهد.

غزل عبدی: نیمی از فیلم آدم باش حذف شده است

در رسوایی 2 هم نقش داشتید؛ کار با مسعود ده نمکی چطور بود؟
من خودم قبل از این فیلم در پشت صحنه با آقای ده نمکی کار کرده بودم، فکر میکنم کارشون رو بلدن و میدونن مخاطب چی میخواد؛ هنگامی که بعنوان منشی صحنه با ایشان کار میکردم، هنگامی که برنامه ریزی خوبی از ایشان میدیدم میفهمیدم که میداند چه میخواهد.

بازیگران بسیاری با آقای ده نمکی کار می کنند که همگی از او بعنوان کارگردان راضی هستند و من هم بعنوان بازیگر نسبت به ایشان همین نظر را دارم، و ناواردی یا ناکارآمدی در فعالیت های هنری آقای ده نمکی تا به حال مشاهده نکرده ام.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ehsan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
فیلم ادم باش و رسوایی 2فیلمهای بسیار ضعیف هستند و استاندارد سینمایی ندارند.امیدواریم نسل جوان فکری جدی به حال خودشان بکنند
ehsan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
فیلم ادم باش و رسوایی 2فیلمهای بسیار ضعیف هستند و استاندارد سینمایی ندارند.امیدواریم نسل جوان فکری جدی به حال خودشان بکنند
ehsan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
سینمای امروز ایران در حال مرگ است و نشانی اززندگی در ان نیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان