تاریخ انتشار: ۰۴:۳۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲۷ نظر

واکنش ها به قانون جدید سربازی

اخبار مربوط به سربازی، علی الخصوص تغییر در شرایط خدمت مقدس و معافیت ها همیشه پربحث و نظر بوده است.
رویداد24-اخبار مربوط به سربازی، علی الخصوص تغییر در شرایط خدمت مقدس و معافیت ها همیشه پربحث و نظر بوده است.

هفته گذشته خبری مربوط به تغییرات در معافیت های خانواده های ایثارگران و جانبازان منتشر شد که مثل همیشه، انتشار این خبر تریبونی مجازی برای درددل های سربازان و مشمولان ایجاد کرد. کاربرانی که برای این خبر نظر گذاشتند به دو دسته تقسیم می شدند؛ یک دسته آن هایی که در مورد خود خبر اظهار نظر کردند و دسته دوم هم کسانی بودند که مشکلات مربوط به سربازی رفتن را برای صدمین بار به مسئولان گوشزد می کردند.

اولین کامنت، سوال یکی از کاربران بود درباره قانون تصویب شده. در این کامنت سوال این طور مطرح شده است: آیا این قانون الان لازم الاجراست یا اینکه باید به تائید شوراهای نظارتی شورای نگهبان یا مجمع تشخیص و رئیس کل قوا برسه؟

در جواب این سوال یکی از کاربران نوشت: در مرحله نخست، طرح یا لایحه در مجلس مطرح می شود، پس از آن، مصوبه مجلس از جهت مطابقت با شرع و قانون اساسی در شورای نگهبان بررسی می شود و پس از تأیید آن توسط این مرجع، مرحله وضع قانون به اتمام می رسد. پس از آن، قانون به رییس جمهور برای امضا، ابلاغ و بعد از امضای رئیس جمهور، قانون از طریق روزنامه رسمی منتشر می شود. انتشار قانون حتما باید در روزنامه رسمی که زیر نظر وزارت دادگستری اداره می شود، صورت پذیرد و 15 روز پس از انتشار قانون در روزنامه رسمی، قانون لازم الاجرا می شود که این امر به این معناست که پس از طی این مدت همگان نسبت به آن قانون، آگاه فرض می شوند.

نظر بعدی هم تشکر از مجلس است که در روزهای آخر عمرش حرکتی مثبت برای خانواده های ایثارگران انجام داد. که در جواب به این کامنت، فردی به زبان طنز نوشته: خیلی ممنون به فکر غیر ایثار گری ها هم نیستین.

این کامنت مثل جرقه ای در انبار باروت عمل می کند و محلی می شود برای بحث. یکی از کاربران می نویسد: پدر شما هم می رفت از کشور دفاع می کرد تا الان شما معاف می شدی

در جواب او فردی که خود را عاشق وطن معرفی کرده می گوید: یعنی همه کل مملکت ول میکردند میرفتند جبهه؟ کی اقتصاد می چرخاند؟ کی امورات داخل کشور را انجام میداد.... در ضمن اگه امتیازی هست باید به صورت مساوی و عدالت باشه یا کلا نباشه
دیگری هم در واکنش به کامنت قبل عبارت از فضل پدر تو را چه حاصل را ثبت می کند.

مخاطب دیگری معتقد است: تا جایی که بودجه اجازه میده باید از خانواده های این عزیزان حمایت مالی بشه .اما اعطای بورس تحصیلی و سهمیه دانشگاه صرفا باید بر اساس شایسته سالاری باشه و همه چه ایثارگر و چه غیر ایثارگر با یه مقیاس سنجیده بشن. چون کسی باید از این بورس استفاده کنه که توانایی علمی داشته باشه. وگرنه پول ملت هدر میره.

یکی از کاربران در اظهارنظری جالب گفته است که مدت زمان سربازی زیاد نیست. او می نویسد: به نظر من مدت خدمت سربازی مناسب است حتی اگر کمی بیشتر هم شود ایرادی ندارد فقط باید امکانات و خدمات بهتری در طول خدمت سربازی به سربازان ارائه شود.

اما در موافقت با معافیت های ایثارگران فردی نظرش را این طور ثبت می کند: دوست عزیز اینترنت هست شما یک سرچ کن ببین کشورهای دیگه برای سربازانشون که در جنگ جانباز می شن و یا کشته چه کارهایی که انجام نمی دهند در ضمن مردم اون کشورها خواستار رسیدگی بیشتر هستند نه مخالفت با اون مشکل شما اینه که اوضاع اقتصادی ایران خرابه و این جور رسیدگی هارو بد می دونید.

در تایید این کامنت هم فردی می گوید: یعنی چه ؟ مگه برای معافیت رفتن جنگیدن ؟ مگه اون موقع اصلا می دونستن چنین چیزایی هم در آینده خواهد بود ؟ به عنوان پسر یه ایثارگر از بچگی ایثارگری برای من برابر با انجام وظیفه شرعی و ملی تفهیم شده . واقعا براتون متاسفم.

اما در جواب این کامنت، فردی که خود را حمیدرضا معرفی کرده می نویسد: اول پدر منم رفت جبهه،اتفاقا جانباز هم شد.ولی نرفت دنبال سهم خواهی و می گه باخدا معامله کرده .اوایل حرصم درمیومد ولی فکر می کنم اینجوری عادلانه تره و جای کسی رو اشغال نکردم.

کامنت ناراحت کننده بعدی این طور ثبت شده: بالاخره بین منی که یک عمر با پدر جانباز اعصاب و روان زندگی کردم با شمایی که زندگیت در کمال آرامش بوده باید تفاوتی باشه

دسته دوم از نظرات به آن هایی اختصاص داشت که اشاره به معافیت های لازم و واجب داشتند که متاسفانه وجود ندارند.شکایت از دو سال تلف شدن عمر هم به کامنت های این دسته اضافه شده است. فردی در این باره می نویسد: ای کاش سازمان بهزیستی هم در این قانون درخواست می نمود برادر یک معلول ذهنی معاف شود؟ واقعا حرکت دادن یک معلول ذهنی از توان پدر و مادر مریض خارج است ؟ قبلا این قانون وجود داشته ولی در حال حاضر اجرا نمی شود ؟و به دوبرادر ذهنی اضافه شده است ؟


در پاسخ، فردی اینطور نوشته: قبلا این قانون به صورت دستور رهبری وجود داشت که متاسفانه حدود 5 سال است که اجرا نمیشود. کاش خبر آنلاین موضوع را پیگیری میکرد.


فردی به شکایت از دوران خدمت پرداخته و نوشته: همچین این دو سال زود تموم میشه که یادتون میره یک ماه خدمت کردید یا چهار سال ولی بعدش تازه شروع میشه افسردگی هاتون من یکساله خدمتم تموم شده توی هزارتا مصاحبه و ازمون شرکت کردم ولی بخاطر نداشتن بند های پ و غیره قبول نمیشم کجایید بابا بیدار شید.

به دلیل ابهامات موجود در قانون تصویب شده، سوالاتی هم برای کاربران ایجاد شده. یکی از سوالات اینطور ثبت شده است: یعنی اگه من تک فرزند باشم و پدرم بیشتر از 12 ماه جبهه داشته باشه، بدون شرط دیگه ای معاف میشم?


پاسخ این کامنت را یکی از کاربران ناامیدکننده داده: امی مصوبه های مجلس را ستاد کل نیروهای مسلح در صورت نیاز و مازاد نیرو و.... اجرایی می کند پس زیاد دلخوش مصوبات نباشید. نهاد تصمیم گیر نهایی خود ستاد است نه جای دیگر

اما کاربر بعدی معتقد است:باید مصوبات مجلس را اجرا کند نهحرفهای خودش را ... چه حرفهای مردم میزنن... ستاد نیروی های مسلح قوه مقننه نیست عزیز من .. آیین نامه خلاف قانون تصویب کنه خود ما معافان خدمت در دیوان عدالت اداری دادخواست ابطالشو میدیم.

در جواب این کامنت مخاطبی نوشته: عزیز جان شما به دلیل اینکه راحت طلبی رو میخوای کار گیرت نمیاد . کمی دنبال علمی باشید که میخواین کار کنید نیازی به بندهای پ هم نیست . بهانه نیارید . متاسفانه جوانان مملکت ما بیشتر دنبال پشت میز نشستن هستند تا کار

سوالات بعدی هم که توسط مخاطبان مطرح شده به شرح زیر است:

میشه بیش تر پیگیر این موضوع باشید؟تاریخ اعزام من یکم تیرماهِ. پدرم هم ده درصد جانبازی داره،الان تکلیف من چیه؟این قانون کی اجرایی میشه؟

من هم همین مشکل رو دارم پدرم هم سابقه ٢٨ ماه حضور در جبهه رو داره

سوال داشتم یعنی من که پدرم سابقه ٢٨ ماه حضور در جبهه رو داره از سربازی معاف میشم؟ خب از کی اجرایی میشه؟

من برادرم قبلا از جبهه پدرم کسری گرفته الان میتونم من معاف بشم آیا؟؟ اگه کسی میدونه بگه لطفا؟ ؟

سلام. میشه این بندی که گفته ۱۲ ماه جبهه، معافیت یک فرزند رو توضیح بدین فقط برای جبهه‌ داوطلبانه هست ؟ یا جبهه در طول دوران سربازی هم حساب میشه؟

آیا این طرح برای افرادی که پدرشان سابقه حضور 21 ماه در جبهه بوده و کارت ایثارگری ارتش هم دارا هستند هم شامل میشه یا نه؟
با سلام خدمت شما دوستان گرامی من الان یک ماهه که از آموزشیم تو ارتش میگذره و یک ماه دیگش مونده، پدرم 24 ماه جبهه داره، من کی میتونم برای گرفتن معافی اقدام کنم؟؟؟ با تشکر از شما

کسایی که کمتر از 12 ماه دارن چی به ازای هر ماه چقدر کم میشه؟مثلا من 6 ماه سابقه جبهه داره چقدر کم میشه؟

من پدرم 28 ماه سابقه جبهه دارم برادرم باهاش معاف شد... آیا چیزی شامل ما میشه؟ کسی اطلاع داره جواب بده. باتشکر
سلام من پدرم 10درصد جانباز با 24ماه جبهه داره ولی قبلا برادرام از این دو سهمیه برا کسری خدمت استفاده کردن الان من میتونم از یکیشون استفاده کنم یا نه

سلام منی ک سربازی رفتم ولی فرار کردم و الان دو سال فراریم این قوانین شامل حال بنده هم میشه عطف به ما سبق میشود یا خیر؟ و اینکه به این دلیلی ک تصویب شده لازم اجرا است از تاریخ امروز یا خیر؟ خواهشا اگه کسی میدونه پاسخ بده

در این بین کسانی هم هستند که در طرح پرداخت جریمه شرکت کرده و جریمه را پرداخت کرده اند. حالا که این قانون تصویب شده و معاف می شوند، خواستار بازپس گرفتن پولشان هستند.

از مجموع کامنت های این خبر اینطور برمی آید که مشمولان به اجرا شدن قوانین تصویب شده خوشبین نیستند و تجربه خوبی از این قانونگذاری ها ندارند. همچنین بیشترین سوال مطرح شده ذیل این خبر، در مورد زمان اجرایی شدن آن بود.

پیگیری های خبرآنلاین نشان داد که این بدبینی چندان بی محل هم نیست. چرا که قوانین مربوط به خدمت سربازی باید از مراحلی بگذرد که در این اینفوگرافیک قابل مشاهده است.

انتشار این خبر هم واکنش کاربران را در پی داشت. محسن، یکی از کاربران می نویسد: سلام یه نظر من این طرح به دلیل تصویب در صحن علنی و نه در کمیسیون، مورد بررسی دولت و نیروهای مسلح هم قرار گرفته است. در غیر این صورت؛ هنگامی که طرحی در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال می شود, در صورت تأیید این شورا و ایضاَ موافقت دولت، بصورت قانون در آمده و بوسیله رئیس جمهور ابلاغ می شود. بعنوان تأییدی بر فرضیات بنده، در همین چارت ارائه شده در گزارش بالا، این طرح در مجلس تصویب شده و نه اینکه پیشنهاد کمیسیون باشد. لذا به نظر پس از تأیید احتمالی شورای نگهبان که به نظر بنده با اصلاحاتی برای این طرح مواجه است، برای تأیید به فرماندهی کل قوا و سپس ریاست جمهوری فرستاده خواهد شد.


مخاطب دیگری معتقد است: الان که تعداد سربازا بقدری زیاد شده که نظام وظیفه زمان اعزام 8 الی 10 ماه عقب میندازه بهتره این قانون اجرا بشه تا عده ای معاف بشندر ضمن الان اگه زمان حضور در جبهه به 12 ماه برای معافیت کاهش پیدا کنه خیلی از مدافعین حرم هم خبر خوبی میشنود. در ضمن تا حالا هرچیز اخبار بد بوده در مورد سربازی تصویب شده ولی موارد مربوط به کاهش مدت و معافیت و گواهینامه وافزایش حقوق تصویب نشده. چرا این قدر به سربازا ظلم میشه؟

امیر، کاربر دیگری می نویسد: خدا کنه مقام معظم رهبری این قانون تایید کنه تا کاهش زمان حضور در جبهه از 30 ماه به 12 ماه برای معافیت هدیه ای باشه به مدافعین حرم

یک مخاطب خواستار پیگیری بیشتر شده و می گوید: خواهشا بازم پیگیر باشید چون خیلی از جوون های مملکت ما چشمشون به خبرهای شماست مثل قضیه قانون وام ازدواج ده میلیونی شد که بانک مرکزی گفت اجرا نمیکنم الانم سردار کمالی میگه اجرا نمیشه تو رو خدا به فکر ازدواج و سربازی و کار جوونامون باشید انقدر سختی و مشکل داریم که بیشترش نکنیم و باری از دوششون برداریم تشکر

کامنت بعدی این طور ثبت شده است: سازمان نظام وظیفه عمومی هم باید سازمانی مانند همه ی سازمان های دیگر باشد و مردم باید خودشان مستقیم یا غیر مستقیم برای سرنوشت خود و فرزندانشان تصمیم بگیرند

کاربر دیگری که انتشار این خبر ناامیدش کرده می نویسد: تازه داشتم به اینده ام امیدوار میشدم کلی از خدا خواستم تا معاف بشم من پدر سرایدار با هزار مکافات لیسانس گرفته ام گفتم حالا که بابام سابقه جبهه داره من معاف میشم و کمک خرج خانواده میشم اما صد افسوس که ما رنگ ارامش را نخواهیم دید

شکایت از اوضاع سربازی هم که جزء لاینفک نظرات است. یکی از کاربران از مشکلاتش اینطور نوشته: سلام .متاهلم سرپرستم مستاجرم بدبختم رفتم دفترچه خدمت مقدس سربازی رو گرفتم بدبخت تر شدم .انداختنم لب مرز به قران مشکلی با مرز ندارم اینکه 25 روز دور از خونه ام و دستم خالیه و پول رفت و امدم ندارم داره عذابم میده .مگه میخوان چیکار کنند که میگن انتقالی به انتظامی نداریم.دستور رهبری رو هم تغییر میدن میگن اقا گفته استان خودت باید خدمت کنی حالا فاصلش 300 کیلومتره .خواهش مندم یکی پیگیری کنه

در همین راستا مخاطب دیگری مشکلش را این طور مطرح می کند: من دارم خرج خانواده میدم ، حقوق بازنشستگی پدرم کفاف زندگی و نمیده.الان درسته من با ۲۶ سال سن کارمو ول کنم دو سال ازدواجم عقب بیافته برا یه سربازی؟ کار درست حسابی که به ادم خدمت نرفته نمیدن ، الان نزدیکای دفاع ارشد منه. برگردم تازه ۲۸ سالگی بیافتام دنبال کار؟ این زندگی میشه؟ جناب کمالی احتمالا مشکلات جونای امروز و نمی دونن کاش میشد اینارو من رو در رو بگم بهش این روزا خیلی تحت فشارم.

سعید هم از احتمال اجرا نشدن قانون تصویب شده گله دارد و می نویسد: چرا این مجلس اینطور عمل میکنه که باعث ایجاد جو های بیخود در اذهان عمومی بشه ، حداقل طرح میدید و قانونی تصویب میکنید با مهم ترین سازمانی که باهاش مرتبطه هماهنگ باشید ,مردم هیچ خیری از این دوره مجلس ندیدن ،

فردی در توضیح نحوه اجرایی شدن این گونه مصوبات نوشته: تبدیل لایحه به قانون برای پرداختن به موضوع ابلاغ قوانین از سوی رییس جمهوری لازم است که گذری کوتاه بر مراحل تبدیل لایحه ها و طرح ها به قانون بیندازیم. به طور کلی هر لایحه و طرحی برای تبدیل شدن به قانون باید سه مرحله مهم را سپری کند؛ ابتدا مرحله وضع قانون، سپس امضای قانون و سومین مرحله انتشار قانون در روزنامه رسمی کشور. در مرحله نخست، طرح یا لایحه در مجلس مطرح می شود، پس از آن، مصوبه مجلس از جهت مطابقت با شرع و قانون اساسی در شورای نگهبان بررسی می شود و پس از تأیید آن توسط این مرجع، مرحله وضع قانون به اتمام می رسد. پس از آن، قانون به رییس جمهور برای امضا، ابلاغ و بعد از امضای رئیس جمهور، قانون از طریق روزنامه رسمی منتشر می شود.

کامنت های دیگری هم هستند که نشان می دهند تاخیر در اجرا شدن این قانون چه قدر می تواند در سرنوشت عده ای موثر باشد و تعداد کسانی که منتظرند تا تکلیفشان روشن شود و از مسئولان تقاضای پیگیری جدی تر دارند، کم نیست.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۷
علی اکبرقربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
2
پدرم دوماه یک روز جبهه دارد نوه جانباز 25درصدم وهمه عموهایم معاف شدن این یک سهمیه پدربزرگم کهارتشی بود وجانباز وهمونطور مونده سهمیه معافی ودوماه پدرم جبهه داره ایا شامل من میشود با تشکر قربانی
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
6
من برای ازدواج تنها مشکلم سربازیه، سربازی نداشتم ازدواج میکردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
0
طبق بند چهارم اصل چهل سوم قانون اساسی که صراحتا گفته افراد را نباید اجبار به انجام کاری معین کرد اجبار مردم به به گذراندن دوران سربازی غیر قانونی است. حالا شاید به خاطر شرایط و موقعیت کشور نشه سربازی رو کلا تعطیل کرد اما ان را کاهش که میشه داد؟ 2 سال خیلی زیاده خیلی. مگه ادم چند سال عمر میکنی که 2 سالش رو ازت بگیرند؟ اون همه در اوج شور جوانی که وقعت زندگی و تلاش و تحصیله. ادم بعد از این 2 سال دیگه واقعا روحیه زندگی رو از دست میدی. بنابر این کاش آن را به یک مقدار معقولتر کاهش میدادند. مثلا 8 ماه.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
دوست عزیز اون اصل درمقام بیان حق شهروندان بر انتخاب ازادانه شغل وحرفه است. موید این امر عبارت قبل همین جله در اصل مذبور است. شما کار رو به معنای اعم گرفتی که اشتباهه
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
3
سایت خبری در مورد زمان اجرایی شدن مصوبه اخیر مجلس در رابطه با معافیت جدید فرزندان ایثارگران خواهشا خبری جدید تهیه کنید
سراج الدین قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
1
سلام.پدرم 28 ماه و 4 روز جبهه داره من میتونم معاف بشم ؟؟؟
لطفا توضیحات لازم را برایم ارسال کنید.با تشکر
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
0
این قانونو کی تایید یا رد میکنن خاهشا یکی جوابگو باشه الان16روزه این قانون تو مجلس تصویب شده طبق مقررات شورای نگهبان باید ظرف15 روز تایید و رد شدن قانونو باید اعلام کنن
مكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
1
اين قانون كي اجرا ء ميشه مردم منتظرند.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
روحیه م به هم ریخت. یکی یه جوابی بده
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
اقا 1 خبری چیزی از استرس مردیم به خدا.1کی 1 چیزی بگه. اینطور قدر دان شهدا هستین. ای وای ای وای این همه ادمو تو خلع بردین یعنی چی. میگین رفته شورا الان 21 روزه شورا 20 روز نهایتا جواب میده.جوابگو باشید لطفا.
farzad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
سلام پدر من 13 ماه جبهه داره کارت ایثارگری رو هم خیلی وقته گرفته الان با توجه به این مصوبه جدید من معاف میشم یا فقط کسری میگیرم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
انشاال.. شما هم معاف میشی.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
سلام
اگه این قانون رو تصویب نمی کردن ما هم الکی دلخوش نمی شدیم
بخدا همه دغدغه هامون شده سربازی

یه خبر جدیدی بگیرید ممنون میشیم
خدا خیرتون بده
انشالله نماز روزهاتونم قبول درگاه احدیت واقع بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
1
شورای نگهبان بعد بیست روز باید نظر بده یعنی تااوایل هفته بعد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
ان شالله که همین25 خرداد ابلاغش بیاد ۰۰۰
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
1
نظرات مردم رو خوندم واقعا وقتی پدرای ما در برابر دشمن ایسادگی کردن واسیر شدند پدران شما کجا بودند ایا داشتند به وضع اقتصاد رسیدگی میکردند یا داشتند درباره شکنجه و کابل خوردن پدران ما صحبت میکردن .وقتی پدرت اعصاب روان باشد و روزی خوش نداشته باشی ایا پسران جانبازان و ازاده ها با پسران پدرانی که هر شب به خانه می امدند ولا لایی برای فرزندان خود میخواندن یکی است.نه معلومه یکی نیست لالایی ما صدای کتک خوردن مادرانمان بود که وقتی پدارانمان را موج میگرفت .و لالایی مردم صدای دل نشین مادر و پدرشان .واقعا اگه از وضع خانوادگی ما خبر داشتید این قدر به فکر شکایت نمی افتادید که چرا باید قانون مساوی نباشد .شماها کل زندگیتون رفاه بوده و کنار خانواده حالا که می خواهید سربازی بروید زندگیتون دشوار شده .ولی زندگی زن ایثارگر و فرزندان ایثارگران از بعد جنگ دشوار شده حداقل بگذارید 2 سال رفاه داشته باشیم و زجر بیشتر نکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
2
تورو خدا کمممممک من دفترچه رو بفرستم یا ن.پدرم 12ماه جبهه داره
بهزاد هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
سلام بهزاد هستم ليساس مخابرات پدرم ٢٤ماه درجبهه بوده عمل قلب باز هم شده توان كار هم ندارد من كار ميكنم ً! خواهش ميكنم مرا درك كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
2
ما عادت کردیم ب این چیزا الکی دل این همه جوونو خوش کردن جوونهای مملکتم من از شما عذر میخاهم ب خاطر این همه بی اعتنایی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
2
ما عادت کردیم ب این چیزا الکی دل این همه جوونو خوش کردن جوونهای مملکتم من از شما عذر میخاهم ب خاطر این همه بی اعتنایی...
اخه مسیولین کار مهمتری از جوونای کشورشون دارن باید برای روز قدس اماده بشن فکر کنم اونا مهمترن
ياسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
باسلام
لطفا اگه خبري از بررسي مجدد و مطرح شدن دوباره اين طرح مجلس ،بعد اينكه مجلس خبرگان جواب رد داد ،شد بهم اطلاع بدين
فوق ليسانس دارم و وقتي بعد اون بحث خريد خدمت كه بايد درس نميخونديم و غيب ميكرديم و معافيت تحصيلي به خاك سياه نشوند ما رو الان تنها اميدم اين طرح مجلسه كه انشالله به قانون تبديل شه.
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
خدا کنه مقام معظم رهبری این قانون تایید کنه تا کاهش زمان حضور در جبهه از 30 ماه به 12 ماه برای معافیت هدیه ای باشه به مدافعین حرم
محمد کشوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
سلام.پدر من دو تا کارت داره
یکی کارت ایثار که مدت حضور در جبهه رو نوشته یک سال و نه ماه
و یه کارت دیگه برای بسیج که مدت حضور در جبهه رو نوشته هفده ماه وشانزده روز
خواستم بدونم آیا این دوتا باهم جمع میشه
چون اگه با هم حساب بشه من معافم
خواهشا جواب بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
لطفا کسی میدونه این قانون رو مقام معظم رهبری قبول کرده یا نه بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
لطف کنید پاسخگو باشید بالاخره مقام معظم رهبری قانون ۱۲ ماه جبهه ایثارگران را امضآ ء کردند و تصویب شد یا نه پسر من مریض شده از استرس لطفا ی جواب صریح بزارین به خدا ما ایثار گران هم حقی داریم
یه سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
اول سلام خدمت تمامی دوستان ک نظر گزاشتن دوما میخاستم از اونایی دفاع کنم ک پدراشون ایثارگر هستن میخاستم بگم منه جوونه ۲۴ ساله ک اگ خدایی نکرده خدایی نکرده اون موقع زیره پایه پدرم ی نارنجک میخورد الان من یتیم بودم ولی خداروشکر نشد و زیره سایه پدرم دارم بزرگ میشم و الان تو خدمت هستم این قانون یه قانونه خداییه واسه دفاع از رزمندگان
سیدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
سلام
مجلس هم که این قانون رو تصویب کرد پس کی میخوایین ابلاغ کنید ؟
من داره 6 ماه از خدمتم میگذره تو رو خدا البلاغ کنید.
خیرگذاری ها پیگیر باشید .
باتشکر
نظرات شما
پیشخوان