تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
عبدالله ناصری در گفت‎وگو رویداد۲۴:

سازمان رای «روحانی» با پذیرش استعفای «جنتی» دچار مشکل می‎شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص استعفای جنتی براین باور است که این استعفا اگر از سوی رییس جمهور صورت بگیرد امکان این وجود دارد که سازمان رای روحانی در سال ۹۶ با مشکل مواجه شود به دلیل اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد با بقیه وزارت‎خانه‌ها متفاوت است و اصلیترین تفاوت آن هم این است که مدعی زیاد دارد به و دید خیلی از همین مدعیان جنتی کارنامه بسیار قابل قبولی را در این چندسال به عرصه گذاشته است.
رویداد۲۴- یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص استعفای جنتی براین باور است که این استعفا اگر از سوی رییس جمهور صورت بگیرد امکان این وجود دارد که سازمان رای روحانی در سال ۹۶ با مشکل مواجه شود به دلیل اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد با بقیه وزارت‎خانه‌ها متفاوت است و اصلیترین تفاوت آن هم این است که مدعی زیاد دارد به و دید خیلی از همین مدعیان جنتی کارنامه بسیار قابل قبولی را در این چندسال به عرصه گذاشته است. 

زمزمه اولین استعفای دولت تدبیر و امید در ماه‌های پایانی منتهی به دوره چهار ساله دولت شنیده می‌شود؛ استعفای که خیلی‌ها آن را به صلاح نمی‌دانند و براین باور هستند قبول این استعفا تبعات زیادی را برای دولت و شخص روحانی دارد حتی این امکان وجود دارد این استعفا رای روحانی را در انتخابات سال آینده با چالش مواجه کند. 
 
در همین باره عبدالله ناصری، عضو بنیاد باران در گفت‎وگو رویداد۲۴ درباره استعفای جنتی گفت: آقای جنتی در مجموع یکی از وزرای موفق کابینه آقای روحانی بشمار می‌آید، بنابراین به رغم همه محدودیت‌هایی که در برابرش وجود داشت در مقابل فیلم، اجرای کنسرت و یا خیلی از موارد دیگر ولی توانست ایستادگی کند و تا جایی که در محدودیت کاریش بود به سرانجام رساند. 

وی ادامه داد: جامعه مخاطب هنر و موسیقی و فرهنگ و نشر و کتاب که مخاطبان اصلی وزارتخانه هستند از آقای جنتی و در مجموع تیم مدیریتی ایشان رضایت نسبی دارند و بنابراین پذیرش استعفای آقای جنتی که یکی از وزرای نسبتا موفق بوده و کارنامه قابل قبولی در سطوح بالا‌تر از وزرای دیگر داشته، توسط آقای روحانی، کار بسیار اشتباه و حتی جبران ناپذیر است. بنابراین پذیرش استعفای جنتی به هیچ وجه به صلاح آقای روحانی نیست. 

ناصری در ادامه افزود: اگر آقای رییس جمهور استعفای جنتی را قبول کند یا در شرایطی مجبور بشود و نتواند افکار عمومی مخاطب این وزارت خانه و این حوزه فرهنگی عمومی را متقاعد کند حتما با مشکل در سازمان رای سال ۹۶ رو به رو خواهد شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر روحانی استعفای وزیر ارشاد را قبول کند به نشان این نیست که دولت از وعده‌های خود عقب نشینی کرده است؟ گفت: من معتقد هستم، در خیلی از جاهایی که فشار‌ها و تنگناهایی که در حوزه فرهنگ عمومی برای آقای جنتی ایجاد شده است، آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی می‌توانست فعال‌تر برخورد کند و مانع این کار‌ها بشود ولی این اتفاق نیفتاد و نمی‌دانم مسائل پشت پرده چیست که روحانی نتوانست حامی جنتی بشود. ولی نفس استعفای آقای جنتی برای جامعه نخبگان و جامعه مخاطب وزارتخانه به مصابه یک شوک است و پذیرش آن توسط آقای روحانی، حتما برای رییس جمهور یک امتیاز منفی خواهد بود. 
 
این فعال اصلاح طلب افزود: قبول این استعفا به نفع آقای روحانی نیست یعنی یک بار کوتاه نیامدن در برابر این خواسته به نفع خودش است به ویژه برای انتخابات آینده و اینکه این مجلس، مجلسی نیست که بخواهد وزیری مثل وزیر فرهنگ را که کارنامه نسبتا قابل دفاعی دارد را استیضاح کند. 

وی در پاسخ به این پرسش که روحانی باید چه استراتژی را پیش بگیرد که استعفای جنتی را قبول نکند و اینکه فشارهایی هم که به او وارد می‌شود بتواند با طمانیه این فشار‌ها را بخواباند تاکید کرد: حوزه فرهنگ عمومی، حوزه‌ای است که مدعی زیاد دارد و مثل حوزه بهداشت و درمان و حوزه دیپلماسی نیست و از همه مراکز فرهنگی کوچک و بزرگ کشور گرفته تا هر کسی که قلم به دست می‌گیرد مدعی است و خودش را صاحب نظر می‌داند، لذا همیشه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دوره اصلاحات بیشترین هجمه‌ها و حمله‌ها علیه این وزارتخانه صورت گرفته است بنابراین این را باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم. 

ناصری تصریح کرد: اما از آن طرف رئیس جمهور در موضع ریاست جمهوری آنچه که در اختیار خودش است عدم پذیرش استعفا و بعد هم حتما موانع جدی که در سر کار و پیشبرد برنامه‌های آقای جنتی وجود دارد در مسیر قانونی را باید بنشیند و حل کند حتی در گفتگو و مذاکره. بالاخره ایشان رئیس شورای عالی امنیت ملی است و می‌تواند در تعامل با وزارت کشور و در تعامل بسیاری از مراکز و نهادهای دیگر و حتی مراجع حاکمیتی مسئله فرهنگ عمومی را حل کند. 

ناصری افزود: آقای جنتی چهره شناخته شده‌ای است به رغم اینکه بعضی جا‌ها کوتاه آمده اما اگر این باب بخواهد باز بشود آقای روحانی دیگر نمی‌تواند جلویش را بگیرد و این حوزه، حوزه‌ای هست که چون مخاطب پذیری‌اش خیلی بالاست و همچنین حوزه فرهنگ عمومی از نخبه گرفته تا عامه جامعه بالاخره با این حوزه سرو کار دارد لذا تاثیرات سوئی در روندکار آقای روحانی ایجاد خواهد کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان