تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل خبرگزاری برنا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مسیر مبارزه با فساد درست نیست

مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: عزم مبارزه با فساد وجود دارد ولی اینکه آیا مسیر درستی می‌رود یا خیر، سؤال‌برانگیز است. اینکه دست‌وبال شفافیت را ببندند و گفته شود کسی حق ندارد چنین رفتار کند، درست نیست.
رویداد۲۴- مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: عزم مبارزه با فساد وجود دارد ولی اینکه آیا مسیر درستی می‌رود یا خیر، سؤال‌برانگیز است. اینکه دست‌وبال شفافیت را ببندند و گفته شود کسی حق ندارد چنین رفتار کند، درست نیست.

محمدحسن بلاغی مبین، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‎المللی مطبوعات و خبرگزاری در رابطه با رشد فساد در کشور به رویداد۲۴ گفت: وقتی با مسائل به‌صورت شفاف برخورد نمی‌شود پشت پرده‌ها منجر به فساد می‌شود حتی از کارهای خوب غیرشفاف هم به‌مرورزمان فساد بیرون می‌آید.

وی در ادامه اضافه کرد: نتیجه این غیر شفاف بودن و ایجاد فساد بی‎اعتمادی جامعه به مسئولان است درحالی‌که این احتمال وجود دارد به‌طور نمونه از کل مسئولان 5 درصد مشکل داشته باشند اما وقتی این 5 درصد مشخص می‌شود یک بی‎اعتمادی عمومی به وجود می‌آید. در کل فساد به مسائلی گفته می‎شود که در پشت پرده قرار دارد و از همان‌جا به بیرون درز پیدا می‎کند.

وی در خصوص وجود عزم برای رفع فساد در کشور بیان کرد: عزم وجود دارد ولی اینکه آیا مسیر درستی می‌رود یا خیر، سؤال‌برانگیز است. اینکه دست‌وبال شفافیت را بندند و گفته شود کسی حق ندارد چنین رفتار، درست نیست.

مدیرعامل خبرگزاری آنا در رابطه با رابطه شفافیت و رسانه‌ها، ابراز کرد: رسانه مانند یک بازرس بی جیره و مواجب است و چیزهایی را که دیگران نمی‌بینند، می‎بیند و البته کار رسانه چیزی جز این نیست باید به مردم ندیده‌ها را نشان دهد.

مبین یادآور شد: مهم‌تر از اینکه چه فردی فاسد نامیده می‌شود، مبنای ایجاد فساد است. مبنای فساد می‎تواند از مسائل مختلفی نظیر بی‎قانونی یا خلأ در قانون و آئین‎نامه و ... تشکیل شود. کار رسانه یافتن این نواقص است و در صورت مشاهده استفاده غیرقانونی شخصیت حقیقی یا حقوقی از این مسائل باید آن‌ها را مطرح کرد. این اتفاق در حال روی دادن است اما وقتی‌که دریچه شفافیت بسته می‌شود خبرنگار هم آن‌ها رانمی بیند و در چنین شرایطی متهم به عناد و دشمنی می‌شود.

وی افزود: زمانی که روال به سمت منفی‎گرایی می‌رود انتهای آن خودسانسوری رسانه خواهد بود که در این حالت مسیر یا کند پیش می‌رود یا اینکه غلط در آن به وجود می‌آید.

مدیرعامل خبرگزاری برنا دراین‌باره که مجلس تا چه اندازه در این رابطه تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: مجلس می‎تواند به‌شرط آنکه دغدغه و علم این مسئله را داشته باشد وارد میدان شود زیرا قوانین ما دارای ایراد است. بی‌قانونی یا ناقص بودن آن باید اصلاح شود. مجلس از نهادهای مهم دراین‌باره به شمار می‌رود زیرا دلیل قسمت عظیمی از فسادها خلأ قانونی است مجلس وظیفه دارد این راهکارهای قانونی را پیدا کند.

مبین در ادامه تأکید کرد: مجلس دوره قبل شعار مبارزه با فساد را زیاد سرمی دادند اما بیشتر به اتهام زنی می‎پرداختند اما در دوره جدید مجلس نشان داده شده است که به دنبال اتهام زنی نیستند.

برچسب ها: رویداد 24 ، فساد ، مجلس
نظرات شما
پیشخوان