تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

رمضان زاده : وزارت خارجه برای آزادی ملوان‌های بلوچ تلاش کند

عبدالله رمضا‌ن‌زاده درباره وضعیت ملوانان ربوده‌شده ایرانی گفت: متاسفانه این مسئله فراموش شده و همه به آن بی‌توجه شده‌اند در حالی که چند نفر از شهروندان ایرانی با مشکل جدی مواجه شدند.

رویداد۲۴- عبدالله رمضا‌ن‌زاده درباره وضعیت ملوانان ربوده‌شده ایرانی گفت: متاسفانه این مسئله فراموش شده و همه به آن بی‌توجه شده‌اند در حالی که چند نفر از شهروندان ایرانی با مشکل جدی مواجه شدند.

سخنگوی دولت خاتمی تصریح کرد انتظار از ظریف به عنوان یک حقوقدان بین‌المللی این بود که برای حل این مشکل اقدام می‌کرد و با اینکه وزارت خارجه در عرصه دیپلماسی بین‌المللی بسیار موفق عمل کرده، به نظر می‌رسد مطالبه عمومی این است که دولت در زمینه دفاع از حقوق شهروندان ایرانی در کشورهای دیگر عملکرد بهتری از خود نشان می‌داد.

او با اشاره به اینکه بعد از حمله به سفارت عربستان، روابط ایران و سومالی با فشارهای دولت سومالی قطع شده، تصریح کرد: کشورهایی هستند که رابطه خوبی با ایران و سومالی دارند و در این زمینه می‌توانند به ایران کمک کنند.

رمضان زاده تاکید کرد: دولت سومالی تحت فشار دولت عربستان تا امروز هیچ کمکی به ایران نکرده است، هرچند پیش از این  برای آزادی ۴ نفر از ملوان‌ها کمک کرده بود. از سویی دیگر ایتالیا نیز روابط خوبی با ایران دارد و ظاهرا ناو‌های آن کشور در سومالی حضور دارند و از این طریق می‌توانند برای آزادی گروگان‌های ایرانی یاریگر ما باشند.

او افزود: نیروهای نظامی  ایران که به کشورهای دیگر کمک می‌کنند تا کشتی‌های آنان از دست دزدان دریایی مصون بماند نیز باید تلاش بیشتری انجام دهند. ضمن اینکه وزارت کشور هم در این زمینه کم‌کاری کرده و ارتباطی با خانواه‌های ملوانان بلوچ نداشته است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان