تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

پرهیز دادن رسانه‎ها از پرداختن به مقوله فساد حتما فساد آور است

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ به‌طور طبیعی زمانی که رسانه‌ها جدی‌تر به یک فساد پرداخته‌اند افکار عمومی حساسیت بیشتری نشان داده‌اند. همچنین می‌توان گفت رسانه‌ها درواقع کمک‌حال دستگاه اجرایی باشند برای مبارزه با فساد.
رویداد۲۴-مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ به‌طور طبیعی زمانی که رسانه‌ها جدی‌تر به یک فساد پرداخته‌اند افکار عمومی حساسیت بیشتری نشان داده‌اند. همچنین می‌توان گفت رسانه‌ها درواقع کمک‌حال دستگاه اجرایی باشند برای مبارزه با فساد.

مهدی کیایی در گفت‎وگو با  رویداد۲۴ درباره نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد گفت: به‌طور طبیعی رسانه می‌تواند افشاگر و نمایان گر باشد و اگر رسانه‌ها آزادانه بتوانند در چارچوب‌ها مفاسد را افشا کنند می‌توانند نقش بازدارندگی داشته باشند و اگر ما رسانه‌ها را پرهیز دهیم از پرداختن صحیح به مقوله فساد حتماً این موضوع خودش فساد آور است.

به گفته وی در همه دنیا یکی از کارهایی که رسانه‌ها انجام می‌دهند این است که به نمایندگی از افکار عمومی مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند. در جامعه ما هم‌دست کم در یک دهه گذشته دستگاه قضایی به فسادهای کلانی پرداخته است. 

وی تصریح کرد، همچنین شاهد آن بوده‌ایم که به‌طور طبیعی زمانی که رسانه‌ها جدی‌تر به یک فساد پرداخته‌اند افکار عمومی حساسیت بیشتری نشان داده‌اند. همچنین می‌توان گفت رسانه‌ها درواقع کمک‌حال دستگاه اجرایی باشند برای مبارزه با فساد.

کیایی همچنین درباره واکنش‌های متضاد با رسانه‌ها در انعکاس فسادهای مالی گفت: بهتر این است که این‌گونه مطرح کنیم که خود رسانه‌ها هم گاهی اوقات با موضوع فساد به‌صورت بخشی، قبیله‌ای و حزبی رفتار می‌کنند. به این معنی که اول به این موضوع توجه می‌کنند که فساد واقع شده متوجه حزب آن‌ها هست یا نه.

به اعتقاد وی رسانه‌ها اگر اخبار فساد در جریان مقابل آن‌ها باشد، سعی می‌کنند آن را بزرگ‌نمایی کنند و اگر در جریان خودشان باشد توجیه می‌کنند. این مسئله به‌خودی‌خود آفت بزرگی است. رسانه باید در امر مبارزه با فساد بی‌طرف باشد و واقعاً غیر از عدل، انصاف و مردم نکته دیگری را مدنظر نداشته باشد.

به گفته وی درمجموع باید به رسانه‌ها این فرصت و مجال داده شود که بدون ترس و واهمه و آزادانه، البته با حفظ حرمت افراد در چارچوب قانون فعالیت کنند. همچنین این موضوع بسیار مهم است که تا زمانی که موضوعی اثبات نشده نباید اتهام زنی کنیم. اما مواردی که فساد وجود دارد و قانون اجازه می‌دهد، ما هم باید این اجازه را به رسانه‌ها بدهیم که بتوانند به‌خوبی به مقوله فساد بپردازند.

برچسب ها: رویداد24 ، مجلس ، فساد ، مجلس
نظرات شما
پیشخوان