تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

سازمان بازرسی از رسانه‎هایی که به دنبال کشف فساد هستند حمایت کند

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی تاکید کرد که یکی از وظایف سازمان بازرسی حمایت از نشریاتی است که به دنبال تحقیقات در موضوعات مرتبط با وظایف سازمان بازرسی کل کشور هستند.
رویداد۲۴- مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی تاکید کرد که یکی از وظایف سازمان بازرسی حمایت از نشریاتی است که به دنبال تحقیقات در موضوعات مرتبط با وظایف سازمان بازرسی کل کشور هستند. 

حسام‌الدین آشنا، با بیان این مطلب درباره نقش رسانه‌ها برای مبارزه با فساد در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به رویداد۲۴ گفت: در قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور پیش‌بینی‌شده که یکی از وظایفشان حمایت از نشریاتی است که به دنبال تحقیقات در موضوعات مرتبط با وظایف سازمان بازرسی کل کشور یعنی مقابله با فساد هستند. امیدواریم که این بند از قانون تشکیل سازمان بازرسی توسط سازمان بازرسی جدی گرفته شود و نشریات، خبرنگاران و روزنامه‌هایی که به دنبال کشف فساد هستند مورد حمایت و قدردانی قرار گیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که دولت از افشای فیش‌های حقوقی استقبال کرد و خبرنگار را مورد تشویق قرار داد اما درباره املاک نجومی دقیقاً عکس این قضیه رفتار شد، این تناقض را چطور ارزیابی می‌کنید، توضیح داد: این تشخیص دادستان است و تشخیص دادستان حتماً برای اهالی قوه قضائیه واجب الاطاعه بوده است.

آشنا در رابطه سخنان رئیس قوه قضائیه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات ابراز کرد: حتماً برای ریاست قوه قضائیه سوءتفاهمی به وجود آمده که به‌تدریج رفع می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور دراین‌باره که آیا از گزینه‌های ریاست کتابخانه ملی است، اظهار داشت: معمولاً نه تائید و نه تکذیب می‌کنم.

نظرات شما
پیشخوان