تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
این خبر تکمیل می شود

تصادف دو قطار مسافربری در سمنان/مصدومیت حدود 80 تن/ افزایش کشته‌شدگان به 36 نفر/ اعلام اسامی مصدومان/ وزیر راه در محل حادثه/ علت تصادف اعلام شد

در حالی که تعداد مصدومان حادثه قطار سمنان از 62 به 70 و سپس 72 و 75 تن اعلام شد، جدیدترین اخبار دریافتی حاکی از افزایش مصدومان و کشته شدگان به ترتیب به 78 و 35 تن است.
رویداد۲۴در حالی که تعداد مصدومان حادثه قطار سمنان از 62 به 70 و سپس 72 و 75 تن اعلام شد، جدیدترین اخبار دریافتی حاکی از افزایش مصدومان و کشته شدگان به ترتیب به 78 و 36 تن است.

مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد ونجات هلال احمر در گفت‌و گو با ایسنا، از افزایش تعداد کشته شدگان حادثه قطارهای سمنان به 36 تن خبر داد. 

وی افزود: تعداد مصدومان نیز تا کنون 78 تن اعلام شده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

پورسید آقایی، مدیرعامل راه آهن گفت: تعداد قطعی کشته شدگان سانحه امروز ۳۶ نفر است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه که پیش از این 5 فوتی داشت، تعداد کشته شدگانش به 8 نفر افزایش یافت.

در حالی که در دقایق اولیه حادثه رخ داده تعداد مصدومان به 11 ، 14، 62 تن و در آخرین خبر اورژانس کشور به 70 تن رسیده بود، سخنگوی سازمان امداد و نجات لحظاتی پیش تعداد مصدومان را 72 نفر اعلام کرد.

افزایش کشته های حادثه قطار دامغان به 15 نفر
معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان گفت: تا این لحظه تعداد قطعی کشته‌های حادثه قطار 15 نفر است.

علی یحیایی اظهار کرد: هنوز این آمار نهایی نشده است.

وی از وخیم بودن حال 7 نفر از مصدومان این حادثه خبر داد و افزود: کار امدادرسانی به مصدومان همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که بر اساس آخرین خبر دریافتی از اورژانس کشور ؛ تعداد مصدومان این سانحه که به 70 نفر رسیده است که 11 نفر از مصدومان در بخش اورژانس بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند.

همچنین45  مصدوم  نیز در اورژانس بیمارستان ولایت دامغان‌ بستری هستند و 14 مصدوم در کلینیک تخصصی دامغان و به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

مهدی شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از انتقال بیش از 61 مجروح حادثه قطار به بیمارستان‌های کوثر سمنان، ولایت دامغان و کلینیک دامغان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ یک از مصدومان در بیمارستان جان نباخته‌اند.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ‌کدام از مصدومان در این سه مرکز درمانی جان نباخته‌اند. ضمن اینکه در مورد تعداد کشته‌های سرصحنه حادثه نیز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است.

شادنوش با تقدیر از امدادگران، گفت: همه نیروهای امدادی از اورژانس و هلال‌احمر تا دیگر دستگاه‌ها و مردم در محل حادثه حضور دارند و کار امدادرسانی ادامه دارد.


تصادف دو قطار مسافربری در سمنان/مصدومیت بیش از 70 تن / تعداد کشته‌شدگان به 8 نفر افزایش یافت

میر حسن موسوی مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه تنها دو واگن از قطار تبریز-مشهد در حادثه سمنان آسیب دیده است، گفت: این قطار ظهر روز گذشته از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده بود.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص آسیب دیدن قطار تبریز- مشهد اظهار کرد: این قطار روز گذشته ساعت 11:50 از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده بود که امروز حدود ساعت 8 صبح در مسیر بین سمنان - دامغان با قطار سمنان- مشهد برخورد کرده است.

وی افزود: در این برخورد دو واگن از قطار تبریز-مشهد آسیب دیده و آتش گرفته اما قطار سمنان - مشهد بیشتر از قطار تبریز - مشهد آسیب دیده است. فعلا اطلاعات دقیقی از شمار مصدومان این حادثه در دست نیست و منتظریم تا اطلاعات کاملی از مرکز سمنان دریافت کنیم.

موسوی گفت: همشهریانی که از بستگانشان در این قطار هستند و اکنون به تلفن همراه خود پاسخ نمی دهند نگران نباشند چرا که در مسیر راه آهن آنتن قطع می شود و توان پاسخگویی ندارند. به محض دریافت اطلاعات کامل از تعداد مصدومان این حادثه سریعا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گفته وی، بقیه واگن های قطار از دو واگن آسیب دیده جدا شده و به سمت مشهد حرکت کرده است.

لازم به ذکر است امداد رسانی به حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

تصادف دو قطار مسافربری در سمنان/ 5 کشته و 14 مصدوم

تصادف دو قطار مسافربری در سمنان/ 5 کشته و 14 مصدوم

ایرج رئییسان بدون اعلام تعداد مجروحان و کشته های این تصادف افزود : این حادثه در ساعت هفت و 30 دقیقه صبح امروز به این مدیریت اطلاع داده شد و نیروهای امدادی استان و منطقه به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت : علاوه بر این، مسوولان استانی و مدیران 10 دستگاه اجرایی 2 شهرستان شهرستان سمنان و دامغان در محل حادثه حضور دارند و این حادثه را مدیریت می کنند.

وی یادآور شد : برای خدمات رسانی بهتر به مجروحان حادثه هم یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شده است.

مجروحان این حادثه به مراکز درمانی دامغان و شاهرود منتقل شدند.

انتقال 61 مصدوم حادثه قطار دامغان به بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از انتقال 61 مجروح حادثه قطار به بیمارستان‌های کوثر سمنان، ولایت دامغان و کلینیک دامغان خبر داد.

مهدی شادنوش اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از مصدومان در بیمارستان جان نباخته‌اند.

وی از انتقال 9 مجروح این حادثه به بیمارستان کوثر سمنان خبر داد و افزود: 39 مجروح در بیمارستان ولایت دامغان و 13 مصدوم نیز در کلینیک دامغان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص جان باختگان این سانحه ریلی گفت: تا این لحظه هیچ‌کدام از مصدومان در این سه مرکز درمانی جان نباخته‌اند. ضمن اینکه در مورد تعداد کشته‌های سرصحنه حادثه نیز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است.

شادنوش با تقدیر از امدادگران، گفت: همه نیروهای امدادی از اورژانس و هلال‌احمر تا دیگر دستگاه‌ها و مردم در محل حادثه حضور دارند و کار امدادرسانی ادامه دارد.

رییس اورژانس کشور به محل حادثه برخورد دوقطار مسافربری رفت

کولیوند، رییس اورژانس کشور اعلام کرد هم اکنون سه فروند بالگرد به همراه دهها دستگاه آمبولانس در حال امداد رسانی به مصدومین این حادثه هستند.
 
به دلیل آتش سوزی در تعدادی از واگنها و گسترش آتش امکان ارائه آمار دقیقی از مصدومین و کشته ها وجود ندارد. مصدومین در حال انتقال به بیمارستانهای کوثر سمنان و ولایت دامغان هستند.

به علت عدم دسترسی جاده ای به محل سانحه امداد زمینی با کندی صورت می گیرد و بیشتر مصدومین با اورژانس هوایی در حال انتقال هستند.

بی‌اطلاعی رجا از جزئیات حادثه برخورد دو قطار

به دنبال حادثه برخورد دو قطار مسافری در مسیر شاهرود، شرکت رجا از علت این حادثه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که قرار است کمیسیون سوانح موضوع را بررسی کند.

آنطور که روابط عمومی شرکت  رجا اعلام کرده، قطار مسافری مشهد به تبریز در ایستگاه توقف داشته که قطار مشهد به سمنان با آن برخورد ولکوموتیو آن دچار آتش سوزی می‌شود.

اما روابط عمومی رجا در مورد دلیل حادثه و این که چرا قطار دومی که با قطار متوقف شده در ایستگاه برخورده کرده از این توقف اطلاع نداشته  و  پیش بینی در این باره نشده است عنوان کرد که دلیل آن هنوز مشخص نیست و کمیسیون سوانح از تهران به  محل حادثه اعزام شده تا آن را بررسی کند که با نهایی شدن موضوع، نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

 از سوی  دیگر گرچه رجا در رابطه با تعداد کشته و زخمی‌شدگان نیز عنوان کرد که  در حال حاضر تعداد  حادثه دیدگان نهایی نشده  و گروه امدادونجات وهلال احمر در حال امدادرسانی هستند، اما آخرین اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان امداد ونجات از این حکایت دارد که تا کنون ۵ تن از مسافران کشته و تا ۱۴ تن زخمی شده‌اند.

همچنین شرکت رجا درباره مجموع مسافران حاضر در دو قطار حادثه دیده نیز اعلام کرد که اطلاع دقیقی در این باره نیست اما به هر حال هر دو قطار مسافر بری بوده و احتمالا ظرفیت آنها تکمیل بوده است.

انتقال 14 مصدوم حادثه برخورد قطار به دامغان و اعزام 3 مصدوم با بالگرد

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه تعدادی از مصدومان حادثه برخورد صبح امروز دو قطار در سمنان به دامغان منتقل شده‌اند، گفت: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به منظور اعزام بالگرد برای خدمت‌رسانی به مصدومان در صورت اعلام استان، در حال آماده‌باش است.

مهندس علی اصغر احمدی اظهار کرد: از آنجا که آتش همچنان در حال مهار است، لذا هنوز تعداد مصدومان واقعی حادثه و امدادرسانی کلی به مصدومان آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه 14 مصدومی که انتقال آنها از صحنه حادثه ممکن بود، به دامغان منتقل شده‌اند، گفت: سه مصدوم این حادثه نیز با بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با معاون سیاسی استاندار سمنان برای بررسی و گزارش ابعاد حادثه انجام شده است، گفت: به علاوه با سازمان امداد و نجات جمعیت هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت نیاز و اعلام استان، برای اعزام بالگرد از تهران اقدامات لازم انجام شود.

خط ریلی تهران-مشهد مسدود شد/زمان دقیق حرکت قطارها اطلاع‌رسانی می‌شود
خط راه آهن تهران – مشهد تا اطلاع ثانوی مسدود است و تلاش مسئولان راه آهن برای بازگشایی آن ادامه دارد.

پس از حادثه صبح امروز مسیر ریلی تهران – مشهد نیز مسدود شده و در حال حاضر امکان تردد در آن وجود ندارد. البته راه آهن در تلاش است در کوتاه ترین زمان ممکن این مساله را حل کند.

صادق سکری، مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از این حادثه تیم های کارشناسی به محل اعزام شده اند و تلاش بر آن است تا در کوتاه ترین زمان، خط ریلی باز گشایی شود.
به گفته وی مسافران دو قطار حادثه دیده از محل حادثه منتقل شده اند.

سکری در این رابطه گفت: هشت واگن از قطار تبریز – مشهد، به عنوان یکی از قطارهای حاضر در حادثه همچنان سالم بود، از این رو حدود 100 مسافر قطار سمنان – مشهد نیز به وسیله واگن های باقی مانده به سمت مشهد حرکت کردند.

مدیرکل روابط عمومی راه آهن درباره علت به وجود آمدن این حادثه نیز تصریح کرد: تا زمانی که تیم های کارشناسی در محل به بررسی دقیق ابعاد ماجرا نپرداخته و تمام جوانب را بررسی نکنند نمی توان از علت این اتفاق صحبت دقیقی کرد. هنوز آمار دقیقی از کشته شدگان یا مجروحان حادثه نیز وجود ندارد.

وی درباره وضعیت حرکت قطارهای مسیر تهران – مشهد نیز عنوان کرد: زمان دقیق حرکت قطارها از طریق پیامک به مسافران اطلاع رسانی خواهد شد و تاخیرهای احتمالی به وجود آمده نیز به آنها مخابره می شود.

وزیر راه سفر خود را به ترکمنستان لغو کرد/ حضور آخوندی در محل برخورد قطارها

وزیر راه و شهرسازی که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا بود عصر امروز ایران را به مقصد ترکمنستان ترک کند، پس از حادثه صبح امروز برای دو قطار مسافری، سفر خود را لغو کرد.

عباس آخوندی تا دقایقی دیگر با یک هلی کوپتر تهران را به مقصد سمنان ترک خواهد کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن خود از نزدیک وضعیت حادثه را بررسی کند.

سید قاسم بی‌نیاز، مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی با تایید این خبر گفت: دکتر آخوندی پرواز خود که عصر امروز به مقصد ترکمنستان برنامه ریزی شده بود را لغو کرد تا با هلی کوپتر به سمت محل حادثه برخورد قطارها حرکت کند.

به گفته وی، وزیر راه ابعاد مختلف این حادثه را از نزدیک بررسی خواهد کرد و  دستورات لازم در این رابطه را صادر می کند.

اسامی مصدومین حادثه قطار مسافربری منتقل شده به (بیمارستان ولایت دامغان):

۱. زینب احمدی
۲. فرشته احمدی
۳. آیت الله عالیشاه
۳. محمد بهلولی
۴. علی اصغر اصغری
۵. عطا علی پور
۶. محمد جعفر یغمائیان
۷. همت جورسی
۸. علیرضا ناجی
۹. احمد جورسی
۱۰ . احمد بهاری
۱۱. عارف نجف پور
۱۲. حسین علی پور
۱۳. داوود بیرامی
۱۴.شیدا وطن خواه
۱۵. سعید ستوده
۱۶. فاطمه یغمائیان
۱۷.داوود زمانی 
۱۸. شمسی وطن خواه
۱۹. نیرنگ پران
۲۰ . غلام ارشدی
۲۱. محمد خسه جهانی
۲۲. اسدالله کاویان
۲۳. عمادالدین حسینی
۲۴. ملیکا حسینی
۲۵. محمد رسوبی
۲۶. کبری بهاری
۲۷. سجاد عزیزی
۲۸.سامان بشیری
۲۹.طیبه میصعه
۳۰. اصغر پرویزی

اسامی ۹نفر از مجروحان حادثه برخورد۲ قطار در هفتخوان سمنان که به (بیمارستان کوثر سمنان) انتقال یافتند: 

احسان احمدی
حمزه صمدیان
علی داوری پناه
امیر دانشور
احمد الله وردی
عطار راحلی
شهرام پور عزیزی
بهزاد رهبری
رضا غفاری

روحانی خطاب به جهانگیری: مقصران احتمالی وقوع حادثه تلخ برخورد دو قطار در سمنان معرفی شوند
رییس جمهور به دنبال سانحه برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی و بکارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریعتر مصدومان شد.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی خطاب به معاون اول رییس جمهوری به این شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس جمهور

سانحه دردناک برخورد دو قطار مسافربری در استان سمنان که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان و از جمله پرسنل خدوم راه‌آهن گردید، باعث غم و اندوه فراوان گردید.

لازم است فوراً دستگاه‌های مسئول، به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی اقدام نمایند و تمام اقدامات و تمهیدات فنی و مدیریتی را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دلخراشی پیش‌بینی و اجرا نمایند.

همچنین ضروری است همه دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند.

اینجانب با عرض تسلیت به خانواده‌های محترم داغدیده، از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان این حادثه ناگوار مغفرت و رحمت، برای عموم بازماندگان صبر و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و سلامتی کامل مسئلت دارم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

آخرین جزئیات حادثه قطار در دامغان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن 86مصدوم حادثه قطار دامغان در بیمارستان های این استان خبر داد.

دکتر مهدی شادنوش در محل وقوع حادثه اظهار کرد: این مصدومان در بیمارستان های کوثر سمنان، ولایت دامغان و کلینیک دامغان بستری هستند.

وی از بستری بودن 32 مصدوم تبریزی در بیمارستان های دامغان خبر داد و افزود: 43 مصدوم از استان سمنان نیز در بیمارستان های دامغان و سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین از اعزام 11 مصدم این حادثه به بیمارستان کوثر سمنان خبر داد و گفت: هشت نفر از این مصدومان تبریزی و سه نفر نیز از دیگر شهرهای کشور هستند.

وی از ادامه کار امدادرسانی به حادثه دیدگان خبر داد و تعدادی از اجساد هنوز منتقل نشدند، گفت: امدادگران در حال آزادسازی تعدادی از اجساد هستند و آمارهای اعلام شده در خصوص کشته شدگان نهایی نیست.

 شادنوش که همچنان در محل حادثه حضور دارد به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تعدادی از مصدومان به صورت سرپایی درمان شده اند اما تعداد کامل بستری شده ها 86 نفر است.

علی یحیایی معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان نیز  اظهار کرد: تا این لحظه تعداد قطعی کشته شده‌های حادثه قطار دامغان به 32 نفر رسیده است. هنوز کار جداسازی اجساد در یکی از واگن ها ادامه دارد و امدادگران در حال جداسازی اجساد و انتقال آنها هستند.

وی یادآور شد: با توجه به شدت حادثه در این واگن کار جداسازی به کندی صورت می گیرد و اعلام قطعی کشته ها زمان بر است. ضمن اینکه تعداد کشته ها نهایی نیست. به هر حال تاکنون جسد 32 نفر از حادثه دیدگان قطار امروز دامغان جداسازی و از سرصحنه منتقل شده است.

علت سانحه برخورد دو قطار در سمنان اعلام شد
پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن گفت: قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف می شود در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود .

بر اساس گزارش صداو سیما، وی افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند 

قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.

این خبر تکمیل می شود
منبع: ایسنا
برچسب ها: حوادث ، شاهرود ، تصادف ، رویداد24
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
دکتر عطاامیدوار
|
United States of America
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
دها تصادف قطار در دنیا دیده شده اولین تصادفی است که بیشتر تلفات مصدومین در اتر سوختگی جان دادنند متاسفانه همه میروند با هلی کوپتر غیره در محل بازدید میکنند یک چی میگن هیچ کدام کارشناس نیستند اظهار نظر خبری میکنند باید گزارش دقیق علمی به اطلاع مردم برسد نتیجه گیری شود دلایل دقیق برسی برای خطاها دستور عمل صادر شود ودر رفع ان بکوشند انگار ما کارشناس نداریم اقای وزیرمحترم ایا میدانید در واگن ها چه مواد اتشزااستفاده شده بود بوده چه موسسای در ساخت ان دخالت داشتند ایا کپسول اطفای حریق در واگن ها بوده ممکن است کشور دیگری ساخته چرا در موقع خرید توجه نشده شهردار محترم باید در مورد مترو ها هم برسی لازم بکنند در ساخت اتوبوسها خد روها تمام سالن های اجتماعات برسی دستور عمل های کارشناسانه داده شود در مورد ساخت واگن های خریداری شده از خارج از کشوراگر واگن های سوخته شده باشد باید پی گیری شود خسارت درخواست کنند.
یکی از ارگانهای خوب ومتهد کارشناسان اتش نشانی هستندکه من در طراحی مرکز کنفرانس صدا وسیما وچند پروژه دیگر از گزارشهای علمی انها استفاده کردم باید از این کارشناسان اتشنشانی برق مدیریت... در این واقعه تا دیر نشده استفاده کنیم ودر رفع نواقص بکوشیم متاسفانه همه کارشناسند دهها جا مدیرو عضو هیئت مدیره شرکت خصوصی.... کار میکنند جناب وزیر برای اولین بار این رویداد بد را موشکافی کنید وبرای بهبود اینچنین وقایع راه گشای علمی مدون ارائه کنید تا نتیجه قطعی اجرای که بعنوان الگو راه گشای ایندگان باشد با احترام دکتر عطا امیدوار
نظرات شما
پیشخوان