تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

اژه‎ای: بیش از هرزمانی به آزادی بیان نیازداریم

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی به آزادی بیان و تضارب افکار نیاز داریم گفت: باید از آگاهی های مردم و آزادی بیان دفاع کنیم.
رویداد24غلامحسین محسنی اژه ای در نشست فصلی شورای روسای کل دادگستری های سراسر کشور با اشاره به اینکه امروز با شرایط پیچیده ای روبرو هستیم، افزود: تحولات به قدری پیچیده است که امروز با دیروز متفاوت است و وظیفه همه مسئولان دشوار و سنگین است.

وی افزود: وظیفه قوه قضائیه بسیار خطیر است. زیرا امر قضا، امری خطیر است و شرایط و پیچیدگی ها کار را بر ما دشوار می کند. خیلی وقت ها تشخیص احکام و اهم و مهم و موضوعاتی که بر قوه قضائیه و قاضی تحمیل می شود، کار را سخت و تشخیص حق و باطل را قدری مشکل می کند.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: مسائل اقتصادی از مسائل روز کشور است و نیاز داریم در کشور سرمایه گذاری شود و به تولید و دولت در رفع بیکاری و ایجاد امنیت اقتصادی در جهت رفع مشکلات معیشتی کمک شود. از طرفی از نفوذ اقتصادی دشمن باید جلوگیری شود زیرا دشمن درصدد است از طریق مسائل اقتصادی، راه نفوذ خود را دوباره در ایران باز کند.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: به تلاش مجدانه در جهت سرمایه گذاری و تولید نیاز داریم، البته یادمان نرود جلوگیری از فساد اقتصادی بسیار مهم است.

وی افزود: از جمله مسائل قابل توجهی که در کشور نیاز است، تضارب افکار، آزادی بیان و آگاهی های مردم است که باید از آن دفاع کنیم و شاید امروز نیاز بیشتری داریم که آزادی بیان و تضارب افکار باشد. از سوی دیگر، باید از نفوذ دشمن و شیطان بزرگ و همه دشمنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و باورهای دینی و انقلابی جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه یکی از مسائل مهم، مسائل مربوط به صهیونیست ها و آمریکائی ها است، گفت: آنها به دنبال این هستند که ایران را از روحیه انقلابی و جهادی منصرف کنند و متاسفانه برخی در داخل آگاهانه و ناآگاهانه دنبال می کنند که تا کی می خواهیم انقلابی بمانیم؟

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در جریان اخیر که سپاه افتخار دیگری را آفرید و به موقع اخطار جدی داد به کسانی که وارد مرزهای آبی شده بودند و آنها را دستگیر کرد، دیدیم مقامات آمریکائی نوشتند که ایران هنوز انقلابی است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تشکیل این جلسه اشاره کرد: بسیاری دوستان خواسته ای داشتند مبنی بر اینکه نشست روسای دادگستری ها بیشتر باشد که توفیق نداشتیم اما قرار شد هر فصل یک نشست با معاونان دادگستری ها داشته باشیم و اگر ممکن شد با رئیس قوه هم نشست داشته باشیم که ایشان گفتند اسفندماه نشستی داریم.
منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان