تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با رویداد ۲۴ تشریح کرد:

چرا تندروها به هاشمی حمله می‎کنند؟

عضو شورای مشورتی سیدمحمدخاتمی گفت: نسل بزرگ‌شده‌ای که به تعبیر امام در اداره یک نانوایی ناتوان بودند، چون انتخابات ریاست جمهوری را از دست داد و حالا با وجود رد صلاحیت‌های گسترده باز هم نگران انتخابات اسفندماه است، فضایی را برای حمله به برخی شخصیت‌ها ایجاد کرده است.
رویداد۲۴- عضو شورای مشورتی سیدمحمدخاتمی با اشاره به حملات تندروها به هاشمی، گفت: علت این حملات این است که با تشکیل دولت نزدیک به هاشمی، کار بزرگی را در صحنه بین‌المللی خلق شد و توانستند پرونده هسته‌ای را ببندند؛ این مسئله بر ناتوانی دولت سابق و ناتوانی تفکری صحه گذاشت که امام هم در مورد آن‌ها گفته بود توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی خاتمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به حملات رسانه‌های تندرو به هاشمی در پی سخنان روز گذشته‌اش، گفت: حمله به آقای هاشمی سال‌هاست که شروع شده است. از زمانی که دولت آقای احمدی‌نژاد روی کار آمد، با گفتمان تخریبی علیه دولت‌های پیشین کار خودش را دنبال کرد.

وی افزود: در سال ۸۸ این روند تندتر شد و فضای شدیدتری را به خودش گرفت و به زعم خودشان توانستند جامعه را آماده کنند که در انتخابات سال ۹۲ ایشان را برای ریاست جمهوری رد صلاحیت کردند.

ناصری رد صلاحیت هاشمی در انتخابات ۹۲ را اتفاقی که خیلی بزرگ و پر هزینه دانست گفت: اما این کار را کردند تا پیروزی حتمی اصلاح‌طلبان یا دولت همسوی با اصلاح‌طلبان را ناکام بگذارند تا کاندیدایی پیروز شود که ادامه‌دهنده راه آقای احمدی‌نژاد است.

این عضو بنیاد باران با بیان اینکه رد صلاحیت هاشمی در سال ۹۲، بسیار معنادار بود، اظهار داشت: تلاش بر این بود که پیروزی قطعی اصلاح‌طلبان را منتفی کنند، دوم اینکه وقتی این اتفاق برای چنین فردی می‌افتد، نیروهای تندرو را جری‌تر و آزادتر می‌کند تا به راحتی بتوانند علیه آقای هاشمی موضع بگیرند.

ناصری خاطر نشان کرد: آقای هاشمی صرف نظر از اینکه انتقاداتی به دیدگاه‌ها و یا حتی عملکرد در دوران ریاست‌جمهوری یا ریاست مجلسش داشته باشد، به هر حال شخصیت برجسته‌ای در نظام است؛ اما این برخوردهای غیراخلاقی با شخصیت‌ها متأسفانه سال‌هاست که نهادینه شده است.

او ادامه داد: بعد از سال ۹۲، طیف وسیعی در کنار اصلاح‌طلبان قرار گرفت و جبهه و گفتمان اصلاح‌طلبان گسترده‌تر شد و نیرویی از نزدیکان آقای هاشمی و از اعضای جامعه روحانیت مبارز با گفتمان اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شد.

ناصری با اشاره به عملکرد دولت روحانی یادآور شد: آن‌ها توانستند با تشکیل دولت، کار بزرگی را در صحنه بین‌المللی خلق کند و پرونده هسته‌ای را ببندند؛ این مسئله بر ناتوانی دولت سابق و ناتوانی تفکری صحه گذاشت. تفکری که امام هم در مورد آن‌ها گفته بود توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند؛

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: نسل بزرگ‌شده‌ای که در اداره یک نانوایی ناتوان بودند، چون انتخابات ریاست جمهوری را از دست داد و حالا با وجود رد صلاحیت‌های گسترده باز هم نگران انتخابات اسفندماه است، فضایی را برای حمله به برخی شخصیت‌ها ایجاد کرده است.

عضو بنیاد باران با بیان اینکه از زمان کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، سازمان‌دهی گسترده‌ای برای تخریب او شکل گرفت، اظهار داشت: این روند ادامه دارد و تندتر هم شده است. حرف‌های روز گذشته ایشان چون خیلی صریح بود، مخصوصاً این صحبت که صلاحیت شما را چه کسی تأیید کرده است، باعث شد تا این حملات شدیدتر شود.

وی افزود: البته اتفاقی برای تأیید صلاحیت ایشان نخواهد افتاد با این حال این حملات تشدید خواهد شد ولی باعث افزایش محبوبیت و افزایش آرای ایشان در مجلس خبرگان می‌شود.

ناصری در مورد اظهارات برخی تندروها مبنی بر اینکه سید حسن خمینی وارد بازی هاشمی شده است، گفت: حاج حسن آقا در این سال‌های متمادی روشن کرد که تصمیم‌هایش تحت تأثیر کسی نیست بلکه با صلاحدید و مشورت مشاورانش تصمیم می‌گیرد.

این عضو شورای مشورتی خاتمی با تأکید بر توانمندی و هوش سیاسی سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: تا جایی که من خبر دارم، سید حسن تصمیم به ثبت‌نام در انتخابات خبرگان را با بررسی‌ها و مشاوره‌های متعدد و نظرسنجی‌های ضمنی، گرفته است.
نظرات شما
پیشخوان