تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

اتهامات وزیرخارجه ترکیه علیه ایران در مونیخ

مولود چاووش اوغلو در نشست امنیتی مونیخ ادعا کرد: سیاست فرقه گرایانه ایران صلح را در بسیاری از کشورها تضعیف می کند.
رویداد۲۴-مولود چاووش اوغلو در نشست امنیتی مونیخ ادعا کرد: سیاست فرقه گرایانه ایران صلح را در بسیاری از کشورها تضعیف می کند.

وی با ادعای اینکه ایران در تلاش است که سوریه و عراق را به دو دولت شیعه تبدیل کند ادعا کرد که ایران با دخالت در یمن، بحرین و عربستان ثبات را تضعیف می کند.

چاوش اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: بهترین راه حل برای مسئله فلسطین، تشکیل دو کشور است. ترکیه به حمایت از دستیابی به راه حل عادلانه‌ای برای مسئله فلسطین ادامه می دهد. هر شهرک جدیدی که اسرائیل احداث می کند، ضربه‌ای به فرصت صلح بین دو طرف است. 

وی  افزود: مذاکرات ژنو پایه اصلی برای انتقال قدرت و حل سیاسی بحران در سوریه است. باید گروه‌های تروریستی در سوریه شکست داده شوند و این هدف جز با همکاری کارآمد بین‌المللی به دست نمی آید. سوال مهمتر آن است که چگونه می توانیم گروه‌های تروریستی را در سوریه و عراق شکست دهیم؟ 

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق ارتباطی به اسلام که دین صلح است ندارند. 

چاووش‌ اوغلو همچنین ادعا کرد: از عراق در جنگ ضد داعش حمایت می کنیم. هدف اول از عملیات سپر فرات، نابود کردن داعش در سوریه است. نمی توانیم اجازه دهیم کشور کُردی در شمال سوریه یا در مرزهای ایران تشکیل شود. 

وی  اضافه کرد: خروج از لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی، اقدام نادرستی بود. خاورمیانه علاوه بر مشکل تروریسم و افراط گرایی با چالش های بزرگ داخلی روبروست.


منبع: میزان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان