تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

ناخن طلاکوب،تتوی طلا،ماسک طلا و... در آرایشگاههای زنانه

روزنامه جام جم در گزارشی به یک پدیده تجملی که اخیرا مد شده پرداخته است.
رویداد۲۴-روزنامه جام جم در گزارشی به یک پدیده تجملی که اخیرا مد شده پرداخته است.

در این گزارش امده است:برای ورود به دنیای پرزرق و برق لاکچری‌بازهای طلادوست، ما با چند آرایشگاه و سالن زیبایی تماس می‌گیریم؛ سالن اول، اختصاصا کار کاشت ناخن انجام می‌دهد و نشانی‌اش در یکی از خیابان‌های معروف قیطریه است.

منشی سالن بسختی راضی می‌شود قیمت را از آن سوی تلفن اعلام کند؛ اصرار دارد برویم و کار را از نزدیک ببینیم، ‌آن‌وقت حتما برای کاشت ناخن‌های طلاکوب، با هر قیمتی! داوطلب می‌شویم. نرخی که بعد از کلی اصرار از دهانش بیرون می‌آوریم، بین 600 تا 800 هزار تومان است.

منشی البته تاکید می‌کند که این رقم برای کاشت اول است و بعد از آن برای هربار ترمیم که بهتر است هر سه هفته یک بار انجام شود به هزینه‌ای حدود 200 هزارتومان نیاز است!

کاشت ناخن طلاکوب کیلومترها آن‌طرف‌تر از پایتخت در شهر کرج هم رواج دارد، شماره یک سالن زیبایی در گوهردشت را از طریق اینترنت پیدا می‌کنیم و این بار قیمتی که به ما داده می‌شود تفاوت محسوسی با سالنی دارد که در شمال تهران قرار داشت؛ کاشت دائمی ناخن طلاکوب در این آرایشگاه با 250 هزارتومان و ترمیم با 80 هزارتومان انجام می‌شود. خانم ناخنکار خودش گوشی را می‌گیرد و توضیح می‌دهد که هم از ورق طلا و هم از پودر طلا برای کاشت استفاده می‌کند و مواد مورد استفاده‌اش هیچ تفاوتی با مواد به کار رفته در آرایشگاه‌های معروف تهران ندارد. او دلیل این تفاوت قیمت را تفاوت در دستمزد اعلام می‌کند.

برای پیدا کردن اطلاعات درباره ماسک طلا با یک موسسه زیبایی در منطقه پونک تهران تماس می‌گیریم؛ موسسه‌ای که یکی از تبلیغات ویژه‌اش، استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای حاوی ذرات ریز طلاست! منشی موسسه در توضیح بیشتر می‌گوید که این ماسک‌ها تائیدیه اداره غذا و داروی آمریکا! را دارد و مخصوص استفاده برای صورت و گردن است. ماسکی که در پکیج نوروزی به قیمت 300 هزار تومان ارائه می‌شود و به ادعای کارشناس زیبایی همین موسسه، باعث نرمی، استحکام و رطوبت رسانی به پوست می‌شود !

قیمت ورق‌های تتوی موقت طلا هم در بازار متفاوت است، از ورق‌های 12 هزار تومانی گرفته تا ورق‌های 100 هزارتومانی! تتوهایی با اشکال مختلف و ماندگاری چهار تا 12 روز و به ادعای فروشنده‌ها، ضدآب! یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که برای ورود به دنیای لوکس جماعتی که دنبال خدمات آرایشی طلایی هستند، باید درهر بار استفاده مبلغی حدود یک میلیون تومان هزینه کرد! هزینه‌ای که در دفعات بعدی هم تکرار می‌شود.

نظرات شما
پیشخوان