تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

تایید صلاحیت 9 و رد 16 نامزد در تهران

رویداد24- رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اعلام نتیجه بررسی شکایت 26 داوطلب رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت بر انتخابات استان تهران گفت: از این تعداد صلاحیت 9 داوطلب احراز و 16 نفر دیگر از سوی شورای نگهبان رد شده اند.

علی اصغر ناصربخت افزود: یک داوطلب نیز از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داده است.

وی تصریح کرد: این نتایج به طور غیر رسمی اعلام شده و هنوز در سامانه جامع وزارت کشور به ثبت نرسیده است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران با بیان اینکه چهره شاخص اصلاح طلبی در بین این 26 نفر وجود ندارد گفت: دو چهره مشهور سیاسی از جناح اصولگرا در بین 9 داوطلب تأیید صلاحیت شده دیده می شود.

ناصربخت آمار نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان تهران را یکهزار و 167 نفر ذکر کرد و گفت: صلاحیت یک هزار و 229 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز احراز نشد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: در مجموع 92 داوطلب نیز از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان تهران انصراف داده اند.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام مرحله بررسی شکایت داوطلبان از سوی شورای نگهبان فردا (چهارشنبه) آگهی اسامی داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی فرمانداری تهران منتشر می شود.

استان تهران در مجموع 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.

این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: وزارت کشور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان