معاون روابط کار از کاهش شکایات کارگری خبر داد
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار شکایات کارگری در سه سال گذشته اظهارکرد: تعداد کل دادخواستهای واصله در سال ۱۳۹۶، ۲۹۱ هزار و ۵۱۹ مورد بوده که در سال ۱۳۹۷ به ۳۰۲ هزار و ۱۷ مورد افزایش یافته و در سال ۱۳۹۸ نیز نرخ ثابتی داشته و معادل ۳۰۲ هزار و ۸۶۰ مورد بوده است. به عبارتی شکایات واصله از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ فقط ۳.۴ درصد رشد داشته است.
رویداد۲۴ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، با بیان اینکه شکایات کارگری کاهش داشته است افزود: در سال ۹۸، شکایات کارگری صرفا ۰.۲۷ درصد رشد داشته است.
شاکرمی با اشاره به تعداد دادخواستهای واصله با موضوع حقوق معوقه تصریح کرد: شکایات کارگری بر پایه حقوق معوقه در سال ۱۳۹۶، ۱۰۸ هزارو ۸۹۷ مورد بوده که در سال ۱۳۹۷ با رشد ۲۴ درصدی به ۱۴۵ هزار و ۳۱ مورد رسیده بود، اما در سال ۱۳۹۸ با کاهش ۲۲ درصدی به ۱۱۸ هزارو ۶۷۲ مورد کاهش یافته است.
شاکرمی با اشاره به تعداد دادخواستهای واصله با موضوع حقوق معوقه تصریح کرد: شکایات کارگری بر پایه حقوق معوقه در سال ۱۳۹۶، ۱۰۸ هزارو ۸۹۷ مورد بوده که در سال ۱۳۹۷ با رشد ۲۴ درصدی به ۱۴۵ هزار و ۳۱ مورد رسیده بود، اما در سال ۱۳۹۸ با کاهش ۲۲ درصدی به ۱۱۸ هزارو ۶۷۲ مورد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر نسبت دادخواستهای واصله با موضوع حقوق معوقه در سال ۱۳۹۶ به تعداد بیمهشدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی در همان سال که برابر با ۹ میلیونو ۶۰۸ هزارو ۲۰ نفر بوده، ۱.۱۳ درصد است.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی افزود: این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۱.۵ درصد افزایش یافت و در سال ۱۳۹۸ با توجه به افزایش تعداد بیمهشدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی به ۹ میلیونو ۹۲۶ هزارو ۲۶۷ نفر و تعداد دادخواستهای واصله با موضوع حقوق معوقه، ۱.۱۹ درصد کاهش یافت.
خبر های مرتبط