انتقاد تند محسن هاشمی از تقدیس جنگطلبان
محسن هاشمی رفسنجانی از «تحریف جنگ» و «ننگ آمیز نمایاندن صلح» انتقاد کرد.
رویداد۲۴ محسن هاشمی رفسنجانی در رشته توئیتی از «تحریف جنگ» و «ننگ آمیز نمایاندن صلح» انتقاد کرد.
وی در این باره نوشت:
۱) یکی از تحریفاتی که در تاریخ معاصر ما صورت گرفته، مقدس کردن جنگ و ننگ آمیز نمایاندن صلح به اسم اسلام است، تخریب صلح جویان و تقدیس جنگ طلبان، ظلم به امام، انقلاب وتحریف تاریخ است، موضوعی که در سخنان اخیر رهبری به آن تذکر داده شد و ایشان پذیرش قطعنامه وصلح را مدبرانه توصیف کردند
۲) در اسلام، جنگ زشتترین پدیده هاست که حتی الامکان باید ازآن اجتناب کرد. خشونت وریختن خون انسانها، حتی اگر درجبهه دشمن باشد، مطلوب نیست و سیره پیامبر وامیرمومنان نشان میدهدکه بیشترین تلاش رادر اجتناب از جنگ وخونریزی بکار برده وحتی پیروزی که باریختن خون دشمن بدست میآمد، برایشان تلخ بود
۳) علی (ع) پس از پیروزی در جنگ جمل بجای شادمانی گریست و پس از پیروزی در جنگ نهروان، بجای تبریک، حسرت و اندوه خود را بر زبان آورد.
صلح، زیباترین و مقدسترین پدیده انسانی است و قران نیز از صلح با عنوان خیر، بصورت مطلق نام میبرد.
۴) در این نگاه، دفاع را نیز نباید جنگ ارادی دانست، دفاع تلاشی است برای دستیابی به صلح پایدار است که حقوق همه ذینفعان و صاحبان حق در آن تامین شود و طبیعی است، برای این صلح باید متجاوز به جایگاه اولیه خویش بازگردد.
۵) براساس این منطق انسانی و اسلامی، دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی، خواستی صلح جویانه و نه رفتاری جنگ طلبانه بود که به نتیجه و موفقیت نیز رسید و صلحی پایدار را که هم اکنون نیز پس از ۳۰ سال از آن بهرهمند هستیم را به ارمغان آورد.
وی در این باره نوشت:
۱) یکی از تحریفاتی که در تاریخ معاصر ما صورت گرفته، مقدس کردن جنگ و ننگ آمیز نمایاندن صلح به اسم اسلام است، تخریب صلح جویان و تقدیس جنگ طلبان، ظلم به امام، انقلاب وتحریف تاریخ است، موضوعی که در سخنان اخیر رهبری به آن تذکر داده شد و ایشان پذیرش قطعنامه وصلح را مدبرانه توصیف کردند
۲) در اسلام، جنگ زشتترین پدیده هاست که حتی الامکان باید ازآن اجتناب کرد. خشونت وریختن خون انسانها، حتی اگر درجبهه دشمن باشد، مطلوب نیست و سیره پیامبر وامیرمومنان نشان میدهدکه بیشترین تلاش رادر اجتناب از جنگ وخونریزی بکار برده وحتی پیروزی که باریختن خون دشمن بدست میآمد، برایشان تلخ بود
۳) علی (ع) پس از پیروزی در جنگ جمل بجای شادمانی گریست و پس از پیروزی در جنگ نهروان، بجای تبریک، حسرت و اندوه خود را بر زبان آورد.
صلح، زیباترین و مقدسترین پدیده انسانی است و قران نیز از صلح با عنوان خیر، بصورت مطلق نام میبرد.
۴) در این نگاه، دفاع را نیز نباید جنگ ارادی دانست، دفاع تلاشی است برای دستیابی به صلح پایدار است که حقوق همه ذینفعان و صاحبان حق در آن تامین شود و طبیعی است، برای این صلح باید متجاوز به جایگاه اولیه خویش بازگردد.
۵) براساس این منطق انسانی و اسلامی، دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی، خواستی صلح جویانه و نه رفتاری جنگ طلبانه بود که به نتیجه و موفقیت نیز رسید و صلحی پایدار را که هم اکنون نیز پس از ۳۰ سال از آن بهرهمند هستیم را به ارمغان آورد.
خبر های مرتبط