درس مهم بایدنِ ۲۰۲۰ از هیلاریِ ۲۰۱۶
اگر از سال ۲۰۱۶ چیزی یاد گرفته باشیم این است که نمیتوانیم دونالد ترامپ یا توانایی او در بازگشت به رقابت در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی را دست کم بگیریم. "
رویداد۲۴تایم نوشت: اینکه احساس کنید بین واقعیت و لفاظیهای سیاسی تیم فرماندهی جو بایدن در آخر هفته گذشته ارتباطی اشکالی ندارد. این، اما اتفاقی نیست. هرچند همانطور که نظرسنجیهای سراسری نشان میدهد بایدن وضعیت بهتری نسبت به دونالد ترامپ دارد و روز به روز فاصله خود را بیشتر میکند، اما هنوز هم برای ترامپ راههای مناسبی برای رسیدن به دوره دوم ریاست جمهوری وجود دارد.
مطمئنا بایدن پول بیشتری نسبت به ترامپ جمع کرده و همین هم باعث شده تبلیغات بیشتری داشته باشد، اما ترامپ ثابت کرده است که در موقعیتهای سخت، موفق عمل میکند و از بحرانها عبور میکند. دموکراتها در مورد آراء زودهنگام نسبت به جمهوری خواهان یک برتری آشکار دارند، اما جمهوری خواهان همیشه در روز انتخابات مهارت بیشتری برای کسب رای نشان داده اند.
بیشتر بخوانید: بایدن نامزد محبوب اکثریت یهودیان آمریکا
جنیفر اومالی دیلون، مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، در یادداشتی در ۱۷ اکتبر نوشت: "اگر از سال ۲۰۱۶ چیزی یاد گرفته باشیم این است که نمیتوانیم دونالد ترامپ یا توانایی او در بازگشت به رقابت در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی را دست کم بگیریم. "
کمپین انتخاباتی بایدن اجازه نمیدهد کسی وسوسه شود نتایج خوب نظرسنجیها را نشانه یک پیروزی آسان در انتخابات بداند، بلکه برای تلاش شبانه روزی تا انتها طرح ریزی میکند. برای کارکنان مبارزات انتخاباتی بایدن، خوش خیالی و پیروز دانستن خود به نوعی اشتباه داخلی تعریف شده است. به نظر میرسد که آنها بخشی از یک تیم برنده هستند، اما به آنها گفته میشود که تصور کنند ۱۰ امتیاز عقب هستند. تیم سازی از طریق اپلیکیشن زوم و اسلک اتفاق میافتد، این یعنی کار زیاد با چهار ساعت خواب شبانه و به صورت انفرادی که قطعا به اندازه روال عادی کمپینها که معمولا کارها به صورت جمعی انجام میشود و برای زمانهای استراحت با پیتزای سرد بی کیف روی میزهای تاشو از خود پذیرایی میکنند، سرگرم کننده و لذت بخش نیست.
نظرسنجیهای خصوصی انجام شده برای گروه Unite the Country super PAC طرفدار بایدن نشان میدهد که بایدن در ایالتهایی که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند، مانند میشیگان و پنسیلوانیا به ترتیب ۶ و ۵ درصد، جلوتراست. مقایسه یک به یک اکثر نظرسنجیها غیرممکن است، اما دموکراتهای نگران سریع متوجه شدند که سال ۲۰۱۶ و اتفاقات آن هنوز حزب آنها را آزار میدهد. یک مشاور دموکرات نزدیک به تیم بایدن که "PTSD" (اختلال استرسی پس از آسیب روانی) ناشی از شکست در ۲۰۱۶ را مقصر این احتیاط میداند، میگوید: "ما باید احساس خوبی داشته باشیم. اگر شما از طرفداران بایدن هستید، دلیلی ندارد که احساس بدی داشته باشید. "
رویکرد مبارزات انتخاباتی برای جذب رای دهندگان در هفتههای آخر نیز تیم بایدن را دچار احساس ناامنی کرده است. تیم بایدن تقریباً ۲۵۰ میلیون دلار بیش از ترامپ در شش ایالت سخت فلوریدا، پنسیلوانیا، میشیگان، کارولینای شمالی، ویسکانسین و آریزونا صرف هزینههای تبلیغات تلویزیونی کرده و فقط در کارولینای شمالی ترامپ کمی بیشتر هزینه کرده است. در هفتههای آخر، بایدن تقریباً در مکانهایی مانند اوهایو و آیووا تبیلغات تلویزیونی و رادیویی اختصاصی خود را دارد. ترامپ نیز برای برخی از تبلیغات تلویزیونی در مینه سوتا، نیوهمپشایر و نوادا هزینه کرده است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسطشرکت دیجیتال دموکرات Bully Pulpit Interactive، هزینههای هفتگی تبلیفات بایدن در فیس بوک، دو برابر بیشتر از ترامپ است در حالی که ترامپ از روز کارگر، در این مورد بهتر از بایدن عمل کرده است.
اما در میدان، تیم ترامپ یک مزیت آشکار دارد. کمپین انتخاباتی وی ادعا میکند که آنها برای تبلیغات حضوری و چهره به چهره هر هفته به بیش از یک میلیون خانواده سر میزنند، در حالی که تیم بایدن با این استدلال که بایدن نامزدی است که ویروس کرونا را جدی میگیرد و نمیخواهد کارکنان، داوطلبان یا طرفداران آنها را به خطر بیندازد این تاکتیک را کنار گذاشته بود. کمپین خانه به خانه تیم بایدن اخیراً شروع به سازماندهی محدود کرده است.
همانطور که NBC News در تحلیل عالی خود اشاره کرد بیشتر نظرسنجیها هنوز بایدن را در شرایط پیروزی راحت در برابر ترامپ نشان میدهند. در نظرسنجیهای ملی، او به طور مداوم از نظر محبوبیت، فاصله با رقیب، و تهدید نشدن از جانب حزب ثالث، نسبت به کلینتون در وضعیت بهتری قرار دارد، اما نظرسنجیهای ملی عمدتاً به نحوه انتخاب روسای جمهور ربطی ندارند. رقابتهای ایالت به ایالت نتیجه نهایی را تعیین میکند، و در ایالتهایی مانند فلوریدا و پنسیلوانیا دو کاندیدا رقابت تنگاتنگی دارند. نظرسنجیها نشان میدهد که بایدن در ویسکانسین و میشیگان نسبت به کلینتون در سال ۲۰۱۶ واقعا در موقعیت بهتری است. در مسیر رسیدن به ۲۷۰ رأی الکترال، گزینههای زیادی برای بایدن دارد، اما برای ترامپ این گزینهها کمتر است.
اما عقلانیت به تنهایی نشان دهنده آن چیزی که تیم بایدن شعار خود قرار داده یعنی جان سخت بودن، نیست. مبارزات انتخاباتی برای کاخ سفید ذاتاً امور عاطفی است و تیم جو علی رغم شواهد زیادی که موفقیت آنها را نشان میدهد و باید به آنها آرامش خاطر بدهد، احساس میکنند در محاصره هستند. نظرسنجیها نشان میدهد بایدن از جایی که باید باشد نیز جلوتر است، اما رئیس تیم آنها میگوید هنوز پیروزی را تصور نکنید.
بایدن هرگز در جمع آوری کمکهای مالی انتخاباتی با استعداد نبوده است، این در حالی است که کمپین انتخاباتی ترامپ دستگاه جمع آوری کمک مالی خود را "ستاره مرگ" نامیده است. البته ممکن است یک نقص مهلک در این قیاس وجود داشته باشد: ظاهراً هیچ یک از اعضای تیم ترامپ هرگز فیلمهای "جنگ ستارگان" را تا آخر تماشا نکرده است، جایی که "ستارگان مرگ" در نهایت توسط گروه مقاومت بمباران اتمی میشوند.
مطمئنا بایدن پول بیشتری نسبت به ترامپ جمع کرده و همین هم باعث شده تبلیغات بیشتری داشته باشد، اما ترامپ ثابت کرده است که در موقعیتهای سخت، موفق عمل میکند و از بحرانها عبور میکند. دموکراتها در مورد آراء زودهنگام نسبت به جمهوری خواهان یک برتری آشکار دارند، اما جمهوری خواهان همیشه در روز انتخابات مهارت بیشتری برای کسب رای نشان داده اند.
بیشتر بخوانید: بایدن نامزد محبوب اکثریت یهودیان آمریکا
جنیفر اومالی دیلون، مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، در یادداشتی در ۱۷ اکتبر نوشت: "اگر از سال ۲۰۱۶ چیزی یاد گرفته باشیم این است که نمیتوانیم دونالد ترامپ یا توانایی او در بازگشت به رقابت در آخرین روزهای مبارزات انتخاباتی را دست کم بگیریم. "
کمپین انتخاباتی بایدن اجازه نمیدهد کسی وسوسه شود نتایج خوب نظرسنجیها را نشانه یک پیروزی آسان در انتخابات بداند، بلکه برای تلاش شبانه روزی تا انتها طرح ریزی میکند. برای کارکنان مبارزات انتخاباتی بایدن، خوش خیالی و پیروز دانستن خود به نوعی اشتباه داخلی تعریف شده است. به نظر میرسد که آنها بخشی از یک تیم برنده هستند، اما به آنها گفته میشود که تصور کنند ۱۰ امتیاز عقب هستند. تیم سازی از طریق اپلیکیشن زوم و اسلک اتفاق میافتد، این یعنی کار زیاد با چهار ساعت خواب شبانه و به صورت انفرادی که قطعا به اندازه روال عادی کمپینها که معمولا کارها به صورت جمعی انجام میشود و برای زمانهای استراحت با پیتزای سرد بی کیف روی میزهای تاشو از خود پذیرایی میکنند، سرگرم کننده و لذت بخش نیست.
نظرسنجیهای خصوصی انجام شده برای گروه Unite the Country super PAC طرفدار بایدن نشان میدهد که بایدن در ایالتهایی که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند، مانند میشیگان و پنسیلوانیا به ترتیب ۶ و ۵ درصد، جلوتراست. مقایسه یک به یک اکثر نظرسنجیها غیرممکن است، اما دموکراتهای نگران سریع متوجه شدند که سال ۲۰۱۶ و اتفاقات آن هنوز حزب آنها را آزار میدهد. یک مشاور دموکرات نزدیک به تیم بایدن که "PTSD" (اختلال استرسی پس از آسیب روانی) ناشی از شکست در ۲۰۱۶ را مقصر این احتیاط میداند، میگوید: "ما باید احساس خوبی داشته باشیم. اگر شما از طرفداران بایدن هستید، دلیلی ندارد که احساس بدی داشته باشید. "
رویکرد مبارزات انتخاباتی برای جذب رای دهندگان در هفتههای آخر نیز تیم بایدن را دچار احساس ناامنی کرده است. تیم بایدن تقریباً ۲۵۰ میلیون دلار بیش از ترامپ در شش ایالت سخت فلوریدا، پنسیلوانیا، میشیگان، کارولینای شمالی، ویسکانسین و آریزونا صرف هزینههای تبلیغات تلویزیونی کرده و فقط در کارولینای شمالی ترامپ کمی بیشتر هزینه کرده است. در هفتههای آخر، بایدن تقریباً در مکانهایی مانند اوهایو و آیووا تبیلغات تلویزیونی و رادیویی اختصاصی خود را دارد. ترامپ نیز برای برخی از تبلیغات تلویزیونی در مینه سوتا، نیوهمپشایر و نوادا هزینه کرده است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسطشرکت دیجیتال دموکرات Bully Pulpit Interactive، هزینههای هفتگی تبلیفات بایدن در فیس بوک، دو برابر بیشتر از ترامپ است در حالی که ترامپ از روز کارگر، در این مورد بهتر از بایدن عمل کرده است.
اما در میدان، تیم ترامپ یک مزیت آشکار دارد. کمپین انتخاباتی وی ادعا میکند که آنها برای تبلیغات حضوری و چهره به چهره هر هفته به بیش از یک میلیون خانواده سر میزنند، در حالی که تیم بایدن با این استدلال که بایدن نامزدی است که ویروس کرونا را جدی میگیرد و نمیخواهد کارکنان، داوطلبان یا طرفداران آنها را به خطر بیندازد این تاکتیک را کنار گذاشته بود. کمپین خانه به خانه تیم بایدن اخیراً شروع به سازماندهی محدود کرده است.
همانطور که NBC News در تحلیل عالی خود اشاره کرد بیشتر نظرسنجیها هنوز بایدن را در شرایط پیروزی راحت در برابر ترامپ نشان میدهند. در نظرسنجیهای ملی، او به طور مداوم از نظر محبوبیت، فاصله با رقیب، و تهدید نشدن از جانب حزب ثالث، نسبت به کلینتون در وضعیت بهتری قرار دارد، اما نظرسنجیهای ملی عمدتاً به نحوه انتخاب روسای جمهور ربطی ندارند. رقابتهای ایالت به ایالت نتیجه نهایی را تعیین میکند، و در ایالتهایی مانند فلوریدا و پنسیلوانیا دو کاندیدا رقابت تنگاتنگی دارند. نظرسنجیها نشان میدهد که بایدن در ویسکانسین و میشیگان نسبت به کلینتون در سال ۲۰۱۶ واقعا در موقعیت بهتری است. در مسیر رسیدن به ۲۷۰ رأی الکترال، گزینههای زیادی برای بایدن دارد، اما برای ترامپ این گزینهها کمتر است.
اما عقلانیت به تنهایی نشان دهنده آن چیزی که تیم بایدن شعار خود قرار داده یعنی جان سخت بودن، نیست. مبارزات انتخاباتی برای کاخ سفید ذاتاً امور عاطفی است و تیم جو علی رغم شواهد زیادی که موفقیت آنها را نشان میدهد و باید به آنها آرامش خاطر بدهد، احساس میکنند در محاصره هستند. نظرسنجیها نشان میدهد بایدن از جایی که باید باشد نیز جلوتر است، اما رئیس تیم آنها میگوید هنوز پیروزی را تصور نکنید.
بایدن هرگز در جمع آوری کمکهای مالی انتخاباتی با استعداد نبوده است، این در حالی است که کمپین انتخاباتی ترامپ دستگاه جمع آوری کمک مالی خود را "ستاره مرگ" نامیده است. البته ممکن است یک نقص مهلک در این قیاس وجود داشته باشد: ظاهراً هیچ یک از اعضای تیم ترامپ هرگز فیلمهای "جنگ ستارگان" را تا آخر تماشا نکرده است، جایی که "ستارگان مرگ" در نهایت توسط گروه مقاومت بمباران اتمی میشوند.
منبع: انتخاب