تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

تصاویر تاریخی از اشغال اوکراین توسط نازی‌ها

در بین سال های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ اوکراین به تصرف نازی ها درآمد. هربرت لیست عکاس فرانسوی در میان درگیری های هیتلر با روسیه کمونیستی از میادین جنگ تصاویر تاریخی را ثبت کرده است.

تصاویر تاریخی از اشغال اوکراین توسط نازی‌ها

رویداد۲۴ در زمان جنگ جهانی دوم که بین سال های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ رخ داد کشور اوکراین بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود. در آن زمان آلمان با تمام نیروهاش به روسیه حمله کرد تا آن را اشغال کند.

در این نبرد آلمان توانست روسیه را اشغال کند. با اشغال ایالت اوکراین نبرد به سمت استالینگراد رفت. در آنجا شهروندان روس بزرگترین مقاومت را در برابر نازی ها نشان دادند. آلمان نازی به علت سرمای شدید از روسیه کمونیستی شکست خورد.

اشغال اوکراین توسط نازی‌ها در بین سال های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳ به زندگی میلیون‌ها غیرنظامی در جریان هولوکاست و دیگر کشتارهای دسته‌جمعی نازی‌ها پایان داد. تخمین زده می‌شود که ۹۰۰ هزار تا ۱٫۶ میلیون یهودی و سه تا چهار میلیون اوکراینی غیر یهودی در بجریان هولوکاست در اوکراین کشته شده باشند.

منابع دیگر تخمین می‌زنند که ۵٫۲ میلیون غیرنظامی اوکراینی (از همه گروه‌های قومی) به دلیل جنایات علیه بشریت، بیماری‌های مربوط به جنگ و قحطی از میان رفته باشند؛ عددی بالغ بر ۱۲ درصد از جمعیت آن هنگام اوکراین.

هربرت لیست عکاس فرانسوی است که برای مجلات Vogue, Harper’s Bazaar و Life کار کرده است . او مرتباً بین یونان، ایتالیا و پاریس رفت و آمد داشت تا اینکه جنگ جهانی دوم شروع شد.

پس از حمله ارتش آلمان به یونان، لیست مجبور شد به آلمان بازگردد و سفرهای کاری زیادی در جبهه شرقی انجام دهد و از زندگی روزمره سرزمین های اشغالی عکاسی کند.

تصاویر این مجموعه در جایی که رایشس کومیساریات اوکراین نامیده می شد گرفته شده است. این منطقه چندین بخش از اوکراین کنونی را مستثنی می‌کرد و برخی از مناطق خارج از مرزهای مدرن آن را شامل می‌شد. در تصاویر روز عکس هایی تاریخی از اشغال اوکراین توسط نازی‌ها را ببینید.

 

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
2
چرا نامی از کسی که گزارش را تهیه کرده نیست.در بخشی از گزارشتان به جنایات نازی ها با این مضمون{سه تا چهار میلیون اوکراینی غیر یهودی در بجریان هولوکاست در اوکراین کشته شده باشند.} در اکراین در هنگام جنگ اشاره کردید.که صحت و سقم این اعداد مبهم است. اما به فرض درست بودن از اقای نجفی بخواهید آماری از جنایات جنگی رفیق استالین در دوره حکومتش تهیه بفرماید که عمده جنایاش هم در همین اکراین اتفاق افتاده.
متوجه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
0
زمانی روژه گارودی فرانسوی با تحقیقات میدانی ثابت کرد که قربانیان هولوکاست نمیتونه به حتی یک میلیون هم برسه! او را هم جریمه کردند و هم به زندان انداختند! و قانونی هم تصویب کردند که تحقیق در مورد هولوکاست جرمه! این یعنی: آمار شش میلیونی کشک و بهانه است برای غصب کشور فلسطین! ولی علتی برای جعل آمار سایر رویدادها وجود نداره. میشه فرض کرد درسته چون غرض و مرضی در کار نیست!
نظرات شما
پیشخوان