تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
حسین امیر عبداللهیان:

مقدار معدودی پهپاد در اختیار روسیه گذاشتیم اما موشک ندادیم/ منتظر پیام آمریکا درباره مذاکرات هستیم

برخی از کشور‌های غربی گفتند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. بخش موشک آن کاملا غلط است و بخش پهپاد آن درست است. ما مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم.

مقدار معدودی پهپاد در اختیار روسیه گذاشتیم

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بایدن اعلام کرد که قرار است ایران را آزاد کند پاسخ شما به این اظهارات چیست، گفت: آقای بایدن روز گذشته پاسخ صحبت‌های خود را از رئیس‌جمهور دریافت کرد و بلافاصله بعد از صحبت‌های نسنجیده او، این موضوع را اصلاح کردند و اعلام کردند که آمریکا چنین موضعی ندارد البته بر ما پوشیده نیست که نیت کاخ سفید همواره در ۴۳ سال گذشته این بوده که برای تغییر نظام جمهوری اسلامی تلاش کند.

آمریکا اهداف پنهانی را برای پیگیری منافع خودشان دنبال می‌کنند

وی افزود: بار‌ها در مذاکرات هسته‌ای هم این موضوع با صراحت به طرف آمریکایی گفته شده که رفتار شما صادقانه و صریح و برای حل مشکل نیست بلکه همواره اهداف پنهانی را برای پیگیری منافع خودشان دنبال می‌کنند و به فکر ملت‌ها در منطقه نیستند.

وزیر خارجه در ادامه گفت: برای ما کاملا روشن است که در دو دهه گذشته، آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان و بقیه کشور‌ها چه اقدامی انجام دادند. آن‌ها این نیت را داشتند از مدت‌ها پیش گفته بودند پلن بی را دنبال می‌کنند. آنچه ملت عزیز ما در چهل و چند روز گذشته شاهد بودند همه پلن بی بود که آمریکایی‌ها می‌خواستند دنبال کنند که بحمدالله با حضور ملت و هدایت رهبری شکست خوردند.

امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال ارزیابی شما در این نشست بین همکاری ایران و روسیه چه خواهد بود گفت: هدف اصلی از برگزاری نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد که با حضور ۱۸ مقام معاونان وزیر عضو منشور در تهران برگزار می‌شود، این است که در خصوص یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های غیرعادلانه برخی کنشگران غربی به جامعه جهانی ارائه کند و مناسبات ما با روسیه بر مبنای همسایگی و روابط متقابل است.

مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم

وی تصریح کرد: من مایلم تاکید کنم، مناسبات ما با روسیه بر مبنای همسایگی و منافع متقابل است. این هیاهویی که برخی از کشور‌های غربی به راه انداخته‌اند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است. بخش موشک آن کاملا غلط است و بخش پهپاد آن درست است. ما مقدار معدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم.

با اوکراین قرار گذاشتیم مستندات استفاده روسیه از پهپاد ایرانی را ارائه دهد

امیرعبدالهیان گفت: ما ماه‌ها قبل از آغاز جنگ اوکراین، پهپاد‌هایی به روسیه دادیم. ما با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم، هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در این جنگ استفاده کرده در اختیار ما قرار دهد. چنین قراری را دو هفته پیش در یک کشور اروپایی داشتیم و هیأت سیاسی و دفاعی ما به آن کشور اروپایی رفت. اما متاسفانه در دقیقه ۹۰ طرف اوکراینی حضور نیافت.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: علت آن این بود که آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی به طور ویژه آلمان از اوکراین خواسته بودند که در حالی که ما می‌خواهیم علیه ایران تحریم را به واسطه پهپاد اعمال کنیم، شما می‌خواهید با ایرانی‌ها در یک کشور اروپایی قهوه بنوشید. اما بعد از آن در گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته با همکارم وزیر خارجه اوکراین داشتیم توافق کردیم اگر مستندی وجود دارد در اختیار ما قرار دهند و قرار است چنانچه طرف اوکراینی بر عهدش پایبند بماند، طی روز‌های آینده بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم و مستندات آن‌ها مورد توجه ماست.

موضع ما در خصوص جنگ اوکراین توقف جنگ است

وی ادامه داد: البته اگر برای ما ثابت شود روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده، ما نسبت به این مسئله بی تفاوت نخواهیم بود. موضع ما در خصوص جنگ اوکراین توقف جنگ، بازگشت طرفین به مذاکره و بازگشت آوارگان به منازلشان است و در این مسیر جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی را از ابتدای جنگ اوکراین داشته و این تلاش‌ها هم در سطح رئیس جمهور و هم وزیر خارجه بوده و همچنان به این تلاش‌ها تا توققف جنگ در اوکراین ادامه خواهیم داد.


بیشتر بخوانید: بیانیه گروه هفت ایران: نگران گسترش بی وقفه برنامه هسته ای ایران هستیم


منتظر دریافت پاسخ آمریکا هستیم

امیرعبداللهیان همچنین در خصوص گفتگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: آقای بورل در گفت‌وگویی که چهار روز پیش با من داشت گفتند که پیام شما را در خصوص مسائل مذاکره برای رفع تحریم‌ها به طرف آمریکایی منتقل کردیم و طرف آمریکایی گفته پیام را به دقت بررسی می‌کنیم و پاسخ ایران را طی روز‌های آینده ارائه می‌دهیم. ما منتظر دریافت پاسخ هستیم.

خبر در حال تکمیل...

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
رسما تایید کرد که در وغ گو است همین اقا نبود که تا مدتی قبل هر گونه فروش تسلیحات وپهباد را به روسیه رد می کرد نکند ثابت شده راه انکاری برای شما نمونده ! اخر دروغ ودغلید شما !
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
اینهمه مدت پس چرا تکذیب میکردین از اول لال بودین همینو بگین ....ی مشت انقلابی دروغ گو که فقط زبان زور حالیشون میشه...هواپیمای اکراین هم با تعداد معدود موشک زدین بعد ۳روز قبول کردین
پینوکیو
|
Canada
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
این که همش می گفت ما هیچ پهبادی به روسیه ندادیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
شد هواپیمای اوکراینی . چقدر راحت دروغ میگین خدایی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
یک روده راست در شکم ندارین!! فکر کردین به غربیها مثل مردم ایران می تونین دروغ بگین و با بگیر و ببند و تهدید دروغتون رو جا بندازین؟من که متوجه شدم بصورت ضمنی موشک رو هم پذیرفتی که فرستادی و بعدا اقرار خواهی کرد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
چرا روسیه ماه ها قبل از جنگ اوکراین که قرار بود یک عملیات ویژه محدود باشد، صدها پهپاد انتحاری از ایران خریده است!؟
تا بیشتر آبروی تان را نبرده، برکنارش کنید. مایه خنده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
آخ که چقدر دروغگویید اولش که زیر بار نمیرفتید میگفتید فتوشاپه اخ از ریاکاریهاتو
خدارسواتون کنه
ایران وطنم
|
Finland
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
3
1
نیازی به تکذیب نبود! از همان اول این را بیان میکردید! دقیقا مانند رسانه دولتی! واقعیت ها را وارونه جلوه میدهید! چه اشکالی دارد! مگر نه اینکه ترکیه به اکراین و آذربایجان پهباد میفروشد؟ مگر نه اینکه اسرایٔیل به آذربایجان و امارات میفروشد! چرا ایران نباید بفروشد؟ چرا با ترس و لرز بگویید؟
اینجانب موافق جنگ و کشتار و سلاح نیستم! ولی نمیتوان از اتفاقات اطراف کشور بسادگی گذشت! پس شترسواری دولا دولا رفتن نمیخواهد!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
مثل ماجرای هواپیمای اوکراینی تا چند روز میگفتند به خاطر نقص فنی سقوط کرده،ولی بالاخره مجبور به بیان حقیقت شدند،حالا هم بعد از مدتها انکار کردن،قبول کردند به روسیه پهپاد داده اند...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
3
قبلا که تکذیب کامل می کردی.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
از ترس اجماع بین المللی یه ذره شو اعتراف کردن تا یه هفته دیگه موشکها و نیروی نظامی جدید الارسال رو هم معترف میشن ....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
4
پهباد قبابل شمارش است بايد بگه تعداد و تاحالا انكارميكردند. حالا كه مدرك پيدا شده دارند تقيه مي كنند وخدعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
4
0
۲۲:۵۰۱۳ آبان ۱۴۰۱
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
گروه 7 اتهامات اتهامات علیه ایران را تکرار کرد
ادعای گروه هفت: ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای تصمیم نگرفته است/ و این در حالی است که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار در سال 1397 و در سایه سکوت بی شرمانه کشورهای اروپایی خیانتکار و هم سازمان های بین المللی خیانتکار از توافق هسته ای خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است ولی متاسفانه سران بی ادب کشورهای غربی خیانتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و توجهی نمی کنند.
آمریکا جنایتکار بداند عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در برجام و مذاکرات وین وغیره را ندارد.
آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.

آمریکا جنایتکار به دلیل حمایت نظامی از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی باید مجازات شود.
آمریکا جنایتکار به دلیل حمایت نظامی از عربستان سعودی، امارات و اوکراین باید مجازات شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
4
0
ادعا‌های تکراری عربستان درباره دخالت ایران در امور داخلی سوریه/ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
نظرات شما