تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۵۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چرا مذهبیون تندرو با آشپزخانه اوپن مشکل دارند؟/ ترس همزمان از مدرنیته و خروج زنان از آشپزخانه!

امام جمعه آران و بیدگل اصفهان به طرح آشپزخانه‌های اپن انتقاد کرده و گفته دلیل این انتقاد این است که زن نباید در معرض دید مهمان باشد. رویداد ۲۴ در این گزارش ریشه‌های انتقاد به طراحی مدرن آشپزخانه و چرایی انتخاب چنین معماری را مورد بررسی قرار داده است.

آشپزخانه های اوپن

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: ابوالفضل سلیمانی رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه آران بیدگل  در آخرین سخنرانی خود گفته «آشپزخانه اوپن مدل مناسبی برای منزل مسکونی نیست، زن نباید در معرض دید مهمان باشد. زن باید هنگامی که در خانه مهمانی وجود دارد، بتواند بدون آنکه در معرض دید مهمان باشد کار‌های خود را انجام دهد و از نگاه دیگران مصون و محفوظ بماند.»

این اولین بار نیست که مذهبیون تندرو به معماری مدرن آپارتمانی و ساخت آشپزخانه‌های به اصطلاح اپن اعتراض می‌کنند. سال ۹۸ عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان هم انتقاد مشابهی کرده بود و گفته بود «به دلیل اینکه اکثر آشپز‌ها در منازل نوامیس ما هستند، باید آن محیط از دید نامحرم حفظ شود.» او آشپزخانه اوپن را «الگوبرداری از فرهنگ غربی» خوانده و گفته بود «اینکه اگر آشپرخانه اوپن باشند قیمت خانه‌ها افزایش پیدا می‌کند، فرهنگ غلطی است.»

موضوع انتقاد روحانیون به آشپزخانه‌های اپن را باید از دو منظر مورد تحلیل قرار داد؛ نخست نفس انتقاد به چنین پدیده‌هایی و دوم بی‌توجهی به چرایی انتخاب این نوع معماری در خانه‌های جدید.


بیشتر بخوانید: تندروهای مذهبی چگونه آموزش زبان خارجی را کفر می‌پنداشتند؟


پدیده‌های مدرنی که حرام اعلام شدند!

ترس از پذیرش پدیده‌های نوظهور و مدرن در بین جریان سنتی چیز جدیدی نیست. در دوران قاجاریه بسیاری استفاده از آب لوله‌کشی را حرام و غیر شرعی می‌دانستند، چون معتقد بودند آب لوله کشی به کُر وصل نیست. حتی گفته می‌شود استفاده از دوش حمام هم با چالش مواجه بوده و متدنین با این تصور که استفاده از دوش مانع غسل ارتماسی می‌شود، از استفاده از آن خودداری می‌کردند. حتی ورود لامپ‌های برقی به ایران هم با چالش روبه رو بود. مردم نور لامپ را «نور شیطان» می‌خواندند و معتقد بودند حبابی که بدون هیچ وسیله‌ای بتواند خود به خود، یعنی در اطاق و مکان در و دربندان کسی روشن شده، بدون (پُف) و دخالت کسی خاموش بشود جز این نیست که کار شیطان است. از این رو در ابتدا کمتر دکان‌دار و خانه‌داری حاضر به قبول آن و باز کردن پای شیطان در خانه و زندگی خود می‌شد! و دکان‌دار‌های متعصب هم کسب شبانگاه را جزو محرمات و کاسبی شب را مخصوص شیاطین و سبب قطع برکت می‌دانستند که در این صورت چراغ هم لازم نداشتند، چه برسد به چراغ برق شیطانی که روزیشان را قطع می‌کرد!

اما در مورد فلسفه طراحی آشپزخانه‌های مدرن یا همان اوپن، باید به دلایل بسیاری که این مدل طراحی را مورد توجه قرار داد اشاره کرد. اولین دلیل آن بزرگتر و روشن‌تر نشان دادن فضا‌های کوچک است. یک آپارتمان کوچک با یک آشپزخانه بدون پنجره به اتاق نشیمن را می‌توان با جایگزین کردن دیوار و یک جزیره یا میز به فضایی پرنور تبدیل کرد.

خانه‌های بزرگ قدیمی با فضا‌های مجزا این امکان را به معمار می‌داد تا در سبک معماری سنتی، فضایی را به عنوان مطبخ برای پخت و پز و فضایی را به عنوان آشپزخانه برای سرو غذا در نظر بگیرد. این تفکیک فضا علاوه بر اینکه جلوی انتقال بوی غذا به محیط غذاخوری یا نشیمن را می‌گرفت، باعث می‌شد فضای پذیرایی همیشه مرتب باقی بماند. با کوچک شدن فضای خانه و تبدیل شدن خانه‌های ویلایی بزرگ به آپارتمان‌های بعضا ۵۰ متری، استفاده بهینه از محیط به اصل مهمتری در معماری خانه‌ها تبدیل شد. در این آپارتمان‌ها دیگر فضایی برای تفکیک بین آشپزخانه و نشیمن وجود نداشت و در صورت قرار گرفتن دیوار بین این دو فضا، احتمالا یکی از این دو از داشتن پنجره هم محروم می‌ماند؛ بنابراین آشپزخانه اوپن به عنوان راه حلی برای خانه‌های کوچک مدرن در نظر گرفته شد.

بحران فضا، زمان ساخت و هزینه ساخت عامل خلق آشپزخانه‌های مدرن است. آشپزخانه‌های مدرن ابتدا با سبک فرانکفورتی وارد بازار شدند. این سبک در واقع بعد از آغاز بحران مسکن پس از جنگ آلمان توسط «مارگارته لیهوتسکی» معمار اتریشی اختراع شدند. شهر‌های آلمان پس از پایان جنگ جهانی اول با کمبود شدید مسکن مواجه بودند. پروژه‌های مسکن اجتماعی مختلفی در دهه ۱۹۲۰ برای افزایش تعداد آپارتمان‌های اجاره‌ای کلید خورد. این پروژه‌های بزرگ باید آپارتمان‌های مقرون به‌صرفه برای تعداد زیادی از خانواده‌های معمولی طبقه کارگر را فراهم می‌کردند بنابراین در معرض محدودیت‌های شدید بودجه قرار داشتند.

ایده آشپزخانه‌های اوپن در معماری برای چه اجرا شد؟

به گزارش رویداد۲۴ مارگارته لیهوتسکی این مشکل را با طرح این سوال حل کرد که «چگونه می‌توان آشپزخانه‌ها را بدون اشغال بیش از حد فضای آپارتمان طراحی کرد؟» طراحی او با تفکیک بخشی از فضای اتاق نشیمن معمولی آن زمان انجام شد. خانواده‌های کارگر معمولی در آن زمان در یک آپارتمان دو اتاقه زندگی می‌کردند که یکی از آن‌ها شامل آشپزخانه بود که به طور همزمان در آن علاوه بر آشپزی، محل غذا خوردن، زندگی می‌کرد، حمام کردن و حتی خوابیدن بود، در حالی که اتاق دوم که به عنوان سالن در برای مناسبت‌های خاص مانند شام یکشنبه در نظر گرفته شده بود. آشپزخانه طرح لیهوتسکی یک اتاق کوچک مجزا بود که با یک در کشویی از اتاق نشیمن جدا می‌شد.

طرح لیهوتسکی تحت تاثیر ایده «تیلوریسیم» در آغاز قرن بیستم بود. از اواسط قرن نوزدهم ایده شناسایی کار در منزل به عنوان یک حرفه واقعی مطرح شد. در نتیجه تحت تاثیر ایده تیلوریسم، فضای کار در منزل هم باید بهینه‌سازی می‌شد. این ایده با کتاب «خانه‌داری جدید» فدریک قوت گرفت و در آلمان و اتریش محبوبیت زیادی پیدا کرد. با همین فرض هم لیهوتسکی در طراحی آشپزخانه‌های مدرن مطالعات دقیقی انجام داد تا زمان هر مرحله پردازش در آشپزخانه را بررسی کند و بر اساس آن بهینه‌ترین فضا را طراحی کند.

بهینه‌سازی فضای آشپزخانه هم برای زنان طبقه کارگر و هم برای زنان خانه‌دار که اغلب هیچ کمکی از بیرون نمی‌گیرند، اهمیت داشت. این اهمیت هم به واسطه استفاده بهتر از فضا بود هم برای گذراندن زمانی در آشپزخانه با قصد کاهش زمان صرف شده در کار‌های غیرمولد (از نظر اقتصادی) در خانه.

بی‌تردید ساخت چنین فضایی به صاحبان سرمایه هم کمک بزرگی می‌کرد چرا که طبقه کارگر با آسودگی بیشتری از فضای آشپزخانه استفاده می‌کردند و در نتیجه انرژی بیشتری برای صرف کردن در کارخانه‌ها داشتند. در دهه ۱۹۷۰ و ۸۰ نقد فمینیستی هم به آشپزخانه‌های فرانکفورتی وارد شد.

فمینیست‌ها معتقد بودند فضای این آشپزخانه‌ها به قدری کوچک در نظر گرفته شده که فقط یک نفر در آن جا می‌شود و در واقع زنان را از بقیه خانه منزوی می‌کند. نقد مهم دیگر هم این بود که همه پیشروان طراحی بهینه خانه در واقع آشپزخانه را قلمرو زنانه تصور می‌کردند. همین انتقادات در واقع زمینه برداشته شدن در چوبی بین نشیمن و آشپزخانه شد و در بلند مدت تفکیک فضای خانه از آشپزخانه را کمرنگ‌تر کرد.

آنچه امروز به عنوان نقد به آشپرخانه‌های مدرن یا به اصطلاح اوپن از سوی برخی روحانیون مطرح است در واقع نقد به عدم شناسایی آشپزخانه به عنوان قلمرو زنانه است و سایر علل طراحی آشپزخانه‌های جدید از جمله کاهش هزینه ساخت و استفاده بهینه از فضای کم را تعمدا یا غفلتا نادیده گرفته است.

ایران با بحران گرانی مسکن روبروست. بر اساس آمار عملکردی وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۱، خانوار‌های ایرانی اگر تمام درآمد سالانه خود را ذخیره کنند، ظرف ۱۲ سال خانه‌دار خواهند شد و با ذخیره یک سوم حقوق خود باید برای خانه‌دار شدن ۳۶ سال انتظار بکشند. با شتاب تورمی قیمت ملک در کشور، این مدت در سال ۱۴۰۲ بسیار بیشتر شده است. این در حالی است که شاخص دسترسی خانوار به مسکن بالای ۵ سال بیانگر شرایط نامطلوب و شاخص بالاتر از ۱۰ سال نشانگر وقوع بحران در حوزه مسکن است و در بسیاری از کشورها، این شاخص در محدوده ۵ سال و کمتر قرار دارد.

با این وصف می‌توان گفت کسی که نگران آشپزخانه‌های اوپن است، احتمالا از طبقه‌ای است که نگرانی مالی از زیربنای خانه و مساحت آشپزخانه ندارد، چراکه در خانه‌های معمولی ۵۰ تا ۱۰۰ و چند متری محال است به جز ایده آشپزخانه اوپن بتوان از معماری‌ای استفاده کرد که بتواند خانه را دلباز و مهمتر از آن بهینه کند. با این پیشفرض باید به این موضوع فکر کرد که امام جمعه در خانه چندمتری که به جای «خود خانه»، نگرانی‌اش آشپزخانه‌های اوپن است!!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تاریخ ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
33
100
متحجرین در قهقرا سیر می کنند "ضعیفه در کنج مطبخ".اینروزها زنان و دختران ایرانی چندین برابر گذشته در سطح جهانی افتخارآفرینی کرده و می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
الان شباهتی بین حیوان و کدام قشر وجود دارد؟ حال متحجرترین موجود روی زمین حیوان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
چرا یه درصد فکر نمیکنی یه مرد مذهبی با یه زن مذهبی ازدواج میکنه وطرز فکرشون طبق رسوم دینیه من آشپزخونه اپن را دوست ندارم چون توش در برابر پذیرایی و شست و شو راحت نیستم با چادر سخته و نمی تونم آستین‌هارا بزنم بالا
تازه بوی زمخت غذا تو زمان پخت هم تو حال و پیش مهمون خوب نیست
هر چند متاسفانه آشپزخونم یکسره هست و تازه هم سواد دانشگاهی دارم هم دیپلم هنری اون ولنگار ها خاصیتشون فقط تفریح و پول خرج کردنه والا ما همه چی را باهم داریم
هیچ دیندار واقعی متحجر نیست
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
زن کالای زینتی نیست که بزک کرده و در مقابل چشم نامحرمان قرار بدیم، شما متحجر هستید که پوشش رو از انسان میگیرید و یه زمان غار نشینی بازگشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
38
109
کار تندرو ها تقریبا تمام هست با دولت رییسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
کار تندروها که امبولانس بانک نیروی امنیتی مردم آتش می زدند تمام شد اخریش کور احمد بود
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
انشاالله به کوری چشم امثال تو رییسی موفق بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
31
113
پیشنهاد می شود ، ازاین به بعد به هر خانواده دو آپارتمان مجزا داده شود ، یکی برای زن و دیگری برای شوهر !
هرکدام در طبقات مجزا ! طبقات به طبقه زنانه و مردانه تفکیک شوند . هر وقت لازم شد ، با اجازه کتبی شیخ یا سید محله یا مسجد محل ، زن و شوهر به دیدن یکدیگر بروند ! برای مهمانان مرد ، در طبقات مردانه و برای مهمانان زن در طبقات زنانه پذیرایی انجام شود .
در صورت استفاده از آسانسور ، با کنترل مسافران توسط دوربین های هوشمند ، مسافران زن و مرد تفکیک و فقط امکان توقف در طبقه مربوطه ممکن شود !!!!
کلا وقت مردم و امور مملکت بجای رونق و آبادانی ، فقط صرف حجاب و آشپزخانه اوپن و ... و این جور مهملات شود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
تو بیماری حتما پی درمان باش
انشاالله خداوند کارش خوب انجام دهد و انشاالله حضرت عزرائیل در برنامه هایش موفق باشد تا افرادی اینچنین می توانند مرگ من یا خودشان را تغییر دهند؟؟ خخخ
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
آره ارواح... دیدیم تو این چند ماه امثال شما چقدر آبادانی تقدیم مملکت کردید. بی مزه، لوده
برکه ♦♦♦♦₹₹₹
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
38
91
باور کن زنای اینا ،خیلی خوششون میاد
باهاشون اینجوری رفتار کنن
به حساب دوست داشتن مرد میزارن
مثلا میگن اقامون نزاشت فلان کارو کنم
بعد ذوق میکنن
بعد همون اقاشون،طبق اسلام ،یه
چند تا صیغه زیر ابی میره
نمونشو دیدم ، زنه تازه برگشته بود ،میگفت
خب مرد طبق طبیعتش رفته صیغه کرده
اینجور زنا مازوخیسم دارن
یاد خانوم یزدی پاشور پابوس بیافتین
حجاب کاملم داشت،،اقاییم میگفت خخخ
(به با حجابای انسان ،توهین نمیکنم)
منظور زن بیسواد مذهبی باحجابه
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
خخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
یک فکری بکن ببین کدام حرف‌ها را حیوانات بهتر می فهمند؟؟ بعد تحجر معنی کن؟ بعد دزدی تکنولوژی توسط غرب را کدام حیوانات پشتیبانی کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
برکه جون شما حرف نزنی قول میدم کسی نگه لالی اتفاقا آقایی شما آنقدر براش بی ارزشی که عین خیالش نیست کجا میرید با کی میرید حتما خودت با سوادی با کلاس خصوصی هایی که با اساتید مرد برگزار می کنید مدرک گرفتی آخه نیست آشپزخانه هاتون شما توش کار می کنید فعلا که همون اینم برداشتن تا تو یه وقت خفه نشی فرصت دید زدن مردهای دیگه رو داشته باشی احمق اگه سواد با اون کثافت کاریهای که خودتون میدونید با افتخار من دانشگاه نرفتم مازوخیسم تو بدبخت داری که فکر کردی اونی با تو فقط با تو
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
آفرین، پرچم همجنس بازا رو بالا نگه دار. اصلا کی گفته زن باید آقایی داشته باشه، باید مثل شما دوست همجنس داشته باشه که مشکلاتش رو حل کنه.
سرباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
من این همه استدلالی که میکنید در دنیای واقعی نمی‌بینم اصلا در خود اروپا هم فیلم شکلات تلخ و ببینید البته خارجیشو در اون از زنها میخاستن م لباس کوتاه بپوشند ومردهاشون مخالفت میکردند چیشد درآخر ازهم جدامیشدند وزنهار کلوپ ها تاصبح پایکوبی می‌کردند واقعاً منزلت و مقام زن به هرزگی هست البته که این نوع رفتار قاجاری برای زمانی بوده که عرف میپسندیده الان هم آشپزخانه اپن هیچ ربطی به تحجر نداره خود زن موقع آشپزی گرمش میشه ومیخاد راحت لباس خنک بپوشه وبدون پوشش باشه خب آشپزخونه اپن برای غربی هاست که زن و شوهر صبح تا شب کار می کنند وفقط یه صبحانه می‌خورند نه اینکه بوی دود وسرخ کردنی توی کل خونه بپیچه حالا هی بگو فلان هود بهتره نه بابا همش راحتی زنو میگیرند
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
30
89
دلیل عقب ماندگی ما همیت متحجر ها هستند اینها با هر پدیده جدیدی مشکل دارند و متاسفانه خودشان را هم اسلام شناس و متدین می دانند در صورتی که هیچ دینی با پیشرفت مشکل ندارد برداشت اینگونه افراد از دین ضربه هولناکی به دین زده است ولی در جایی که به نفع خودشان باشد سکوت کرده و از همان اابزار به قول خودشان شیطانی استفاده می کنند اگر شما با مدرنتیه مشکل دارید چرا از موبایل و خودرو و هواپیما استفاده می کنید چون این به نفعتان است حوزه علمیه ای که زمانی با رادیو تلویزیون روزنامه و زبان انگلیسی و مشکل داشتند الان از کامپیوتر و اینترنت و ماهواره استفاده می کنند همین دیدگاههای متحجرانه باعث شده که مردم دینگریز شوندو از روحانیت رویگردان شوند الان چندین سال است که زنگ خطر برای حوزه های علمیه به صدا در امده است ولی انها گوش شنوایی ندارند اگر حاکمیت از روحانیون امثال ایت الله علوی بروجردی و محقق داماد و امثال اینها استفاده نکند اینده خوبی در انتظار حوزه ها نخواهد بود من وقتی سخنان اقای علوی بروجردی را نگاه می کنم لذت می برم و قتی سخنان اخوندی مانند رسایی و و امثال اینها را گوش می کنم اعصابم بهم می ریزد چون اینها دانسته و یا نداسته حرفهایی می زنند که به نفع دشمن تمام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
پهلوی خیلی پیشرفته بود؟ ترکیه خیلی پیشرفته؟ رومانی خیلی پیشرفته؟ از روی عقل حرف بزن آنها مخالف فرهنگ متجاوز گر بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
تو شدید برده چشم و گوش بسته حالا کسانی که تحلیل می کنند شدند متحجر ؟؟ معنی متحجر را نه تو و نه پدرت می داند کشورهای که مبناء تمام جنگ‌ها و کشتارها بودن نباید چشم بسته برده شد موزه از خود ندارند تمام اشیاء آن دزدی از کشورهای دیگر است حتی تکنولوژی هم با فریب و دزد و کلک سرخم کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
حرف مفت نزن دلیل عقب ماندگی حیواناتی مانند پهلوی بر این مملکت بردهگی غرب را می کردند بحرین ۹ برابر جزیره کیش از ایران دزدیدند دزد متحجر هست و تو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
90
71
کلا آشپزخانه اپن بدرد پخت غذا نمی خورد چون علیرغم هود بازم بوی غذا بیرون می پیچه. و دوم اینکه واقعاً طرف همش زیر ذره بینه راحت نیست .سوم اینکه در فرهنگ ایرانی و منازل ایرانی خانه ها حریم و اندرونی و بیرونی داشته اند.معماری ایرانی فقط معماری نبوده یک فلسفه قوی پشتش نهفته بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
بحث این است اثر گذاری فرهنگ دزد چپاول فاحشگی بی حجابی بر چه قشری بیشتر اثر می گذارد ؟
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اول تا آخر بخون دانشمند بعد نظر بده
f.b
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
به حاجیتون بفرمایید شما برا ما خونه بخر ما اوپن نمیخوایم جلورو میبندیم مس قدیما در میزاریم فقط خواهشا" بخرید جوونای مردم اسیر اسباب کشی و تاچش بهم میزنی سرسال میاد اسیر اینا نشن نمیخواد به اوپنش فکر کنی حضرت آقا
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
درود به شما، دقیقا همینطوره، علاوه بر آن آشپزخانه اپن گوشه ای از سالن نشیمن و پذیرایی است که همه افراد خانه در حال آرامش و دیدن تلویزیون هستند، سر و صدای کار های آشپزخانه اعم از شستن ظروف، صدای ماشین لباسشویی، حتی غل غل صدای سماور برقی و حتی شر شر آب روی سینک وقتی آخر شب آدم ریلکس کرده و از خستگی حتی حوصله شنیدن صدای مگس را هم نداره بسیار اذیت کننده است، بوی سرخ کردنی و غذا و دود روغن که دیگر هیچ.
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
کاملا صحیح است
آشنای غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
الان برای چند درصد مردم توی همین تهران داشتن یک آلونک 40-50 متری آرزوعه حالا با این متراژای کوچیک افاضات میفرمایید مردم مثل بیوت ویلایی شما زندگی کنن اندکی حیا لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
حرفتون‌منطقی و درسته ولی اکثریت واسه ۵۰ متر خونه پدرشون درمیاد الان کی میتونه اونجوری خونه داشته باشه البته اون خونه ها توش آرامش روحی هم بود چیزی که الان نداریم
ناشناس
| Finland |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
اگه اینقدر این مدل اشکال داره،بچه های آقایون و شما که بر ادعای ایشون صحه میگذارید،در آمریکا و کانادا چه مدل آشپزخانه ای استفاده میکنند!!!
؟؟؟؟در اونجا با این فلسفه قوی چکار میکنند!؟؟؟
محبوب از تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
ولی شما در این 43 سال پیشرفت کردید شما رانتخاور و جیره خوار هستید و گوشتان حرف حق و چشمتان واقعیت را نمی بیند اگر همان پهلوی نبود کشور نمی توانست 8 سال با عراق جنگ کند شما در این 43 سال یک کارخانه امثال کارخانجاتی که پهلوی درست کرده بود درست کنید خلیج فارس در اختیار برادران منلهد چینی تان و دریای خزر و گاز در اختیار بردران بی خدای روسیتان دیگر چقدر از افتخارات شما را بنویسم تا بفهمی عقل و شعور نداری شما که با کشور های پیشرفته مخالفی چرا از تولیدات انها استفاده می کنید و فرزندان مقامات دلخواه شما در ان کشور های به عیش و نوش مشغول هستند و امثال شما هم اراجیف می گوئید پنبه را از گوشت در ار و چشمانت را به حقیقت باز کند شاید در اینده کمی بفهمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
72
61
کلا آشپزخانه اپن بدرد پخت غذا نمی خورد چون علیرغم هود بازم بوی غذا بیرون می پیچه. و دوم اینکه واقعاً طرف همش زیر ذره بینه راحت نیست .سوم اینکه در فرهنگ ایرانی و منازل ایرانی خانه ها حریم و اندرونی و بیرونی داشته اند.معماری ایرانی فقط معماری نبوده یک فلسفه قوی پشتش نهفته بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
چرا به خاطر پول زیاد مردم را به آپارتمان نشینی وادار کردند و هر روز آپارتمان‌ها را مثل قفس کردند . حالا یادشان افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
اون برای زمانی بود که خانه ها همه ویلایی بود و فضا به اندازه کافی بود حتی مستراحم بیرون و داخل حیاط بود نه الان که کلا ۴۰ متر فصا هست و باید همه چی کنار هم جا داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
باش شما درونی اندرونی بساز
ffffff
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
احسنت
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
درود به شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
درسته خواب کو فضای بیشتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
65
45
این مخالفت های زمان قاجار که فرمودید علما نبودند مردم عامه بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
کلا تو هم بدرد نمیخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
مردم در زمان قاجار عقل نداشتند وبرای همه موارد از نظر علما استفاده می‌شد
ناشناس
| Finland |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
شیخ فضل اله نوری از علما نبود!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
38
91
واقعا متاسفیم از افراد کوتوله های دینی ومتحجر که با به روز شدن کشور مشکل دارن ....آقای آخوند موبایلت را بزار کنار وبا قاطر به شهرستان سفد کن چون اینها هم ابزارهای غربی هستن ...راستی در اراجیفی هم که میگی از میکروفون استفاده نکن چون لیاقت این چیز ها را نداری ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
متاسفم که به شکل حیوان شدند که مدفوع آن پیاده روها را به گنده کشیده نشانه پیشرفت است خاک بر سر مگر گوشی را رایگان به تو دادند اگر پولش را ندهید آن شرکت دیگر پیشرفتی ندارد در صورتی آنها دزد تکنولوژی اند موزه های اربابانت همه اشیاء آن از کشورهای دیگر است کم شعور کم خرد چرا ارباب بزرگت امریکا نرم افزار تیک تاک که ۱۵۰ میلیون کاربر دارد ممنوع کرده؟ خاک بر سر برده متحجر شدید؟؟؟؟وطن فروش می خواهید سوار الاغ شوید دروغ چاپ می کنید؟ رویداد لااقل این نظر را منتشر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
کم شعور اگر تو پول به شرکت خارجی ندهید که گوشی به تو نمی ده بی حجاب‌ها هم یک چیزی کم دارند دنبال شارژ آن هستند منظور این است که تو برده نشوید الان چرا اربابت نرم افزار تیک تاک را بر روی ۱۵۰ میلیون کاربر بست و کسی فیلتر شکن استفاده کند بیست سال زندان یک میلیون دلار جریمه حالا تو چه فضله ای در پیاده رو عمومی رها می کنید ؟؟
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
19
44
دل خرابی و بددلی
نگاه بد حرف بد
دشمن انسانیت
دشمن آدمیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
مخالفان راه خدا راهی جزء جهنم تعریف نشده اگر به پول ثروت بود قارون مردش بود جهنم فحش است خالق آفریده همینطور قلب چشم آفریده اجازه استفاده از فحش جهنم را کسی دارد که بداند خالق زبان چشم قلب کیست؟ تیک تاک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
عالی گفتی،دمت گرم،ایولا...،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
عالی گفتی ،دمت گرم،ایولا..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
1
شما به کشورهای اپن دار نگاه کنید در تمام جنگ‌ها و تجاوزگریها غارتگریها برده داری ها دزدی ها ( منشور کورش کجاست؟) کودک کشی ها اینها مستقیم یا غیر مستقیم دخالت داشتند حال این گروها به خانواده شما به مادر شما به مذهب شما تجاوز کنند آیا آنها را تقویت می کنید ؟ یا برای قدرتمند شدن آنها تو کمک می کنید که هالیوود اندیشه زیر ناف شما را فعال کرد و کمک لازم را از حکومت مندان شما گرفت و با پول و انرژی شما به اصطلاح تولید تکنولوژی را از دست شما بوسیله همین اپن اشپزخانه سازی و فرهنگ خود دزدید انها دزدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
1
اگریادبگیریم درموردنحوه زندگی وپوشش جامعه اظهارنظرنکنیم یعنی داریم به مرزانسانیت نزدیک میشیم حالااوپن یادیوارچرامردم مارابااین عقایدمضحکه می کنید
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
2
خاک برسرتان کنند.ازبس هیزهستید!! ونمی توانید جلوی نگاه هرزه تان رابگیرید, ازاین فتواها می دهید.باید همه زنها راکلا زندانی کنند تاشماها به گناه نیفتید! دائم درحال زن صیغه کردن هستید, بازهم عطشتان نمی خوابد؟؟ عقب افتاده های افراطی! عربهای 1500سال قبل راالگوی خودتان قرارداده اید!! خاک برسرتان بااین فتوادادنتان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
1
غربزده ها چرا اربابان شما نرم افزار تیک تاک که در امریکا تنها ۱۵۰ میلیون نفر کاربر دارد حذف کردن؟ اگر فیلتر شکن کسی استفاده کند ۲۰ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه چرا؟؟ شما برده ها چه توجیهی دارید؟
تیک تاک هم مانند فیس بوم اینستاگرام تلگرافم ووو
بعد به دانشمندان اسلامی بدون تحلیل اهانت می کنید؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
3
بیچاره زنان و دختران اینها از دست برادر و پدر و فامیل هم در امان نیستند
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
آشپزخونه یعنی چی ؟؟ کلا اشپزخونه باید بشه اتاق خواب و غذا رو هم از بیرون سفارش بدن مردها زنشم راحت تو پذیرایی پیش مهمونا بگه بخنده ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
2
بلندگو ،شناسنامه،واکسن،دوچرخه،مدرسه نوین ،دادگستری و ... خیلی موارد دیگه ایم میشه به این لیست اضافه کرد که همگی با مخالفت روحانیون مواجه شد ولی بعدا مورد پدیرش واقع شد چون نتونستن باهاش مقابله کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
13
18
چشم بد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
1
شما آشپزخونه رو بیار وسط راهرو اصلا، عقل هم خوب چیزیه ها، معلومه که آشپزخونه بسته بهتر از اپن هست. همین که بوی غذا بیرون میاد خودش بده، غربی ها هم توی خونه هاشون آشپزخونه بسته رو ترجیح میدن، هرچند که قورمه سبزی ندارن! رویداد 24 داری حرف بیخود میزنی فقط برای زدن مذهبیون. این کارت اول مسخره کردن خودته و احمقانه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
1
منحجر کسی که خودش را شباهت حیوان می کند بیشتر برازنده او هست متحجر حاضر به پذیرش نو آوری نیست مگر حیوان چنیین نیست؟ آنکه کور کورانه برده غالب تکنولوژی دزدیده شده از کشورهای دیگر شده هر کشوری در زمانی از خودش پیشرفتهایی داشته متاسفانه کسی حاظر به دیدن شاهکارهای شیخ بهایی یا عرفان مولوی یا حکمت سعدی و حافظ نیست بعد افرادی مانند موسوی خاتمی می خواهند ثابت کنند که ۱۳ بزرگ‌تر از ۲۳ است اینها متحجر نیستند بی حجابی که به حیوان نزدیک می شوند متحجر نیستند چرا؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
1
منحجر کسی که خودش را شباهت حیوان می کند بیشتر برازنده او هست متحجر حاضر به پذیرش نو آوری نیست مگر حیوان چنیین نیست؟ آنکه کور کورانه برده غالب تکنولوژی دزدیده شده از کشورهای دیگر شده هر کشوری در زمانی از خودش پیشرفتهایی داشته متاسفانه کسی حاظر به دیدن شاهکارهای شیخ بهایی یا عرفان مولوی یا حکمت سعدی و حافظ نیست بعد افرادی مانند موسوی خاتمی می خواهند ثابت کنند که ۱۳ بزرگ‌تر از ۲۳ است اینها متحجر نیستند بی حجابی که به حیوان نزدیک می شوند متحجر نیستند چرا؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
0
کسی که می گوید افراد شبیه حیوان متحجر است یا برده های غربزده بدون اندیشه بالای ناف متحجر واقعیند چرا رسانه چی رویداد نظرات مخالف متحجرین واقعی را منتشر نمی کند رویداد متحجرساز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
1
حضرت زهرا فرمود
بهترین حالت برای زن اینست که نامحرم او را نبیند
چرا با کاری که نمی‌دانید مخالف میکنید و برچسب تندروی می‌زنید از دین اطلاعی نداره تیتر الکی نزنید
کجای این تندرویست؟؟ وقتی سیده زنان عالم این گونه تعبیر میکنن از دیده نشدن
بترسیم از خدا
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
1
دنیا به صدسال پیش برنمیگرددحتی به سال قبل هم برنمیگردد.جریانی است که همه انسانهادرمسیرآن درحرکتند.دنیابرای ما متوقف نمی شود.هرمقاومتی دربرابرجریان مدرنیته محکوم به شکست است .جانمانیم
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
2
چه ربطی به مذهبیا داره آخه! مخصوصا معماری ساختمان ها که مربوط به فرهنگ جوامع هست ،چرا اینقدر یه عده سعی بر پاک کردن فرهنگ غنی و شرقی گذشته خودشون دارن؟!این پدیده با بیماری روحی مثل عدم اعتماد به نفس و عزت نفس و خود کمتر بینی ارتباط مستقیم داره....از طرفی الان فقط خونه های قدیمی هست که اشپزخونه بسته دارن کافیه برید خونه های طلاب رو ببینید همشون اپن هست!! اون زمان حتما میگید خب ،چرا خانماشون چادر جلو مهمون سر میکنن ؟ باید تو آشپزخونه اپن لخت بگردن تا ما بهشون تندرو نگیم!! جالب اینه شماها برای دیوار آشپزخونه‌ی شخصی ملت حق نظر دادن و قضاوت کردن دارید اما به مکانهای عمومی میرسه میگید آزادی کجاست به بقیه چه ربطی داره چطور باشم؟!!! با این همه تناقضتون کهیر نمیزنید؟
به ما چه آشپزخونه شون دیوار داره تا خانمش راحت بدون حجاب کاراشو کنه و حس امنیت از نگاه مردای همیشه ناراحت مثل شما داشته باشه؟ ببینم این کامنت سانسور میشه یا نه
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
2
من اصلا آدم تندرویی نیستم امابه عنوان یک بانو آشپزخانه‌ها ی قدیمی روبیشترمیپسندم خدایی خیییلی خوب بودازهرنظرکه تصورکنیدبهتربودمیخوای غذابپزی همه میبیننداصلا احساس راحتی نداری من یکی ازخدامه مثل قدیم حریم آشپزخونه مشخص باشه بری داخل درروببندی وکسی نبینه داری چکارمیکنی دریخچال بازمیشه تاآخرسالن همه داخل یخچال رومیبینندشاید آدم چیزی تویخچال نداشته باشه همه بایدبفهمندیاموقع پخت وپزخلاصه کاری به شرع ندارم خدایی ازهرلحاظ پسندیده تربود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
2
مردم درانتخاب ونوع ساختمانشان آزادند،واردحریم شخصی مردم شدن حرام است،،نظرندهید،
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
1
اینا دشمنان خدا و بشریتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
0
حرف بدی نزده زمانه خراب شده یکی تعریف میکرددوتارفیق بودیم رفتیم باخانواده خونه یکی رفیق دیگه بنده خدامیزبان همسرش تواشپزخونه کارمیکردبقیه بیرون توحال مشغول صحبت یک مرتبه شوهرش خانمی که اشپزخانه کارمیکرددیدیکی ازرفیقاکه میشه بگی نارفیق یکسره حواسش به آشپزخانه هست هی دیدمیزنه زنشوصداکردگفت خانم باهمان وضع بیاتوپیش ما،هم هوات عوض شه هم رفیقم تورودل سیرنگاه گنه جومهمانی بهم خوردطرف خانوم خودش صداکردباصورت قرمزازخونه زدبیرون واقعابایدهرچیزی که طرف صحبت میکنه بایدمنفی مثبت تحلیل کنی بعدانتقادکنی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
0
اول اینها باید به این موضوعات بپردازند چون نمی تواند بگوید تورم گرانی اختلاس فرادستان بالا دستی ها ،فقر فحشا اعتیاد دزدی ، اینها را بگوید خودشان زیر سوال بیشتر می رود باید از این اراجیف به هم به بافد تا پای منبری هایش را مجاب کند ، اجدادشان که اقا نجفی و غیره بوده اند هم در مقابل دوش شناسنامه قند روس مقاومت کردند د مقابل ماشین دودی هم ، تحجر اینان بقدری است که نهایت ندارد جهالت از سر رویشان می بارد مردک چلمنگ اینقدر ابله است که فکر می کند هر کشی که در خانه اش می آید می خواهد زنش را بله ،،، چون خود بیشعور و هرزه اش همین تفکر را دارد همه را می خواهد بله
محن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
1
سلام
ممنون که به فکر خانم ها هستید
ولی کاش کاری نمی‌کردید که مردم به کل دین و به کل مذهبی ها حمله کنند الان تو این موقعیت از هرکسی حرف میزنیم به اسلام ربط میده و شروع می‌کنه بی احترامی کردن به کل دین

در مورد امام جمعه کاشان شرمنده بهتر نبود این پیام رو سال 98 میزاشتید؟؟
در مورد امام جمعه آران بیدگل بزرگواران بهتر نیست نظر یک آدم رو نظر یه جامعه به حساب نیاریم ؟؟؟ این که یک فردی نظری میده داره نظر شخصیش رو اعلام می‌کنه
من نمی‌دونم چرا مردم زود به کل آخوند ها و کل دین و .... ربط میدن و شروع میکنن نظر دادن
این آقا این شکلی فکر می‌کنه ربطی به بقیه مذهبی ها نداره
هر کسی قبل مذهبی بودن یا قبل بی دین بودن یه آدمه
با یه شخصیت و نوع فکر مستقل
که لباس یه گروهی رو میپوشه حالا یا این وری یا اون وری
جالبش اینجاست که داشتم نظر ها رو می‌خوندم
نوشته بودن این روحانی ها با مدرن بودن مشکل دارن و ......
نمی‌دونم چرا یاد خاطرات شهید بهشتی و مدرن بودن و روشنفکر بودن ایشون میافتادم نوع فکر و نوع رفتارشون با خانواده شون واقعا عالی بود واقعا فوق العاده بود
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
1
خ ف ه بابا اگر به شما باشه ما مردم باید بریم بمیریم ولی کور خوندین دوران قاجار گذشته داداش مردم چشماشون بازه و به این مهملات شما توجهی نمیکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
اول اینکه خدا لعنت کنه که مردم رو از خانهای ویلای یک طبقه یا دو طبقه کشوندین تو لونهای آپارتمان که اینم نمیتونن بخرن دوم آقای نظر میدی کو مهمون کسی دیگه جای نمیره مگر خواهر برادر وپدر و مادر اونم سالی یکبار وسوم شما خونه خودتو اونجور درست کن درو دیوارش رو هم پرچم بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
یعنی الان بین علما اختلاف نظر هست در مورد اوپن ...حالا این امت جلو هست یا عقب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
0
حرفشو نفهمیدین احمقا
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
1
بافرهنگ بی حجابی وبی غیرتی مشکل دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
1
عقب مونده هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
2
اینا کلا مخالفن.مخالفت با قند و دوچرخه و ... هنوز یادمان نرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
1
0
چون آمل هستند
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
0
ددد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
2
من مذهبی نیستم ولی با آشپزخانه اوپن مخالفم چون سرو صدا وشستشوی ظرف ولباسشویی وبوی غذا ازار دهنده است لعنت بر کسانی که این طرح خانه هارا به ایرانیان تحمیل کردند
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
1
زیاد فکر نکن وخودت راعذاب نده اینها اگرقد کشیدن وجسمی بزرگ شدن ولی مغزشان کوچک مانده درهزارسال پیش سیرمی کنند یاسین به گوش خ......ـــخواندن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
0
2
من یک زنم و از آشپزخانه اپن متنفرم بوی غذا میپیچه تو خونه نه مهمان راحته نه صاحب خونه ،ظرفم که میشوری همش با سر و صداست .من واقعا از آشپزخونه ی اپن بدم میاد ای کاش همه ویلایی داشتن و البته یه آشپزخونه تو حیاط .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
2
1
یه دوست دختر داشتم، دختر یک آخوند بود
اینقدر بی‌حیا بود که من شاخ درآورده بودم
واقعا پورن‌استارها باید میرفتن لنگ مینداختن
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
مدرنیته یعنی استفاده ازتکنولوژی دربسترزندگی روزمره است نه بسترمشکل افرینی درانجام کارهای روزمره ،زن مسلمان برایش سخت است جلوی مهمان نامحرم باحفظ پوشش درتدارک غذاوپذیرایی باشدواشپزخانه اپن این سختی رابرزن خانه تحمیل می کندومغایرازادی زن مسلمان می باشدمعماری منازل بایدمنطبق برفرهنگ ان کسورباشدنمی شودبافریب مدرنیته هرمعماری رابران کشورتحمیل کردکه خودنوعی دیکتاتوری فرهنگی است
ج ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
حاج آقا کجای کاری آشپزخونه مال مرداست !اون زمان قدیم خانمها آشپزی میکردن !!!حالا دنیا عوض شده البته مردا هم بدشون نمیاد در خفا جلو مادرشون که مهمونمون دیده نشه !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
با این نظرتون که گفتین طرح اپن برا خونه های کوچیک مناسبه موافقم اما اینکه میگین مذهبی ها از ترس دیده شدن زن میخان که آشپزخانه اپن نباشه کاملا مخالفم اصلا ربطی نداشت در جامعه خیلی از زنان مذهبی حضور دارن و فعالیت میکنن ولی دوست دارن در هنگام کار در آشپزخونه راحت باشن که البته همانطور که گفتین فضای کوچیک این امکان رو نمیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
متاسفانه در همین ایران گزینه های مناسب و مشابهی برای جانشینی طالبان داریم
مهر بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
بجای این همه نگاه جنسیتی وانگار میخواین نر،از ماده جدا کنید بحساب دین که از دید شما روی جنس وجسم زن زوم کرده برین برای کشور تاراج شده و اختلاف طبقاتی که یک مشت وابسته به مسئولین همه چیز در اختیارشون هست و اکثر مردم در سختی و نگرانی از تصمیمات و ایجاد دو قطبی،به بهانه محرم و نامحرم و حجاب یک فکری بکنید تا هم خدا راضی باشه هم ملت وگرنه صبر هم حدی،داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
شما یه سقف تو تهران برای ما پیدا کن ما بریم توش زندگی کنیم چشم زن و مرد را دو تا دیوار وسط اطاق میکشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
بابا طرف حرف بدی نزده این همه جبهه گرفتید.
خب راست میگه.
من خودم خانومم. واقعا تو آشپزخونه اپن آدم راحت نیست. آشپزخونه اپن نباشه راحت کارام را انجام میدم میام پیش مهمون میشینم.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
سلام،اگراونایی که فکرمیکنندهمه امکانات
وفرهنگ غرب بدهست متحجرند اونایی که
فکر میکنم همه کارها و فرهنگ غرب خوبست درظلالت وگمراهیندبایدهرکاریراتجزیه وتحلیل کرد
خوباش روبپذیریم وبدهاشرو نپذیریم
که آشپزخانه اوپن هم ازهمون فرهنگ غلط
غربست هرچیزی را که نبایدچشم بسته قبول یاردکرد
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
بنظر من که بدنگفته حداقل برای خانه های ویلایی بزرگ حالاخونه 50متری واقعانمیشه ولی الان خونه من آشپزخانه ش اوپن نداره سالن پذیرایی بااشپزخونه یکی اصلا راحت نیستم حتی چای واسه مهمونان بریزم حداقل من یکی سبک ایرانی سنتی روبیشتردوس دارم
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
ادب چیز خوبیه
کسی که ادب ندارد عقل ندارد.

همین مهندسین غربی از کجا مهندس شدن؟
زمانی که غرب در توحش به سر می برد اسلام در اوج انسانیت و تمدن قرار داشت
مشکل ما از وقتی شروع شد که ما از اسلام فاصله گرفتیم
و پیشرفت غرب از جایی شروع شد که از مسیحیت و کلیسا (علم گریز )فاصله گرفتند. قدرت را از کلیسا گرفتند و به حاشیه رفت.
سلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
زنان ودختران عزیز ایران زمین به خاطر مخالفت مدنی با کشف حجاب خود‌را برده ی خواسته های کثیف سرمایه داران نکنید آنها همیشه از مردم عادی برای مقاصد شومشان پل می سازند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
آقای امام جمعه لطفاً دین را بروزوپرست معرفی غ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
2
مذهبیون کلا با پیشرفت زنان و حتی مردم مشکل دارند. قدیما دوش رو هم حرام اعلام کرده بودند. پیشرفت زنان پس رفت مذهبیون میشه
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
برای محفوظ ماندن زن از دید مرد نامحرم مهمان ، پرده ی مخصوص آشپز خانه اپن نصب می شود و بدین ترتیب از ناموس محافظت می شود و جسارتی به پیشرفت تکنولوژی نمی شود .
اما یک سوال ؟ شما ها که می فرمائید خانم ها فضا را گرفته اند و در آشپز خانه نیستند ، چه کسی برای این زن و شوهر غذا می پزد ؟
سامانی از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
به‌اونا چه‌‌مربوط که ما در خانه چطور زندگی میکنیم . کدام دستور قرآن و به تجسس در زندگی شخصی و ظلم و شرایط طالبانی دعوت داده . این ها 44 سال مردم را از دین اسلام بدبین کردند و بنظر من عوامل خارجی و نفوذی اینها هستند که قرآن سر نیزه‌کردند
ابراهیم رهبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
2
آشپزخانه های قدیمی هود لازم نداشت روغن و دود داخل پذیرایی نمیشد خانم هم زیر ذره بین نبود دیگه نیاز نبود همیشه تر و تمیز باشد چون در معرض دید نبود چرا الکی شلوغ میکنید این مسئله به افراد مذهبی ربطی ندارد بیشتر سلیقه شخصی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
آشپزخونه اگه اپن نباشه بخاطر راحت بودن زن خیلی هم خوبه ولی لامپ ولوله کشی روازکجا آوردید!!!
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
کاربر بی شعور بهر حال فهم کلام هم خوبه ..واقعا اشپز خانه اپن اگر مثلا خوبی دارد عیوب هم دارد هر مهمانی وارد منزل میشود کلا اشپز خانه زیر نظرش ..انگار بازرس جنایی ..بسیازی مواقع این چنینی زن راحت نیست در اشپز خانه ۲..بوی غذا و...هم دقیقا وارد سالن میشود ۳.کلا حرکات وشست وشو ورفت وامد زن در منزل تو اشپز خانه زیر نظر سنگین مهمان ..یعنی برای زن خانه گاهی راحت نیست .اون روحانی از این منظر گفته ودرست هم بوده
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
اشپز خانه اپن برای زنان خیلی راحت نیست چون تمامی حرکات ورفتار زن خانه زیر نظر مهمان هست وبوی غذا وسر وصدای ظرف شستن و...هم سریعا به سالن منتقل میشه از این جهت واقعا درست گفته ولی باید صاحبخانه طوری معماری ساخت انجام دهد که هم اپن باشد هم تا حدودی این موضوع رعایت شود ....بعضی کاربران چقدر نادان وجاهلند ..
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
نویسنده مقاله و موافقین این متن
به یک پاراگراف از یک ساعت صحبت یک انسان موجه و تحصیلکرده
متمسک میشوند تا با چشمان بسته شروع کنند جریانی را که ازش نفرت دارند بکوبند و این نفرت شون رو در جامعه پراکنده کنند.
این چیزها رو ما زیاد دیدیم.
اگر قانون درست و حسابی داشتیم و اجرا میشد
امثال این سایت و نویسنده محترم
جرات نوشتن مطالب اینچنین رو نداشتند
چون می‌فهمیدند برای کلمه به کلمه باید پاسخگو باشند.
محمد باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
بی خود تیتر نزنید ما تندروییم
نه خوبه وقتی مهمون اومد ناموس ما جلوش راست دولا بشه بشیم مذهبی معمولی
جمع کنید شعرهاتونو
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
خانم نویسنده به جای اینکه میتونستند مودبانه درباره چرایی آشپزخانه اوپن نظرشون رو بگن که مستدل هم بود ولی متاسفآنه اینکارو با بی احترامی و متحجر خوندن و دو قطبی کردن مذهبی و غیر مذهبی ها و قاطی کردن مسائل جهل و خرافه با نظر دینی (سفسطه بازی) تصمیم گرفتن خواننده ها رو به جون هم بندازن که موفق هم بودن
محرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
معماری ایرانی بهترین چیز بود .ولی متاسفانه یک سری افراد مدرن زده غربی این را نفهمیده و نمیخواهند بفهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
واییییییییییییی چقد حرف از خودتون درمیارید کجای اسلام اینو نوشتن شما جوونا مونو خونه دار کنید ما یه فکری واسه اوپنش میکنیم حاج آقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
یک تنه به قاضی رفتی جناب نویسنده
نگرانی در معرض دید قرار گرفتن هنگام کار کردن هست نه فضا یا محبوس در آشپزخانه
خود من بعنوان زن ترجیح میدم وقتی مهمان دارم در آشپزخانه راحت باشم و هروقت دلم میخاد پیشمهمانهام میرم
کسی حرف از محبوس شدن نزده
رحمانی همدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
البته اینها که مخالفند با این نظریه و برچسب تندرو می زنند همون کسانی هستند که اوپن هستند و هیچ اهمیتی اینجور چیزا براشون نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
کشورهای دیگه چی فکر میکنن آخوندای مغز پوسیده ما چی میگن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
سرکار خانم نگارنده مطلب: نمیدونم چقدر از مطالب بیان شده،حاصل زحمت خودتونه و چقدرش کپی از منابع دیگه ولی احتمالا خودتونم دقیق متوجه نشدید چی نوشتید!
اولا که بخش آغازین مقاله تا حدودی درسته ولی اون عدم اقبال به تکنولوژی روز، اکثرا از جانب عوام و ملاهای به قول معروف، محلی بود نه از جانب علمای سطح بالا و مطرح دین،
از طرف دیگه طبق مطالب این مقاله، طراحان کشورهای غربی گویا با توجه به نیاز و فرهنگ جامعه خودشون،چنین معماری رو به کار بردن پس بهتر بود طراحان معماری ایرانی هم با توجه به فرهنگ مذهبی ایرانی، اقدام میکردن نه اینکه صرفا وارد کننده فرهنگ غربی باشن.
نکته دیگه اینکه شما در مقاله گفتید که نقد برخی روحانیون به این موضوع در واقع «نقد به شناسایی آشپزخانه به عنوان قلمرو خانم منزل است»!
جای تعجب دارد! چون دقیقا اختلاف فرهنگی همینجا نمایان میشود: غربیها فقط به فکر بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانهصرفا بعنوان «محل کار» زن بودند بدون توجه به اصل وجودی خود زن و شخصیت وارسته او
و اتفاقا این روحانیون و مذهبیها هستند که در واقع آشپزخانه را قلمرو خانم منزل میدانند چرا مه با توجه به شخصیت وجودی زن بعنوان ناموس خانواده و دارای ارزش والا و مقدس، عقیده دارند که باید از دید غیر اهالی منزل بویژه نامحرمان مصون باشد که آنهم برای آسایش خانم در انجام امور مربوطه است.
و آخر اینکه اگر به زعم شما، طراحی آشپزخانه اپن صرفا بدلیل کوچک شدن مساحت منازل است و کاهش قدرت اقتصادی خانواده ها پس چرا تقریبا در تمامی منازل بزرگ و وسیع هم اجرا شده و میشه؟!!!
کاش کارهامون حتی مقاله نوشتنمون ، با تأمل و تدقیق و بدون اثرگذاری کمبودهای روانیمون باشه!!!!
مراپ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
اپن با فرهنگ ایرانی بخصوص اپارتمان سازگار نیست باید طوری طراحی شوند کهخانواده را اذیت نکند الان با این روش همه چیز وهمه جابوی سرخ کردنی گرفتهوچرب است حتی سقف حال وپذیرایی
أرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
2
من یه بانوی ایرانی تحصیلکرده ام(مهندس) با اینکه آشپزخونه ام مدل جزیره و اپنه اما با توجه به تجربه ام خودم از آشپزخونه اپن خوشم نمیاد غیراز اینکه چربی و بوی غذا در هرصورت به قسمتهای دیگه خونه منتقل میشه واقعا پذیرایی جلوی مهمان زیاد حتی اگه همه خانم باشند هم کارراحتی نیست. معماری قدیم خانه های زیبا و اصیل ایرانی با آشپزخانه مخفی رو ترجیح میدم.
سادات راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
نگارنده سبک مغز و مخاطبین بی فکر!
متحجر عمه تان می باشد

هربار در آشپزخانه مشغول کار میشم لعنت میفرستم ب کسی که مسبب مد شدن اشپزخانه اوپن شد

هربار بچه ها زیر دست و پایم کنار گاز میآیند
هربار وسایل بازیشان زیر پایم میماند و یخچال را دم به دم باز میکنند همه مسببین را لعنت میکنم
وقتی برای شستن ظرفها مجبورم آستینهایم را خیس کنم که نامحرم لمیده روی مبل چشمش به دست من نیفتد
وقتی مجبورم با چادر و حجاب کنار قابلمه‌بزرگ برنج بنشینم و غذا بکشمم لعنت برهمه مسببین و‌عاملان برداشته شدن حریم از همه مکانها
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
جهل دینی و مذهبی سر از خودحدیثی و هذیان آزاررسانی به همه رو دنبال داره و بدترین نوع بیماری است که نیاز به بستری و راهنمایی و مشاوره و دارو داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
والا هر چی اختلاسگرو فاسد اقتصادی بود از بین همفکرای شما مدرنیته ها بیرون اومد،خونه ای با سبک ایرانی اسلامی چ ربطی ب خونه ی امام جماعت داره خودباخته ها؟ی سرچ میزدی فواید این اشپزخونه ها دستت میومد بعد اراجیف مینوشتی
میم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
1
ای کاش نویسنده این مطلب و این سایت دو زاری یکم سواد معماری و فلسفه معماری رو هم داشت تا بفهمه مدرن به چی میگن!
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
من مذهبی نیستم اماباآشپزخانه اوپن مخالفم غذاهای ایرانی عطر تندی دارند قورمه سبزی میپزی تمام اجزائ منزل حتی سلولهای مغزت هم تاچندروزبوی سبزی میده وبقیه غذاهاهمینطورمجبورم لباس کارم که حتی توکمدداخل پلاستیک وکاوربذارم بونگیره،آشپزخانه های قدیمی دررومی بستی ویاپنجره روبازمیکردی تهویه عالی میشد، آشپزخانه های اوپن ومدرن برای پخت غذای مدرن مثل اسپاگتی،لازانیا،پیتزا،خوراکهای مختلف اکثراتوفرو. . . تهیه میشه ازآشپزخانه های جدید بدم میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
تحلیل آبکی
چرا خانه های بالای ۱۵۰ متر زیربنا اپن میسازن
مح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
4
14
زر زده یا نشه بوده از بس هیزه حتما از این دو حالت یکیش هست دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
18
10
مزخرف نوشتید
اشپزخانه اوپن مناسب فرهنگ ایران نیست
چون زنان ایرانی در اشپزخانه قورمه سبزی و میرزا قاسمی و ابگوشت بار میگذارند و بوی پیاز سرخ کرده و دوده و چربی به کل هال سرایت میکند . هر وقت مردان ایران مثل نردان اروپایی ناهار و شام و صبحانه خود و خانواده شان را به رستورانها بردند انوقت آشپزخانه اوپن مدرن!!!!!! بیاوید تا درونش فقط یک پنکک درست شود و یک کیک و دو فنجان قهوه!!!!!

بعدم زنان محجبه دچار سختی میشوند حین اشپزی
همه که دوست ندارند چاک سینه مروتز شده و فلان جای پروتز دارشان از زیر شلوار نمایان باشد برای مهمانان موقع آشپزی

خوشبختانه احمقهایی مثل شما که فقط ظاهر اروپا را میبینند و توان لیرانیزه کردن آن را ندارند کمند .اگر نه حمام ها و توالت فرنگی هایتان را هم شیشه ای میساختید برای التماس دیده شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
یکی از این بی غیرتهای غربزده بیمار نمی گوید چرا ویروس کرونا بیشترین قتل عام را در کشور ارباب این برده ها داشته ؟؟
ناشناس
| Finland |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
مدل آشپزخونه خانه شما چطوریه!!!؟؟؟حتما طوری هست که پروتز سینه و باسن خانم خانه تون پیدا نباشه!!!!شما که اینقدر سر رشته از چاک سینه دارید !!عجیبه که با مدل اوپن آشپزخانه ناسازگار باشید!!!!!
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
حاجی بی زحمت منم یه چند تا نکته داشتم برای شما لطفا از حالا به بعد با شتر سفر کنید و تو شهر از خر و اسب استفاده کنید چون ماشین مال فرهنگ غربه بی زحمت گوشی تون رو بگذارید کنار و تلویزیون نخرید همه اینها حرامه چون مال فرهنگ غربه.
هرچی که شد بگذارین پای بی حیایی زن ها شما اگه مرد بودی جلوی خودتو میگرفتی و زنارو دید نمی زدی که تهشم بیایی اینجوری زر زر کنی که ما از زیر شلوارمون همه چی مون معلومه.
عقب مونده نباشید ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
واقعا حیف.... برای شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
هر کی دچار سختی میشه بره تو خونه قدیمی زندگی کنه مجبور که نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
17
10
خودمونیم ولی آشپزخانه ٱپن برای وقتی مهمان دارم خیلی بده ،آدم رسواست ،صد تا چشم حواسشون به آدمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
این دیگه نظر شخصیه قرار نیست علما دخالت کنن چون شما دوست نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
والا چند سالی هستند که عموم مردم خیلی کم مهمانی میرن و خیلی کم مهمانی می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
0
چرا جواب نظرات را منتشر نمی کنید مباحثه بیشتر رویداد معروف می کند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
1
یه چیزایی درسته یه چیزایی غلط...مثلا برای خانه های کوچک آشپزخانه جدا معنی نداره...ولی از نکات مثبت آشپزخانه جدا اینه که چون خانوم کنار آتش و گرمای زیاد هست از لحاظ پوشش میخواد که هم در دید نباشه هم آزاد باشه راحت بتونه کار انجام بده...دوم زیر ذره بین مهمان نیست که داره چیکار میکنه ، وبهم ریختگی آشپزخانه در معرض دید نیست....سوم بوی غذا و سرخ کردنی ها داخل محیط پذیرایی نمیشه...
فایزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
3
همه چی رو قاطی میکنید شما دشمن فرهنگ ایرانی هستید با متحجر نشون دادن مخالفاتون و سفسطه کردن کارتون پیش میبرید درحالی که هیچ دلیل قانع کننده ای ندارین اگه بساز بندازا و شما ها به خاطر منفعتتون میخواید از همه جای خونه کم بذارید و باهاتون مخالفت میشه دلیلش تحجر بقیه نیست مگه اون زن میخواد تو آشپزخونه بمونه مگه نمیاد جلو مهمون که میگید میخوان تو پستو نگهش دارن اینقدر حرفاتون چرته که حیف جواب دادن ! این رذالت و پستی شماست که تا نوک دماغتون رو نمیخواید ببینید شما مشکلتون دین نیست ایرانی بودنه با هرچی که ایرانی نباشه موافقین حتی اگه معماری ایرانی باشه و شروع میکنین مغلطه کاری
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
4
2
چون که کارمندان خدا به جای مغز تو کله مذهبیون افراطی ریدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
2
4
رویداد بیشتر نظرات زیر ناف را منتشر می کنید
چرا اربابانتان با نرم افزار تیک تاک مخالفت کردند ؟
چرا استفاده کننده فیلتر شکن ۲۰ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
4
7
رویداد بیشتر نظرات زیر ناف را منتشر می کنید
چرا اربابانتان با نرم افزار تیک تاک مخالفت کردند ؟
چرا استفاده کننده فیلتر شکن ۲۰ سال زندان و یک میلیون دلار جریمه؟؟
۱۳۶۷
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
5
4
اخوند بزرگترین بلا و مصیبت بشریت بزرگترین اصلیترین دلیل عقب ماندگی یک ملت بک کشور باعث گریه و مانم و ترس و وحشت از خالق اخوند بی مصرف ترین و مزخرف ترین موجود جهانه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
8
5
موافق نظر امام جمعه هستم چون زن احساس راحتری هنگام پخت غذا و کشیدن غذا دارد و از نگاه دیگران بخصوص که اگر میهمان غریبه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
خوب در زمانی که مهمان میاد، مرد شام درست کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
3
آشپز خانه چهار پنج متری هیچی توش جا نمیشه باید حتما اپن باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
4
آشپز خانه چهار پنج متری هیچی توش جا نمیشه باید حتما اپن باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
1
3
رویداد اخیرا در چند مقاله کامنت گذاشتم نه اهانت بوده نه سیاسی ولی منتشر نکردید گویا فقط به یکسری ادبیات خاص علاقه دارید حیف وقت که ازین به بعد دیگر برای این سایت صرف نخواهم کرد
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
5
4
حتی عمامه ای که روسرته ساخته همون غربیاس ...اگرهمونا نبودن الان توباید لخت سوار یه الاغ میشدی وهی میگفتی سبحان الله ....چون تنها پیشرفت شما همینه سبحان الللههههه خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
بی شعور اگر بازار تجارت در جهان چرخش نداشته باشد همه چیز راکت می شود مهم این است تو در تجارت عفت حیای خود ناموس کشورت را معامله نکنید ما مس می فروشیم واکسن برکت می فروشیم گوشی موبایل علوفه خرید می کنیم
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
3
3
چون مذهبیون تندرو املند!
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
1
2
این جماعت نه تنها با آشپزخانه اوپن ، بلکه هنوز با کاسه توالت سرامیکی هم مشکل دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
0
1
دعوا نکنید از اونجا که ما ملتی هستیم که مرغ همسایه برامون غازه آشپزخونه های قدیمی زو حذف کردیم اپن شد بعد دیدیم سخته الان مد شده یه آشپزخونه کثیف یا مطبخ هم به طراحی ها اضافه شده چون ما ملتی هستیم که همش در حال نمایش و ظاهرسازی هستیم یه آشپزخونه تمیز و لوکس نمایشی یدونه هم اون پشت برای کارای واقعی
نظرات شما