تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
پیام برازجانی:

بین قالیباف و پزشکیان یک نفر پیروز می‌شود/ شورای نگهبان شفاف سازی کند

پیام برازجانی روزنامه نگار و فعال سیاسی: فضای این دوره از انتخابات فضای سردی است به دلیل اینکه بخش زیادی از مردم هنوز با سوالات اساسی مانند نقش انتخابات، نقش روسای جمهور و اساسا این مدل برگزاری انتخابات و رد صلاحیت‌ها درگیر هستند.

بین قالیباف و پزشکیان یک نفر پیروز می‌شود/ شورای نگهبان شفاف سازی کند

رویداد۲۴ | پیام برازجانی روزنامه نگار و فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: رد صلاحیت لاریجانی باعث شد آن گروهی از نخبگان در موقعیت بلاتکلیفی قرار بگیرند.

تایید صلاحیت پزشکیان که یکی از افراد معرفی شده جبهه اصلاحات بود باعث شد که علیرغم رفتار های قبلی یعنی از ۱۴۰۰ به این طرف اصلاح طلبان فعال شوند، اما اینکه بتوانند فضای انتخابات را تغییر دهند مخصوصا نسل جوان را یعنی اواخر دهه ۷۰ و ۸۰  را هنوز جای سوال است.

این شرایط سیاسی نسبت به شرایط سیاسی ۱۴۰۰ بهتر است ولی اگر لاریجانی تایید صلاحیت می شد یک فضای دو قطبی مانند سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ تکرار می شد. پزشکیان از افراد پیشرو در جبهه اصلاحات نیست یک فرد میانه رو در جبهه اصلاحات است.

عملکرد شورای نگهبان نسبت به دوره قبل تفاوتی نداشته است اما این موضوع که چگونه پزشکیان در سال ۱۴۰۰ رد صلاحیت شد و در این دوره تایید صلاحیت شد یا حتی همتی در ۱۴۰۰ تایید صلاحیت شد و در این دوره رد صلاحیت شد برای مردم سوال ایجاد کرده که نحوه قضاوت و تصمیم گیری شورای نگهبان چگونه است ؟ و بهتراست که شورای نگهبان در این زمینه شفاف سازی کند.

در حال حاضر مشکل اصلاح طلبان این نیست که نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند بلکه مشکلشان این است که آیا می‌توانند بدنه اجتماعی خود را فعال کنند و سبد رای را برای پزشکیان بیاورند.

امیدوارم اتفاقی در کشور رخ ندهد که این شور انتخاباتی کم شود.

منبع: تابناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما