تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مریم مومن کیست؟

مریم مومن بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران که با سریال بانوی عمارت دیده شد، چند سالی است که علاوه بربازیگری در زمینه‌های دیگر مانند بازی در رئالیتی شو شب‌های مافیایی فعالیت می‌کند، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی مریم مومن بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی مریم مومن

رویداد۲۴ | مهدی توفیقی: مریم مومن، متولد ششم مردادماه ۱۳۷۷ در اردبیل، بازیگر سینما و تلویزیون است. همچنین سابقه اجرا نیز دارد.

وی دارای مدرک لیسانس رشته بازیگری است. مریم مومن اولین بار در پنج سالگی جلوی دوربین قرار گرفت و سپس به تئاتر روی آورد. نقش آفرینی در سریال «بانوی عمارت» موجب شهرت یک شبه وی شد.

خانواده و اصالت مریم مومن

مریم مومن کیست؟

مریم مومن (Maryam Momen) به عنوان تنها فرزند خانواده در شهر «مشگین شهر» اردبیل و در محله قروه درویش به دنیا آمده است. وی با افتخار اظهار می‌دارد که تورک زبان است.

دوران کودکی مریم مومن مملو از شیطنت و بازیگوشی بود، به طوری که پدرش او را به زبان ترکی (اوغلوم) به معنای «پسرم» صدا می‌زد.

پیشنهاد بازیگری به مریم مومن در ۵ سالگی

مریم مومن کیست؟

«عشق من به بازیگری از ۵ سالگی شروع شد، زمانی که پسرعموی پدرم برای ساخت یک فیلم کوتاه از من دعوت کرد، اما زمانی که بزرگ شدم بین من و این ماجرا‌ها وقفه افتاد و این فیلم هم ساخته نشد، اما این عشق به بازیگری از همان‌جا جوانه زد».

مهاجرت مریم مومن به تهران

تا هشت سالگی، مریم مومن در اردبیل زندگی کرد. سپس خانواده وی به تهران مهاجرت کردند. خانواده مریم همواره مایل بودند که او به عنوان پزشک یا مهندس فعالیت کند. اما مریم همیشه در اعماق قلبش، آرزوی رسیدن به عرصه بازیگری را داشت. به همین منظور، وی به صورت پنهانی به کلاس‌های بازیگری می‌رفت و همچنین ورزش کاراته را نیز تمرین می‌کرد. زمانی که به بیرون می‌رفت، شرکت در این کلاس‌ها را به عنوان ورزش توجیه می‌کرد.

اولین تجربه بازیگری مریم مومن

مریم مومن کیست؟

مریم مومن فعالیت هنری خود را با تئاتر دانشجویی آغاز کرد. در سال ۱۳۹۶، زمانی که ۱۹ ساله بود، از طریق مریم خدارحمی متوجه تست بازیگری برای سریال جدیدی به نام "بانوی عمارت" شد و در آن شرکت کرد. پس از قبولی در نقش فخرالزمان، جلوی دوربین رفت. این سریال در پاییز ۱۳۹۷ از شبکه سه پخش شد و باعث شهرت مریم مومن و حسام منظور شد.

طلاق والدین مریم مومن

«طلاق شاید الان خیلی مرسوم شده است، اما در تایمی که من در یک محیط کوچکی تجربه کردم اصلا راحت نبود و نگاه‌ها را می‌فهمیدم.
من یک شبه بزرگ شدم، آن هم در ۹ سالگی و اوج بچگی ام، حامی مامانم شدم و سعی کردم کسی به مامانم توهین نکند».

ازدواج مریم مومن

مریم مومن کیست؟

مریم مومن هنوز به تازگی ازدواج کرده است. در سال ۱۳۹۹، وی در یک مصاحبه اینترنتی اعلام کرد که در یک رابطه عاشقانه بوده و دلش برای فردی که اسم اولش "س" است، قنج می‌رود. در این گفتگو، مریم جزئیات بیشتری از این رابطه را افشا کرد. حتی مادر مریم مومن، خانم "علیزاده"، نیز در این خصوص صحبت‌هایی انجام داد. با این حال، در شهریور سال ۱۴۰۲، در برنامه "چیدانه"، مریم مومن خبر ازدواج خود را کاملا تکذیب کرد. اما او در رئالیتی شو شب‌ها مافیا زودیاک حلقه در دست دارد نشان می‌دهد مریم مومن ازدواج کرده است، اما مشخصاتی از همسر او منتشر نشده است.

درخشش مریم مومن در بازی مافیا

در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، مریم مومن در سری مسابقات "شب‌های مافیا" در شبکه خانگی، با هوش و ذکاوت خود در این بازی، مورد توجه ویژه قرار گرفت.

در سال ۱۴۰۲، ابتدا مریم مومن در مقام شرکت‌کننده در مسابقه "چیدانه" حضور داشت. سپس، وی به عنوان جایگزین لیلا اوتادی به عنوان مجری این برنامه انتخاب شد و با مجتبی شفیعی، بازیگر این مسابقه، همکاری درخشانی داشت.

سریال های مریم مومن

● بانوی عمارت – ۱۳۳۹۷

● سرزده – ۱۳۹۹

● همبازی – ۱۳۹۹

● دردسر‌های شیرین – ۱۴۰۰

فیلم های مریم مومن

● کادون – ۱۳۹۹

نمایش خانگی

● شب‌های مافیا – ۱۳۹۹

● جادوگر – ۱۴۰۱

● ارتش سری – ۱۴۰۱

● تی ان تی – ۱۴۰۱

● پدرخوانده – ۱۴۰۲

● ضد – ۱۴۰۲

● چیدانه – ۱۴۰۲

تئاتر

● اتاق عروس – ۱۴۰۰

● تن سایه – ۱۴۰۱

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما