تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیام مهم ظریف به دختران و زنان ایران /نمی‌خواهیم با مهاجرت نخبگان، پدران و مادران، حسرت بخورند

محمدجواد ظریف در جمعه مردم اردبیل گفت: زنان قهرمان آذربایجان و ایران بار دیگر نشان خواهند داد که اجازه نمی‌دهند کسی حق آن‌ها را زیر پا بگذارد و کسی را انتخاب می‌کنند به آن‌ها به عنوان نیمی از جمعیت ایران احترام می‌گذارد.

پیام مهم ظریف به دختران و زنان ایران /نمی‌خواهیم با مهاجرت نخبگان، پدران و مادران، حسرت بخورند

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در تجمع هواداران مسعود پزشکیان در سالن شهید آسمانی اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان شهر اردبیل اظهار کرد: حریف ما در انتخابات نامزدهای حاضر در رقابت نیستند بلکه کسانی هستند که تردید دارند که آیا در روز جمعه رای بدهند یا ندهند.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی با بیان اینکه فرق می کند که چه کسی رئیس جمهور شود و ما این تفاوت را در سال‌های اخیر در زندگی خود مشاهده کرده‌ایم، ادامه داد: گروه‌های مختلفی تلاش می‌کنند با شعارهای فریبنده ما را در خانه نگه دارند و می‌گویند چه فرقی می‌کند چه کسی در ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد.

این دیپلمات پیشین کشورمان گفت: مگر ندیدیم زمانی که خاتمی رئیس جمهور بود، ایران منادی گفت و گوی تمدن‌ها شد و سایه جنگ از سر ایران برداشته شد، دو همسایه ایران مورد حمله قرار گرفتند ولی ایران عزیز ما در سایه هدایت‌های رهبری و ریاست جمهوری خاتمی عزیز پایدار و بی‌خطر ماند.

ظریف یادآور شد: شما مردم بزرگ اردبیل حق بزرگی بر ملت ایران دارید که در دوره مشروطه در کنار سرداران تبریز همچون ستارخان و باقرخان به کمک تهران آمدید و تهران را از استبداد آزاد کردید.

وزیر پیشین امور خارجه افزود: امروز ما با انتخابی بسیار مهم روبرو هستیم، انتخابی که ثمره خون شهدای ماست، آزادی که بر اثر مقاومت دلاورمردان و دلاورزنانی که برای این آب و خاک خون پاک خود را فدا کردند، به ما رسیده است و ما نمی‌توانیم از این موهبت ملی بگذریم.

ظریف اضافه کرد: من به کسانی که انتخاب می‌کنند که رای ندهند احترام می گذارم اما به آنها می گویم با رای ندادن چه هدفی تامین می‌شود و چه پیامی ارسال می‌شود. امروز بعد از مدتی انتخاب واقعی داریم و می‌توانیم بین یک مرد صادق، راستگو، پاکدست، شجاع، امین و متخصص و افرادی که کارنامه‌شان در برابر ماست، انتخاب کنیم و این انتخاب، انتخابی واقعی است.

وی تصریح کرد: من به هر کس که منتخب ملت ایران باشد، احترام خواهم گذشت ولی یقین دارم با حضور در پای صندوق‌های رای، اطمینان حاصل خواهید کرد که منتخب مردم ایران پزشکیان است، اطمینان حاصل خواهید کرد صدای اکثریت مردم ایران در جهان شنیده شود و فردی از خطه قهرمان‌خیز آذربایجان انتخاب خواهد شد که همه ایرانیان به او افتخار کنند.

زنان ایران کسی را انتخاب می‌کنند که به آنها احترام می‌گذارد

این دیپلمات پیشین کشورمان ادامه داد: زنان قهرمان آذربایجان و ایران بار دیگر نشان خواهند داد که اجازه نمی‌دهند کسی حق آنها را زیر پا بگذارد و کسی را انتخاب می‌کنند به آنها به عنوان نیمی از جمعیت ایران احترام می‌گذارد.

ظریف یادآورشد: جوانان آذربایجان و ایران کسی را انتخاب خواهند کرد که می‌داند ارتباط با جهان، فضای مجازی و اینترنت حق مردم است، نباید آن را فیلتر کرد و بعد فیلترشکن فروخت.

ظریف با بیان اینکه مردم ایران تحریم نمی‌خواهند و شایسته تکریم هستند، اضافه کرد: هیچ کس نباید یک ایرانی را تحریم و تحقیر کند ، هیچ کس نباید یک ایرانی را تهدید کند و شما با حضور پای صندوق‌های رای نشان خواهید داد این ملت قهرمان از خارجی‌ها نمی‌ترسد و از مزدوران حقوق‌بگیر خارج‌نشین فریب نمی‌خورد.

وی ادامه داد: روز جمعه ایرانیان خارج از کشور هم همراه شما پای صندوق‌های رای خواهند رفت و به پزشکیان رای خواهند داد تا سربلند باشند.

ظریف گفت: ما نمی خواهیم هیچ نان‌آور خانواده‌ای در برابر فرزندانش شرمنده باشد، ما نمی‌خواهیم با مهاجرت نخبگان، پدران و مادران، حسرت دیدار فرزندان و نوه‌هایشان را بخورند. ما می‌خواهیم هر ایرانی هر جا که هست، سفیر ایران باشد و بتواند آزادانه و با خیال راحت به کشورش بازگردد و اگر خواست بماند و اگر هم نخواست، پدر و مادرش را ببیند، خاک پاک وطن را ببوسد و برگردد و مبلغ این فرهنگ قوی باشد.


بیشتر بخوانید: ببینید| پیام ویدیویی ظریف: اگر رأی ندهیم یعنی به اقلیت دادیم


این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: این مردم با سابقه تاریخی هفت هزار ساله بسیار بزرگ هستند و در طول تاریخ هر چه قدربه آنها هجوم و یورش شده است، آنها مهاجمین را در فرهنگ خود ادغام کردند و هیچ گاه در مقابل مهاجمین سر تعظیم فرود نیاورده‌اند.

ما می‌خواهیم هنرمندان و قهرمانان ایران به آینده کشور خوشبین و امیدوار باشند

وی گفت: ما کشوری می خواهیم که هنرمندانش همچون شجریان قهرمانانش همچون علی دایی نسبت به کشور خود خوشبین و امیدوار باشند ، یقین دارم همیشه بوده‌اند و همیشه خواهند بود آزرده شده‌اند اما دل از این خاک پاک ایران نکنده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
1
1
بچه ات کجاست ؟
نظرات شما