تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۰ تير ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

بزرگترین و عجیب‌ترین اسب جهان؛ سنگین‌تر از هوندا سیویک ۲۰۲۲!+عکس

در این مطلب تصویری از سامپسون، بزرگترین اسبی که تا کنون ثبت شده است را ببینید.

بزرگترین و عجیب‌ترین اسب جهان؛ سنگین‌تر از هوندا سیویک ۲۰۲۲!+عکس

رویداد ۲۴: اسب‌ها موجوداتی باشکوه هستند. برخی از نژاد‌های اسب به خاطر اندازه باورنکردنی خود معروف هستند! بسیاری از سنگین‌ترین و بلندترین اسب‌ها به عنوان اسب باری و کار استفاده می‌شوند. برخی دیگر تنها به دلیل وزن و قد زیاد خود به رسمیت شناخته شده اند. به عنوان مثال، بزرگترین اسب ثبت شده جهان ۸۵ اینچ ارتفاع و وزن آن بیشتر از برخی از مدل‌های اتومبیل امروزی بود!

اندازه متوسط ​​یک اسب

میانگین قد یک اسب بین ۱۳.۳ تا ۱۷.۳ دست است که معادل بین ۵۵.۱۲ تا ۷۰.۸۷ اینچ است. علاوه بر این، اسب‌ها می‌توانند بین ۶۶۰ تا ۲۲۰۰ پوند وزن داشته باشند. با این حال، این ارقام را نمی‌توان به همه نژاد‌های اسب تعمیم داد. اندازه یک اسب می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی، ژنتیک و ورزش بستگی داشته باشد. بنابراین، نژاد‌های مختلف اسب دارای قد و وزن متوسط ​​متفاوتی هستند. به عنوان مثال، در حالی که اسب عرب به طور متوسط ​​بین ۱۴.۱ تا ۱۵.۱ دست دارد، پونی خالدار قدی بین هشت تا ۱۴ دست دارد.


بیشتر بخوانید: کشف بزرگترین اژدهای کومودو روی زمین


بزرگترین اسب جهان

این عکس مربوط به سامپسون/ماموت است. سامپسون نام بزرگترین اسب ثبت شده در جهان است. این اسب شایر در سال ۱۸۴۶ در شهرستان بدفوردشایر انگلستان به دنیا آمد. اگر می خواهید بدانید که جثه این اسب چقدر بزرگ بوده، سامپسون زمانی که فقط چهار سال داشت ۳۳۶۰ پوند وزن داشت! در مقایسه، بسیاری از خودرو‌ها حتی وزن آنچنانی ندارند. به عنوان مثال، یک هوندا سیویک ۲۰۲۲ بسته به مدل بین ۲۸۷۷ تا ۳۰۷۷ پوند وزن دارد. سامپسون بیش از هفت فوت یا ۲۱.۲۵ دست قد داشت. همانطور که در تصویر زیر جثه این اسب را می‌بینید، به دلیل همین ویژگی باورنکردنی، سامپسون به درستی به ماموت تغییر نام یافت.

بزرگترین و عجیب‌ترین اسب جهان؛ سنگین‌تر از هوندا سیویک ۲۰۲۲!+عکس

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش
نظرات شما