تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۶ تير ۱۴۰۳

هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان/ دمای تهران به ۳۸ درجه می‌رسد

سازمان هواشناسی ایران روز شنبه ۱۶ تیرماه با صدور هشدار زرد، از رگبار و وزش باد شدید در ۱۱ استان خبر داد.

هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان/ دمای تهران به ۳۸ درجه می‌رسد

رویداد۲۴ این سازمان همچنین اعلام کرد که دمای هوا در تهران و اهواز در روز شنبه به‌ترتیب به ۳۸ و ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. 

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، طی روزهای شنبه و یکشنبه، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، تهران و البرز، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، برخی نقاط فارس و جنوب یزد شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک خواهند بود. 

این سازمان همچنین با اعلام این که تا روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های شمال غربی، شمالی، جنوبی و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت، در زمینه احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر و جاری شدن روان‌آب در این مناطق نیز هشدار داد. 

بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی هفته‌های اخیر و در مناطق مختلف ایران باعث ایجاد خسارات جانی و مالی به مزارع کشاورزی، منازل مسکونی و آب گرفتگی معابر شهری شده است. در این میان، بحران وقوع سیلاب در ایران هر از چندی گریبان‌گیر می‌شود. اگرچه باور بر این است که تغییرات آب و هوایی منجر به وقوع خشکسالی، طوفان، باران‌های شدید و سیلاب‌ها می‌شود، با این حال‌ از نظر کارشناسان، در ایران سو‌ءمدیریت یکی از مهم‌ترین عواملی است که منجر به وقوع چنین حوادثی می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما