تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

دفاع قاطع رضا نصری از مواضع پزشکیان در سیاست خارجی

رضا نصری در دفاع از موضع پزشکیان در سیاست خارجی نوشت: برخلاف نظر آقای مسیح مهاجری، سند نقشه راه ۲۵ ساله با چین را «زیاده‌روی» نمی‌دانم و باور ندارم امضای آن موجب شد چین در قبال جزایر سه‌گانه موضع نامتعارفی اتخاذ کند.

دفاع قاطع رضا نصری از مواضع پزشکیان در سیاست خارجی

رویداد ۲۴ | رضا نصری، حقوقدان بین‌الملل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برخلاف نظر آقای مسیح مهاجری، سند نقشه راه ۲۵ ساله با چین را «زیاده‌روی» نمی‌دانم و باور ندارم امضای آن موجب شد چین در قبال جزایر سه‌گانه موضع نامتعارفی اتخاذ کند. چین دومین اقتصاد جهان و حامی ایران در شورای امنیت است؛ لذا تحکیم روابط اقتصادی و سیاسی با چین نشان از آینده‌نگری امضاکنندگان این سند دارد.

وی افزود: آنچه موجب اتخاذ مواضع نامتعارف چین و روسیه -و برهم خوردن توازن در رابطه با ایران- می‌شود، عدم تعادل در روابط بین‌الملل ایران و اتخاذ یک سیاست «تک‌گزینه» ایست که دکتر پزشکیان در مقاله خود وعده اصلاح آن را داده است.

به گفته او، دکتر پزشکیان در مانیفستی که در صدا و سیما قرائت کرد به وضوح به این اصل اشاره کرد که «از شرق‌گرایی و غرب‌گرایی پرهیز خواهیم کرد. همزمان شرق‌ستیز و غرب‌ستیز هم نخواهیم شد؛ و باور دارم فقط روابط متوازن با دنیا، منافع ملی ایران را تأمین خواهد کرد».

نصری تاکید کرد: موضع ایشان در قبال چین و روسیه در مقاله تهران‌تایمز را باید در این راستا ارزیابی کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما